Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se


RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 7

Psychosociální aspekty integrace dětí cizinců: inspirace z Norska

V článku se budeme zabývat psychosociálními aspekty integrace cizinců ve školách. Na příkladu z Norska si ukážeme, jakým výzvám čelí děti a mladí lidé, kteří přicházející z ciziny sami, a jakou roli v jejich podpoře…

Kateřina Machovcová, publikováno 24.5.2016 9:21, zhlédnuto 7114×

Sociokulturní kompetence pro pracovníky škol a školských zařízení

Cílem příspěvku je představit projekt s názvem Sociokulturní kompetence pro pracovníky škol a školských zařízení, který získala PF UJEP v Ústí nad Labem z Evropského sociálního fondu v operačním programu Vzdělávání…

Jaromíra Šindelářová, publikováno 25.8.2011 14:19, zhlédnuto 10042×

Kurz lektorských dovedností 2010

Centrum pro integraci cizinců (CIC) otevírá další ročník Kurzu lektorských dovedností. Tento kurz je určen učitelům češtiny jako cizího jazyka, ale nejen jim. Cílem je proškolení v nízkoprahové metodice výuky češtiny.…

Jan Líska, publikováno 17.6.2010 13:42, zhlédnuto 12259×

Úskalí vzdělávání žáků-cizinců

Konstatování, že v posledních letech dochází v důsledku zvyšování počtu cizinců dlouhodobě žijících na území České republiky k nárůstu počtu dětí cizinců na českých základních i středních školách a že k…

Zuzana Vodňanská, publikováno 14.5.2010 15:04, zhlédnuto 12242×, 1 komentář

Čeština pro žáky-cizince – elektronické materiály

Na jednom místě naleznete přehled materiálů pro vzdělávání žáků-cizinců, které jsou dostupné v elektronické podobě.

Alena Hesová, publikováno 18.3.2010 10:28, zhlédnuto 51056×

Čeština jako cizí jazyk dle SERR

Představení Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). Příspěvek osvětluje obsah jazykových deskriptorů, jež byly zpracovány pro češtinu jako cizí jazyk v úrovních A1–B2. Informuje o nárocích…

PaedDr. Jaromíra Šindelářová, CSc., publikováno 15.3.2010 9:31, zhlédnuto 18442×, hodnocení: Hodnocení: 5

Žák-cizinec a konkurence spisovné a obecné češtiny ve výuce

Je dobré začít s výukou spisovného či obecně českého jazyka nebo obou variant? Jak přistupovat k výuce češtiny žáků-cizinců, kteří mají odlišnou jazykovou zkušenost a vstupní úroveň jazyka?

PaedDr. Jaromíra Šindelářová, CSc., publikováno 12.3.2010 10:21, zhlédnuto 12911×

1 — 7 z celkem 7


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
5.5.2021 16:49
Hello, I need to know if the Windows Media Video format, ie .wmv, is also enabled for creating…
6.5.2021 8:30
Ohlédnutí za společenstvím praxe pro předškolní vzdělávání, včetně záznamu na…
5.5.2021 22:12
Výborný článek! Myslím, že věta "Fyzické zdraví nejvíce ohrožuje dlouhý čas…
6.5.2021 10:09
Skupina PPUČ
22. dubna 2021, proběhlo společenství praxe Cizí jazyky. Přinášíme Vám ohlédnutí za…
4.5.2021 17:02
Rozara
Dobrý den, chtěla jsem po nadřízeném posunout pracovní dobu o půl hodiny, tzn. o půl…
3.5.2021 17:24
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
23.4.2021 9:31
Re: Ivana Navrátilová Není zač, dlouho jsem měl tyto materiály neuspořádaně a v roce…
6.5.2021 8:21
Skupina PPUČ
20. dubna 2021 jste měli možnost se k nám přidat na online společenství praxe Matematika.…
27.4.2021 11:38
míša
zdravím, neodpovím přímo. Zavolala bych si nejdříve na vaši VŠ, na studijním oddělení…
3.5.2021 8:30
Ve čtvrtek 1. dubna 2021 proběhl v rámci konference Počítač ve škole 2021 speciál kulatý…
22.4.2021 22:38
Díky za článek :) Asi jsem ještě nenašla žádný, který by byl tak kvalitně zpracovaný.…
13.4.2021 9:18
Skupina PPUČ
Ohlédnutí za společenstvím praxe Český jazyk a literatura, které proběhlo online 7. 4.…