RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 208

Pedagogické projekty v práci mateřských škol

Autorky poukazují na to, že pro předškolní vzdělávání se jeví efektivní tzv. „projektová metoda“. Projektem bychom mohli označit přechod od myšlenky k činu, který se uskutečňuje na zodpovědnost dítěte a má zcela…

Hana Nádvorníková, publikováno 29.11.2004 0:00, zhlédnuto 24076×

K návaznosti předškolního a základního vzdělávání – východiska, doporučení, metodické náměty

Článek zdůrazňuje potřebu návaznosti předškolního a základního vzdělávání (zejména jeho počáteční fáze). Svou nezastupitelnou roli v tomto procesu sehrává adaptační proces, který bere ohled na individuální…

Kateřina Smolíková, publikováno 19.8.2004 0:00, zhlédnuto 10432×

Principy předškolního kurikula, na kterých je postaven RVP PV

•Předškolní kurikulum (formulované prostřednictvím RVP PV) je velmi obecné, protože jen tak může být dynamické a dávat dost prostoru pedagogům pro jeho užití v různých podmínkách (tvorba vlastních školních a…

Kateřina Smolíková, publikováno 19.8.2004 0:00, zhlédnuto 12589×

Předškolní výchova a vzdělávání a její další vývoj v České republice v mezinárodním kontextu

Cílem mezinárodního projektu OECD bylo zachytit současný stav a perspektivu předškolní výchovy a vzdělávání v členských zemích OECD. Článek obsahuje doporučení a výzvy tohoto projektu.

VÚP Praha, publikováno 19.8.2004 0:00, zhlédnuto 21923×

Návaznost ve vzdělávání z pohledu klíčových kompetencí

Klíčové kompetence pojmenovávají, co je předpokladem spokojenosti a úspěchu v současném světě, v osobním životě i ve sféře profesní, resp. co by jedinec měl vědět, znát, dokázat, zvládat, jak by se měl chovat,…

Kateřina Smolíková, publikováno 18.8.2004 0:00, zhlédnuto 9083×

Co se dítě naučí

Příspěvek obsahuje informační přehled očekávaných výstupů, resp. způsobilostí v oblasti rozvoje hrubé a jemné motoriky, vytvoření předpokladů osvojování trivia a v oblasti sociální informovanosti. Tohoto přehledu lze…

Martina Kupcová, publikováno 16.8.2004 0:00, zhlédnuto 16471×

Potřebujeme hodnotit?

Kvalitní hodnocení poskytuje zpětnou vazbu. Článek přináší hlavní cíle, které by měly být v procesu hodnocení naplněny. Jako příklad hodnocení je uvedeno škálování.

Hana Nádvorníková, publikováno 28.7.2004 0:00, zhlédnuto 10350×

Alternativní vzdělávání v mateřských školách

Vývoj chápání pojmu alternativní výchovy v předškolní výchově a uplatnění inovativních přístupů u nás po roce 1989

Kateřina Smolíková, publikováno 26.7.2004 0:00, zhlédnuto 16132×

201 — 208 z celkem 208


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
18.2.2020 11:32
fórum Aktuality
- online setkání - středa 26. 2. 2020, 20:00 Husitství a jeho „druhý život“,…
19.2.2020 10:41
Jak přistupovat k naší historii, aby byla výuka dějepisu zajímavá a aktuální? Již…
20.2.2020 10:59
Poprvé se v tomto seriálu objevuje reflexe - stručná zpráva o zkušenostech učitelů…
18.2.2020 21:23
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo v úterý 18. 2. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
18.2.2020 11:27
Středa 26. 2. 2020, 20:00 Husitství, „druhý život“ a paměťová výuka dějepisu Jak…
18.2.2020 14:35
Globální rozvojové vzdělávání je i o aktivním zapojení žáků a my jsme velmi rádi,…
19.2.2020 20:53
Vznik života asi jednoduchým experimentem neukážeme. Záleží proto velice na komentáři,…
12.2.2020 18:54
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 12. 2. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
13.2.2020 14:29
Jak je to s mobilními telefony ve škole? Názor A: „Neřízené používání mobilů a…
14.2.2020 15:35
Na tuto otázku určitě přikyvují v září učitelé prvních tříd základní školy, ale…
16.2.2020 21:01
Kreacionismus a české školy:…
9.2.2020 21:21
Srdečně vás zveme na 17. ročník konference Počít ač ve škole, která se koná od 2.…