- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Metody poznávání a rozvíjení individuálních potřeb předškolních dětí
Autorka příspěvku se věnuje sledování a zaznamenávání individuálního rozvoje dětí a jejich individuálních pokroků, které umožňuje rodičům a učitelům nejen porozumět a rozpoznat současné potřeby dítěte, ale i…
Odklady povinné školní docházky
Mateřská škola hraje podstatnou roli nejen v přípravě dětí ke vstupu do školy, ale i v rozhodování o tom, zda o odkladu povinné školní docházky uvažovat, nebo ne. Pokud je dítěti odklad udělen, je mateřská škola…
Analýza náhodně vzniklé pedagogické situace
Příspěvek se zabývá analýzou náhodně vzniklé pedagogické situace mezi dítětem a dospělým.
Záznamový arch pro sledování a hodnocení rozvoje a učení dítěte v přípravné třídě ZŠ
V příloze příspěvku čtenář nalezne Záznamový arch pro sledování a hodnocení rozvoje a učení dítěte v přípravné třídě základní školy (podklad pro cílenou podporu vzdělávacích pokroků dítěte z pohledu jeho…
Jakým způsobem a co hodnotíme v naší mateřské škole
Autorka v příspěvku představuje prostředky hodnocení v mateřské škole. Přílohou je třídní časopis Včeličky.
Pozorování dětí při spontánní hře
Co jsme zjistili při pozorování dětí a jak budeme dále postupovat při naší práci.
Dítě a jeho postavení ve skupině
Co u dětí ovlivňuje vytváření prosociálních vztahů.
Přirozené situace jako příležitost ke sledování dítěte
Příspěvek nabízí konkrétní ukázku, jak pro sledování a hodnocení dítěte či dětí můžeme využívat běžných, tzv."režimových" situací. Zpracovaný námět upozorňuje zejména na to, že práce učitelky nekončí u…
Jak zaznamenat individuální projev dítěte
V příspěvku je nabídnut námět na "chvilkové" pozorování s vymezeným záměrem a ukázkou způsobu, jak tyto postřehy jednoduše zachytit, popř. zaznamenat. Tento námět není míněn jako přímý vzor k nápodobě, ale…
Kresebný vývoj
Příspěvek nabízí konkrétní ukázku, jak pracovat s dítětem v případě vzdělávacích obtíží v některé oblasti jeho rozvoje a učení, v tomto případě ve kresebném projevu. Představuje záznamový arch, který slouží…
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
26.1.2021 8:26
Petr Koubek
Z evaluačního dotazníku 8. minikonference OP ČG z listopadu 2020 vybíráme nejčastější…
|
25.1.2021 11:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Zveme vás na 8. minikonferenci digitální gramotnosti která se bude konat 8. 2. 2021 od…
|
22.1.2021 17:14
Pane Tišle,vše, co píšete, je pravda a já naprosto souhlasím. Jen mě udivuje, že teď, v…
|
15.1.2021 19:37
Skupina PPUČ
Dne 8. 12. 2020 se konalo online setkání společenství praxe projektu PPUČ, zaměřené na…
|
|
24.1.2021 21:57
Ivulínek
No, my také u nás v MŠ budeme dělat kompletně nová plastová okna a tak mě napadlo, že…
|
25.1.2021 8:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Využíváte a tvoříte ve své výuce se žáky videa? Možná se vám bude hodit článek…
|
22.1.2021 15:52
Digitální optimismus pana Brdičky je bezbřehý. Ale pokud jsme ochotní vzdát se i tak…
|
15.1.2021 10:44
Skupina PPUČ
1. 12. 2020 se konalo online společenství praxe Umění a kultura. Setkáním nás provázel…
|
|
24.1.2021 15:43
Kamilka
Ahoj, já sama se připravuji na přijímačky na vysokou školu a zároveň na maturitu. Je to…
|
23.1.2021 18:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Gramotnosti s UčíTelkou Možná jste na jaře zaznamenali projekt UčíTelka. Jeho cílem bylo…
|
18.1.2021 16:34
Tak s tímhle tedy rozhodně nemohu souhlasit! Já jsem velkým fanouškem různých výletů a…
|
14.1.2021 14:30
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, text programu, metodiku a přílohy vzdělávacího…
|
|