- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Elektronické poznámky pro žáky i pedagogy
Správa poznámek bývá jak pro pedagogy, tak také pro žáky často poměrně složitá. Mnohdy nebývá lehké se v nich po delším čase vyznat. Jako jedno z možných řešení se nabízí využít software pro tvorbu a správu poznámek.
Netradiční způsob prezentace informací ve výuce s Prezi
Klasické prezentace v PowerPointu mají nevýhodu ve své linearitě – není možné se nikam vracet, ukazovat vazby mezi tématy nebo mapovat to, jak problém vypadá v globálním pohledu. Jenže lidé myslí různě, jen ne lineárně.…
Využití programu GEOGEBRA pro tvorbu interaktivních aplikací, které nemají s matematikou nic společného
Pro tvorbu interaktivních aplikaci je hojně využívána výuková aplikace GeoGebra. Tuto aplikaci i práci s ní již popisují články na tomto portálu. GeoGebra je vnímána jako nástroj pro matematiku, fyziku. Dovolte, abych se…
Jak získat zpětnou vazbu od žáků?
V tomto článku ukazuji způsob získání rychlé zpětné vazby od žáků během několika minut včetně vyhodnocení. Článek vychází z mé vlastní zkušenosti.
Časová osa jako interaktivní výuková metoda
Časová osa byla (a stále převážně je) vnímána jako statická úsečka, která je vytištěná v knize, a nabízí jen souhrn dat a událostí, které jsou zachyceny v chronologickém sledu. Dnešní on-line nástroje ale dokážou…
Neformální vzdělávání učitelů pod taktovkou architekta
Poslední díl ze seriálu Otevřené formy dalšího vzdělávání učitelů věnovaný celkovému pohledu na danou problematiku a zastřešující vizi anglického experta Cliva Shepherda.
Prostojové učení podle Grooma
Další díl ze seriálu Otevřené formy dalšího vzdělávání učitelů, jež se tentokrát věnuje formám mobilního vzdělávání učitelů kdekoli a kdykoli.
Jak na zápisky z hodin?
Inspirace, jakou formou lze psát zápisky z hodin, jak žáky přitom motivovat, jak je nenásilnou formou přimět k samostudiu, diskusi, hodnocení.
Vybrané partie etiky ve výuce ICT
V článku se podíváme především na dva velké fenomény, které s rozvojem nových otázek etiky ve vztahu s ICT vyvstávají jako zvláště aktuální. První se týká počítačového pirátství a porušování autorských práv,…
Nový pohled na osobní vzdělávací prostředí
2. díl seriálu Otevřené formy dalšího vzdělávání učitelů dále rozvíjí problematiku kreativního výukového prostředí, naznačuje, že tradiční eLearning je překonaný a předkládá představu, že pro růst kvalifikace…
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
17.1.2021 22:13
Ivulenka
fórum Klima ve třídě, ve škole
Děkuji moc za tento velice zajímavý příspěvek o knihách, webech a filmech. Já jsem si…
|
14.1.2021 8:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Praktický příspěvek na činnosti venku v předškolním vzdělávání vám přiblíží…
|
14.1.2021 21:44
Zdravíme, zřejmě vzhledem k typu některých úloh se autor rozhodl řešení neuvádět a… |
15.1.2021 19:37
Skupina PPUČ
Dne 8. 12. 2020 se konalo online setkání společenství praxe projektu PPUČ, zaměřené na…
|
|
17.1.2021 19:50
Ivulenka
fórum KLUB
Téda, to je ale nádherný interiér, velice se mi líbí. My si teď budeme také stavět…
|
12.1.2021 15:01
v blogu Modernizujeme Metodický portál
Metodický portál vám bude sloužit lépe, když využijete přihlášení ke svému účtu.…
|
14.1.2021 17:21
Dobrý den,je zde nějaké řešení? |
15.1.2021 10:44
Skupina PPUČ
1. 12. 2020 se konalo online společenství praxe Umění a kultura. Setkáním nás provázel…
|
|
16.1.2021 16:19
Petr
fórum Matematická gramotnost
Napište obecnou rovnici roviny procházející průsečíkem rovin x + 2y + z − 5 = 0 2x + 3y…
|
11.1.2021 11:06
v blogu Gramotnosti v praxi
Projekt Místní akční plán (MAP), který je zaměřen na rozvoj mateřských a základních…
|
12.1.2021 20:31
Ono je dle mého docela dost nebezpečné nedbát na jídlo, protože z toho mohou vzniknout…
|
14.1.2021 14:30
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, text programu, metodiku a přílohy vzdělávacího…
|
|