RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 7

Psychosociální aspekty integrace dětí cizinců: inspirace z Norska

V článku se budeme zabývat psychosociálními aspekty integrace cizinců ve školách. Na příkladu z Norska si ukážeme, jakým výzvám čelí děti a mladí lidé, kteří přicházející z ciziny sami, a jakou roli v jejich podpoře…

Kateřina Machovcová, publikováno 24.5.2016 9:21, zhlédnuto 5382×

Sociokulturní kompetence pro pracovníky škol a školských zařízení

Cílem příspěvku je představit projekt s názvem Sociokulturní kompetence pro pracovníky škol a školských zařízení, který získala PF UJEP v Ústí nad Labem z Evropského sociálního fondu v operačním programu Vzdělávání…

Jaromíra Šindelářová, publikováno 25.8.2011 14:19, zhlédnuto 8061×

Kurz lektorských dovedností 2010

Centrum pro integraci cizinců (CIC) otevírá další ročník Kurzu lektorských dovedností. Tento kurz je určen učitelům češtiny jako cizího jazyka, ale nejen jim. Cílem je proškolení v nízkoprahové metodice výuky češtiny.…

Jan Líska, publikováno 17.6.2010 13:42, zhlédnuto 10985×

Úskalí vzdělávání žáků-cizinců

Konstatování, že v posledních letech dochází v důsledku zvyšování počtu cizinců dlouhodobě žijících na území České republiky k nárůstu počtu dětí cizinců na českých základních i středních školách a že k…

Zuzana Vodňanská, publikováno 14.5.2010 15:04, zhlédnuto 10614×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Čeština pro žáky-cizince – elektronické materiály

Na jednom místě naleznete přehled materiálů pro vzdělávání žáků-cizinců, které jsou dostupné v elektronické podobě.

Alena Hesová, publikováno 18.3.2010 10:28, zhlédnuto 49740×

Čeština jako cizí jazyk dle SERR

Představení Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). Příspěvek osvětluje obsah jazykových deskriptorů, jež byly zpracovány pro češtinu jako cizí jazyk v úrovních A1–B2. Informuje o nárocích…

PaedDr. Jaromíra Šindelářová, CSc., publikováno 15.3.2010 9:31, zhlédnuto 15655×, hodnocení: Hodnocení: 5

Žák-cizinec a konkurence spisovné a obecné češtiny ve výuce

Je dobré začít s výukou spisovného či obecně českého jazyka nebo obou variant? Jak přistupovat k výuce češtiny žáků-cizinců, kteří mají odlišnou jazykovou zkušenost a vstupní úroveň jazyka?

PaedDr. Jaromíra Šindelářová, CSc., publikováno 12.3.2010 10:21, zhlédnuto 11137×

1 — 7 z celkem 7


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
21.11.2019 16:23
fórum Aktuality
- online setkání - čtvrtek 28. 11. 2019, 20:00 Mediální reflexe Palachova činu a její…
21.11.2019 12:54
Jak přistupovat k naší moderní historii, aby byla výuka dějepisu zajímavá a aktuální?…
21.11.2019 22:12
Rozumím, že taková přirovnání mohou být až přílišným zjednodušením reality.…
21.11.2019 16:04
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve čtvrtek 21. 11. 2019.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
21.11.2019 16:14
Čtvrtek 28. 11. 2019, 20:00 Mediální reflexe Jana Palacha během výročí Jak přistupovat k…
21.11.2019 12:50
Anna Babanová a Irena Smetáčková spolu s námi prolistují novou příručku s tématem…
14.11.2019 15:55
Analogie mezi (biologickou) buňkou a městem je velmi formální a pro žáky může být i…
21.11.2019 9:15
Skupina PPUČ
Ohlédnutí za setkáním společenství praxe, které se odehrálo 5.11.2019 na ZŠ a MŠ…
20.11.2019 21:16
fórum Aktuality
- online setkání - čtvrtek 21. 11. 2019, 20:00 Problematika rozvoje čtenářské a…
21.11.2019 9:59
Základním kamenem naší aktivity v projektu PPUČ pro tento školní rok byla tato hesla…
14.11.2019 9:21
Odkazy nefungují
20.11.2019 16:32
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 20. 11. 2019.   Metodický portál RVP.CZ využívá…