RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 1187

MŠ - Geometrie v prostoru

Geometrické představy. Dítě určuje a rozeznává polohové vztahy v rovině a v prostoru, rozlišuje tvary těles.

Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs, publikováno 12.3.2014 9:09, zhlédnuto 14539×

MŠ - Komplexní aktivity

Mnohostní, množinové a geometrické představy lze rozvíjet prostřednictvím komplexních aktivit, v nichž se jednotlivé oblasti prolínají.

Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs, publikováno 11.3.2014 8:55, zhlédnuto 13000×

MŠ - Geometrie v rovině

Geometrické představy. Dítě se seznamuje se základními geometrickými tvary a jejich reálnými reprezentacemi. Skládáním tvarů rozvíjíme u dítěte analyticko-syntetické myšlení a prostorové vnímání.

Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs, publikováno 10.3.2014 12:01, zhlédnuto 14087×

Běžte všichni do muzea

Cílem článku je motivovat učitele k využívání edukační nabídky muzeí a galerií jako součásti výuky některých předmětů – Výtvarné výchovy, Fyziky, Matematiky a její aplikace a také v předškolním vzdělávání.…

PaedDr. Markéta Pastorová, publikováno 6.3.2014 9:14, zhlédnuto 10288×

MŠ - Rytmus a kombinatorika

Množinové představy. Vytvářením pravidelností a opakováním téhož úseku vzniká rytmus. Dítě učíme vnímat a odhalit pravidelnosti v řadě i na ploše. Dítě vytváří vzory a tak si rozvíjí kombinační a alternativní myšlení.

H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs, publikováno 6.3.2014 9:12, zhlédnuto 11220×

MŠ - Kvantita

Mnohostní představy. Dítě vnímá a určuje množství (včetně „málo“, „nic“, „hromada“), využívá různé modely a reálné reprezentace včetně různých konfigurací (nejen lineárních).

H. Lišková,E. Zelendová, E. Fuchs, publikováno 5.3.2014 13:13, zhlédnuto 10963×

MŠ - Shodnost

Geometrické představy. Díky vnímání shodnosti může dítě postřehnout odlišnosti, učí se rozlišovat. Spontánně rozvíjí odhad.

H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs, publikováno 4.3.2014 9:55, zhlédnuto 10570×

MŠ - Uspořádání

Množinové představy. Při procesu uspořádání dítě vnímá dva a více objektů. Nastupuje tak vztahové vnímání (podpora kauzálního myšlení).

H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs, publikováno 3.3.2014 11:15, zhlédnuto 10388×

MŠ - Párování

Množinové představy. Dítě přiřazuje jeden objekt k druhému, tvoří dvojice – páruje.

H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs, publikováno 27.2.2014 9:30, zhlédnuto 11021×

MŠ - Třídění

Množinové představy. Dítě třídí na základě stejné vlastnosti (charakteristiky), např. má stejnou barvu, tvar, velikost jako ten druhý nebo další.

H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs, publikováno 26.2.2014 9:36, zhlédnuto 12019×

191 — 200 z celkem 1187


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
7.1.2020 18:06
Jiří Kolátor
Dobrý den všem. Velice by mne zajímalo,kdy byla změněna písemná norma pro žáky první…
14.1.2020 14:12
Mobilní telefon se stal během poslední ch deseti let nedílnou součástí našeho života. A…
25.1.2020 19:11
Článek toho moc neřekne - anotace je skoro tak dlouhá (krátká) jako článek. 2 odkazy na…
18.1.2020 0:18
Projekt Kolegiální podpora se zaměřuje na učitele základ ní ch i mateřských škol a…
6.1.2020 21:12
Fórum je uzavřené, je určeno pouze pro ředitele a vedoucí pedagogické pracovníky škol a…
9.1.2020 13:36
Již téměř 20 let učím žáky základních a následně středních škol. Asi jako všichni…
21.1.2020 7:39
Je pravda, že rozporovat se dá opravdu všechno. Také se to stále ve větší míře děje.…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV
 
10.12.2019 22:23
canyla
Dobrý den, mám problém s interaktivní tabulí, ukazatel myši na tabuli se mění v jakoby…
8.1.2020 11:26
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
20.1.2020 16:53
Mohl bych rozporovat každý druhý bod, za všechny jen ten poslední: \"Očekávané výsledky…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV