Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 2190

MŠ - Geometrie v prostoru

Geometrické představy. Dítě určuje a rozeznává polohové vztahy v rovině a v prostoru, rozlišuje tvary těles.

Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs, publikováno 12.3.2014 9:09, zhlédnuto 15248×

MŠ - Komplexní aktivity

Mnohostní, množinové a geometrické představy lze rozvíjet prostřednictvím komplexních aktivit, v nichž se jednotlivé oblasti prolínají.

Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs, publikováno 11.3.2014 8:55, zhlédnuto 13553×

MŠ - Geometrie v rovině

Geometrické představy. Dítě se seznamuje se základními geometrickými tvary a jejich reálnými reprezentacemi. Skládáním tvarů rozvíjíme u dítěte analyticko-syntetické myšlení a prostorové vnímání.

Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs, publikováno 10.3.2014 12:01, zhlédnuto 14994×

Běžte všichni do muzea

Cílem článku je motivovat učitele k využívání edukační nabídky muzeí a galerií jako součásti výuky některých předmětů – Výtvarné výchovy, Fyziky, Matematiky a její aplikace a také v předškolním vzdělávání.…

PaedDr. Markéta Pastorová, publikováno 6.3.2014 9:14, zhlédnuto 11016×

MŠ - Rytmus a kombinatorika

Množinové představy. Vytvářením pravidelností a opakováním téhož úseku vzniká rytmus. Dítě učíme vnímat a odhalit pravidelnosti v řadě i na ploše. Dítě vytváří vzory a tak si rozvíjí kombinační a alternativní myšlení.

H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs, publikováno 6.3.2014 9:12, zhlédnuto 11904×

MŠ - Kvantita

Mnohostní představy. Dítě vnímá a určuje množství (včetně „málo“, „nic“, „hromada“), využívá různé modely a reálné reprezentace včetně různých konfigurací (nejen lineárních).

H. Lišková,E. Zelendová, E. Fuchs, publikováno 5.3.2014 13:13, zhlédnuto 11621×

MŠ - Shodnost

Geometrické představy. Díky vnímání shodnosti může dítě postřehnout odlišnosti, učí se rozlišovat. Spontánně rozvíjí odhad.

H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs, publikováno 4.3.2014 9:55, zhlédnuto 11133×

MŠ - Uspořádání

Množinové představy. Při procesu uspořádání dítě vnímá dva a více objektů. Nastupuje tak vztahové vnímání (podpora kauzálního myšlení).

H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs, publikováno 3.3.2014 11:15, zhlédnuto 11081×

MŠ - Párování

Množinové představy. Dítě přiřazuje jeden objekt k druhému, tvoří dvojice – páruje.

H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs, publikováno 27.2.2014 9:30, zhlédnuto 11655×

MŠ - Třídění

Množinové představy. Dítě třídí na základě stejné vlastnosti (charakteristiky), např. má stejnou barvu, tvar, velikost jako ten druhý nebo další.

H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs, publikováno 26.2.2014 9:36, zhlédnuto 12824×

401 — 410 z celkem 2190


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
28.7.2020 16:09
fórum KLUB
Vyplnene.
4.8.2020 12:09
Příběh nabízí možnost otevřít s dětmi téma využívání i zneužívání moderních…
13.7.2020 10:21
Dobrý den, trvalý odkaz by neměl být problém např. u služby jdem.cz …
17.7.2020 14:39
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 6. 11. 2019.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
27.7.2020 17:29
JulieC
Dobrý den. Chtěla bych dceři koupit klávesy nebo klavír…
28.7.2020 15:26
Pomocí příběhu nahlédnete společně s robůtkem TIO a Michalem do historie. Dozvíte se,…
6.7.2020 13:20
Vážený pane Keršlágere, když jsem učil na fakultě měl jsem neustále dilema, jestli mám…
17.7.2020 14:26
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 6. 5. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
26.6.2020 21:24
romne
fórum KLUB
Dobrý den, dovoluji si Vás poprosit o vyplnění dotazníku k mé bakalářské práci s…
17.7.2020 15:54
 V současné době není úplně jasný pohled na to, jak a kdy odměňovat děti. Některé…
4.7.2020 20:08
Dobrý den, pod obrázkem mluvíte o percentilu (když se umístí na 70. percentilu, je lepší…
7.7.2020 11:02
Skupina PPUČ
Ohlédnutí za společenství praxe Předškolního vzdělávání, které se konalo v Bruntálu…