- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Duhový strom – využití motivačních říkanek v ročním plánování na MŠ
Seznámení s metodickým materiálem Duhový strom, který obsahuje motivační říkanky s pracovními listy, velkou myšlenkovou mapu a rozpracování ročního plánování do integrovaných bloků a tematických celků. Tento metodický…
Angličtina metodou Montessori: jak začít?
Cílem tohoto příspěvku je pomoci těm, kteří začínají s výukou angličtiny metodou Montessori, vytvořit celoroční plán výuky s jasnými výstupy. Kromě plánu tento článek popisuje také základní strukturu vyučovací hodiny.
Zavádění CLIL na španělské základní škole
V roce 2009 se jedna základní škola ve Španělsku, kterou navštěvuje mnoho problematických žáků, rozhodla zavést do výuky metodu CLIL. Jak se o této metodě na škole dozvěděli? Jak si s ní učitelé poradili a jak tato metoda…
NTC systém učení – Mensa pro školky
Příspěvek přibližuje novou metodu podporující rozvoj v oblasti rozumových schopností u dětí předškolního věku. Jde o způsob identifikace nadaných dětí, nabízející jim odpovídající stimulaci v předškolním věku.
Využití metodiky Josepha Cornella (nejen) v lesní mateřské škole
Lesní mateřské školy využívají řadu metod, které původně vyvinul americký pedagog Joseph Cornell pro pobyt s dětmi v přírodě. Jeho metodika je zaměřena na učení prožitkem, tzv. flow učení. V článku je představen…
Dramatická výchova v MŠ – I. část
Dramatická výchova v MŠ je jedním z prostředků, který napomáhá uplatňovat základní požadavky edukačního prostředí mateřské školy, a to vzhledem k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Děti…
Digitální portfolia
Informace o vzniku nových digitálních portfolií pro pracovní činnosti.
Lesní mateřská škola – venku za každého počasí
Při pohledu z okna během mrazivého dne možná zapochybujeme o tom, že se v lesní mateřské škole skutečně můžeme řídit zásadou „venku za každého počasí.” Být s dětmi v lese plném rozmáčeného sněhu smíšeného s…
Učíme se rozumět chlapcům
Obsahem příspěvku je shrnutí získaných zkušeností v práci s předškolními dětmi, zejména s chlapci. Respektování jejich odlišností ve vývoji a praktická orientace stylu vzdělávání zohledňující jejich zájem o…
Jak vhodně využít projektovou metodu při přípravě školy v přírodě
Příspěvek představuje využití projektové metody při přípravě školy v přírodě. Plánování celého projektu se opírá o téma, které nabízí dětem seznámení s novým prostředím a získání neobvyklých prožitků ze…
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
10.12.2019 22:23
canyla
fórum Interaktivní tabule
Dobrý den, mám problém s interaktivní tabulí, ukazatel myši na tabuli se mění v jakoby…
|
12.12.2019 12:35
v blogu Referát Metodického portálu
Doc. PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D. nabídne popis a rozklíčování některých situací, k…
|
13.12.2019 23:37
Děkujeme za upozornění. Soubor by měl jít stáhnout. Náhledovač jsme upravili a měl by… |
14.12.2019 10:06
Skupina Gender
Pohled ukáže několik doporučení, jak vést výuku s ohledem k individuálním předpokladů,…
|
|
10.12.2019 21:20
fórum Aktuality
a problémy učitelů s nadanými žáky - je to problém? - online setkání - středa 18. 12.…
|
11.12.2019 16:29
v blogu Publish or Perish
V diskuzích na webu mě zaujal termín výukový SW. Zdá se, že diskutující, kteří tento…
|
13.12.2019 15:29
Pracovní listy nelze otevřít v náhledu ani stáhnout. Přípona souboru .pdf, ale typ… |
14.12.2019 10:05
Skupina Gender
|
|
10.12.2019 21:18
fórum Online setkávání
Středa 18. 12. 2019, 20:00 Problémy nadaných žáků s učiteli a problémy učitelů s…
|
9.12.2019 11:01
v blogu Referát Metodického portálu
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
|
10.12.2019 18:36
https://zsbrigadn ik u. ed upage.org/text/?t ex t= te achers/-9…
|
12.12.2019 9:06
Skupina Nakladatelství Dr. Josef Raabe
Dovednost dobře komunikovat a spolupracovat s dětmi, kolegy, rodiči, dalšími partnery…
|
|