RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 150

Bude PISA 2009 pro nás poučením?

Studie snažící se popsat, jaká opatření mohou pomoci změnit zhoršující se výsledky našeho školství v mezinárodních srovnáních.

Bořivoj Brdička, publikováno 13.12.2010 0:00, zhlédnuto 15802×, 15 komentářů

Strategie skutečné reformy školství

Článek popisující kampaň učitelů v USA blogujících za skutečnou reformu školství, jež byla namířena proti záměrům tamního federálního ministerstva školství. Jako příklad je použit příspěvek nadace Edutopia…

Bořivoj Brdička, publikováno 6.12.2010 22:17, zhlédnuto 9078×, 10 komentářů

Technologická transformace školství v USA pokračuje

Článek popisující aktuální vývoj technologické reformy státních škol v USA řízené federálním ministerstvem školství pod vedením pana ministra Arne Duncana.

Bořivoj Brdička, publikováno 29.11.2010 0:00, zhlédnuto 6734×, 4 komentáře

Co má společného budoucnost webu se vzděláváním

Článek o souvislosti vývoje webu s budoucností školství spojující text Chrise Andersona o problémech současného internetu v online časopise Wired s názory Deana Grooma publikovanými v jeho blogu Design for Learning.

Bořivoj Brdička, publikováno 22.11.2010 0:00, zhlédnuto 5866×, 5 komentářů

Eminent a eLearning Awards 2010

Zpráva o výroční konferenci EUN Eminent obsahující zajímavé novinky ze světa vzdělávacích technologií a přehled vítězů soutěže eLearning Awards 2010.

Bořivoj Brdička, publikováno 15.11.2010 0:00, zhlédnuto 5779×

Výuka řízená výsledky

Článek popisující moderní výukovou metodu amerického učitele 2.st. ZŠ Marka Barnese, jež vhodným způsobem reflektuje aktuální potřebu transformace školství a integruje vzdělávací technologie.

Andrea Patáková, publikováno 11.11.2010 0:00, zhlédnuto 4141×, 1 komentář

Jsou naši učitelé v oboru vzdělávacích technologií začátečníky nebo pozorovateli?

Článek blíže popisující druh a kvalitu ICT gramotnosti učitelů.

Bořivoj Brdička, publikováno 8.11.2010 0:00, zhlédnuto 4926×

Ovlivňuje syndrom housete pouze ICT gramotnost?

Článek o tom, jak souvisí syndrom housete objevený Konrádem Lorenzem s ICT gramotnosti. Nutí k zamyšlení nad obecnou potřebou zkoušet nové výukové postupy.

Bořivoj Brdička, publikováno 2.11.2010 0:00, zhlédnuto 4029×

Tvorba videa ve výuce

Článek diskutující důvody zařazení tvorby videa do výuky a poskytující cenné rady, jak to udělat.

Rosana Zvelebilová, publikováno 1.11.2010 0:00, zhlédnuto 5301×

Kam až dohlédneme dírou ve zdi?

Druhý díl článku popisujícího dílo profesora Sugata Mitry, který dlouhodobě experimentuje se samostatným využitím počítačů dětmi za účelem poznávání. Tento díl se věnuje druhé fázi výzkumu, jež byla realizována…

Mgr. Martin Rusek, publikováno 26.10.2010 0:00, zhlédnuto 6266×, 2 komentáře

131 — 140 z celkem 150


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
3.6.2020 20:59
Dobrý den, bude tento webinář někde ke stažení, prosím? Měla jsem zájem se přihlásit,…
3.6.2020 18:00
Autoři: Marie Hofmanová, Petr Naske Spolupráce: Kamil Kopecký, Jaroslav Mašek   Při…
3.6.2020 19:56
Otázky, které lektoři nestihli zodpovědět v průběhu semináře, jsou spolu s odpověďmi…
3.6.2020 18:27
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 3. 6. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
3.6.2020 17:54
fórum Aktuality
aneb co škola neučí, a přesto nikdy nezapomeneme - online setkání - středa 10. 6. 2020,…
3.6.2020 10:36
Metodický portál RVP.CZ pomáhá svým uživatelům už řadu let. Za tu dobu se zde…
1.6.2020 16:18
Vážený pane Klimeši, ve svém komentáři narážíte na soustu zajímavých témat, které…
3.6.2020 12:10
Skupina PPUČ
3.6.2020 17:50
Středa 10. 6. 2020, 20:00 Skryté kurikulum aneb co škola neučí, a přesto nikdy nezapomeneme…
2.6.2020 10:33
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
1.6.2020 15:19
Domnívám se, že on-line výuka je tak nepřirozená, že motivovat většinu dětí je spíš…
2.6.2020 12:30
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, metodiku a přílohy vzdělávacího modulu…