RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 7

Psychosociální aspekty integrace dětí cizinců: inspirace z Norska

V článku se budeme zabývat psychosociálními aspekty integrace cizinců ve školách. Na příkladu z Norska si ukážeme, jakým výzvám čelí děti a mladí lidé, kteří přicházející z ciziny sami, a jakou roli v jejich podpoře…

Kateřina Machovcová, publikováno 24.5.2016 9:21, zhlédnuto 5555×

Sociokulturní kompetence pro pracovníky škol a školských zařízení

Cílem příspěvku je představit projekt s názvem Sociokulturní kompetence pro pracovníky škol a školských zařízení, který získala PF UJEP v Ústí nad Labem z Evropského sociálního fondu v operačním programu Vzdělávání…

Jaromíra Šindelářová, publikováno 25.8.2011 14:19, zhlédnuto 8265×

Kurz lektorských dovedností 2010

Centrum pro integraci cizinců (CIC) otevírá další ročník Kurzu lektorských dovedností. Tento kurz je určen učitelům češtiny jako cizího jazyka, ale nejen jim. Cílem je proškolení v nízkoprahové metodice výuky češtiny.…

Jan Líska, publikováno 17.6.2010 13:42, zhlédnuto 11147×

Úskalí vzdělávání žáků-cizinců

Konstatování, že v posledních letech dochází v důsledku zvyšování počtu cizinců dlouhodobě žijících na území České republiky k nárůstu počtu dětí cizinců na českých základních i středních školách a že k…

Zuzana Vodňanská, publikováno 14.5.2010 15:04, zhlédnuto 10750×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Čeština pro žáky-cizince – elektronické materiály

Na jednom místě naleznete přehled materiálů pro vzdělávání žáků-cizinců, které jsou dostupné v elektronické podobě.

Alena Hesová, publikováno 18.3.2010 10:28, zhlédnuto 50020×

Čeština jako cizí jazyk dle SERR

Představení Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). Příspěvek osvětluje obsah jazykových deskriptorů, jež byly zpracovány pro češtinu jako cizí jazyk v úrovních A1–B2. Informuje o nárocích…

PaedDr. Jaromíra Šindelářová, CSc., publikováno 15.3.2010 9:31, zhlédnuto 15993×, hodnocení: Hodnocení: 5

Žák-cizinec a konkurence spisovné a obecné češtiny ve výuce

Je dobré začít s výukou spisovného či obecně českého jazyka nebo obou variant? Jak přistupovat k výuce češtiny žáků-cizinců, kteří mají odlišnou jazykovou zkušenost a vstupní úroveň jazyka?

PaedDr. Jaromíra Šindelářová, CSc., publikováno 12.3.2010 10:21, zhlédnuto 11320×

1 — 7 z celkem 7


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
13.2.2020 14:29
Jak je to s mobilními telefony ve škole? Názor A: „Neřízené používání mobilů a…
14.2.2020 15:35
Na tuto otázku určitě přikyvují v září učitelé prvních tříd základní školy, ale…
16.2.2020 21:01
Kreacionismus a české školy:…
12.2.2020 18:54
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 12. 2. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
12.2.2020 12:34
fórum Aktuality
- online setkání - úterý 18. 2. 2020, 20:00 ADHD - vymezení pojmu a medicínské…
12.2.2020 17:08
Mgr. Helena Kumperová nás provede zamyšlením nad potřebami žáků s ADHD které vychází z…
14.2.2020 12:28
Zdravíme, prezentaci naleznete zde. Děkujeme za Váš zájem. Tým Metodického portálu RVP.CZ
9.2.2020 21:21
Srdečně vás zveme na 17. ročník konference Počít ač ve škole, která se koná od 2.…
12.2.2020 12:31
Úterý 18. 2. 2020, 20:00 ADHD netradičně Dítě, žák, student, dospělý s ADHD je odrazem…
6.2.2020 9:33
Mgr. Jiří Hruška nám nabídne porovnání hodnocení žáků vzhledem k cílům (sumativní…
14.2.2020 9:50
Dobrý den, je možné najít ještě někde prezentaci ke stažení? Děkuji :)
5.2.2020 17:13
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 5. 2. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…