- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Rámcové vzdělávací programy a jejich úpravy
RNDr. Jindřich Kitzberger, člen koncepčního odboru MŠMT, nabízí v rozhovoru odborný pohled na otázky, jak se v rámcových vzdělávacích programech vyrovnávat s rychlými změnami ve vědách i ve společnosti, kdy se už po…
Jak mateřské školy hodnotí RVP PV a jeho naplňování v praxi
V průběhu roku 2009 se ve VÚP uskutečnilo šetření mapující současnou situaci v mateřských školách. Formou dotazníků a ankety byly zjišťovány názory pedagogů na RVP PV, zkušenosti z jejich dosavadní práce podle tohoto…
Specifika tvorby ŠVP pro přípravné třídy základní školy
V příloze uveřejňujeme publikaci Specifika tvorby školního vzdělávacího programu pro přípravné třídy základní školy, která vznikla ve Výzkumném ústavu pedagogickém v Praze.
Manuál k přípravě ŠVP mateřské školy
V příloze uveřejňujeme Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy, který publikoval Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Musí být ŠVP projednán se zřizovatelem mateřské školy?
Odpověď na často kladený dotaz.
Je možné umístit do běžné MŠ dítě mladší 3 let? Jaká je nejnižší věková hranice dětí v MŠ?
Odpověď na otázku, zda je možné umístit do běžné MŠ dítě mladší 3 let a jaká je nejnižší věková hranice dětí v MŠ.
Jak využíváme Metodický portál v naší MŠ
Autorka popisuje nejen zkušenost s metodickým portálem, ale i situaci vzdělávání pedagogů v MŠ.
Plánování učiva v předškolním vzdělávání
Autorka se v příspěvku zamýšlí nad jedním z možných přístupů k plánování obsahu předškolního vzdělávání. K prožitkovému učení využívá cíleně podněty z reálného, žákům blízkého prostředí.
Podmínky vzdělávání
Popis podmínek vzdělávání, které škola má a které vytváří. Popis vychází z analýzy konkrétních podmínek školy a závěrů vlastního hodnocení.
K souladu ŠVP s RVP PV
Příspěvek se vyjadřuje k ŠVP z pohledu ČŠI. Autorka na základě svých dlouhodobých zkušeností a znalostí práce mateřských škol upozorňuje na nejčastější chyby a nedostatky v tvorbě ŠVP. Ukazuje, co je možné udělat…
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
6.12.2019 18:34
Vanesa
fórum Ostatní témata
Zdravím, chtěla bych se zeptat kam mám jít po základní škole, když bych v budoucnu…
|
9.12.2019 11:01
v blogu Referát Metodického portálu
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
|
9.12.2019 12:24
Uvedená definice kritického myšlení je dost podivná, neshoduje s dalšími. Mluví jen o…
|
8.12.2019 17:03
Skupina PPUČ
Byl pátek 22. listopadu 2019 a v odpoledních hodinách se sešli v ZŠ a MŠ Besednice lidé se…
|
|
4.12.2019 19:46
fórum Aktuality
- online setkání - středa 11. 12. 2019, 20:00 Ochutnávka kurzu Školy bez poražených –…
|
6.12.2019 12:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Spoustu zajímavých nápadů týkajících se digitálních technologií lze načerpat na…
|
9.12.2019 9:59
Mám z toho pocit, že Vám, pane Černý, při psaní uniklo ještě pár dalších podstatných…
|
8.12.2019 16:16
Skupina PPUČ
V pátek 15.11. 2019 se kromě společenství praxe v oblasti Cizí jazyky konalo v ZŠ a MŠ…
|
|
4.12.2019 19:40
fórum Online setkávání
Středa 11. 12. 2019, 20:00 Škola bez poražených II. Respektující komunikace je pro mě…
|
5.12.2019 13:28
v blogu Referát Metodického portálu
Respektující komunikace je pro mě základním stavebním kamenem jakýchkoliv aktivit ve…
|
4.12.2019 9:29
Pokračování: Středa 11. 12. 2019, 20:00 - Škola bez poražených II.
|
8.12.2019 13:20
Skupina Čtenářská gramotnost
Podpora práce učitelů (PPUČ) Podpora budování kapacit pro rozvoj základních…
|
|