RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 1015

MŠ - Kvantita

Mnohostní představy. Dítě vnímá a určuje množství (včetně „málo“, „nic“, „hromada“), využívá různé modely a reálné reprezentace včetně různých konfigurací (nejen lineárních).

H. Lišková,E. Zelendová, E. Fuchs, publikováno 5.3.2014 13:13, zhlédnuto 11040×

MŠ - Shodnost

Geometrické představy. Díky vnímání shodnosti může dítě postřehnout odlišnosti, učí se rozlišovat. Spontánně rozvíjí odhad.

H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs, publikováno 4.3.2014 9:55, zhlédnuto 10624×

MŠ - Uspořádání

Množinové představy. Při procesu uspořádání dítě vnímá dva a více objektů. Nastupuje tak vztahové vnímání (podpora kauzálního myšlení).

H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs, publikováno 3.3.2014 11:15, zhlédnuto 10447×

MŠ - Párování

Množinové představy. Dítě přiřazuje jeden objekt k druhému, tvoří dvojice – páruje.

H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs, publikováno 27.2.2014 9:30, zhlédnuto 11088×

MŠ - Třídění

Množinové představy. Dítě třídí na základě stejné vlastnosti (charakteristiky), např. má stejnou barvu, tvar, velikost jako ten druhý nebo další.

H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs, publikováno 26.2.2014 9:36, zhlédnuto 12123×

MŠ - Řady a postupy

Množinové představy. Dítě manipuluje s objekty, odhaluje a respektuje jejich vzájemné vztahy (včetně početních i geometrických). Využívá úsudek, při němž pracuje i se skupinovými podmínkami.

H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs, publikováno 25.2.2014 9:33, zhlédnuto 13151×

Kouká Mína do komína: práce s říkankou

Článek nabízí několik básniček pro děti v předškolním věku, které se učí právě vyvozovat a rozpoznávat ve slově samohlásku „A“, souhlásku „M“, skupiny slabik „BĚ, PĚ, VĚ“ a skupinu souhlásek „Ď, Ť, Ň…

J. Havlíčková, I. Eichlerová, publikováno 17.2.2014 10:04, zhlédnuto 9629×

Hněv ... a co s ním? - náměty na činnosti s knihou

Autorka nabízí knihu, která jednoduchým sdělením popisuje, jak to vypadá, když se dítě rozhněvá, jak ho vnímají druzí a jakým způsobem může hněv odejít. Text je vhodný jako pracovní text pro práci v dětské skupině.

Catherine Dolto, publikováno 13.2.2014 11:32, zhlédnuto 8380×

Skupinové hry pro rozvíjení sebeúcty dětí: Sebepoznání

Hry a aktivity v této ukázce se týkají sebepoznání. V textu nabízíme krátký teoretický úvod a tři skupinové hry, které napomáhají rozvíjet sebeúctu dítěte - hru se jmény a dvě hry využívající zástupnou postavu…

Deborah M. Plummer, publikováno 29.1.2014 9:10, zhlédnuto 18653×

Těšíme se do školky: Prosinec

V ukázce jsou použity různé aktivity, říkadla, hry a dramatizace, které souvisí s obdobím měsíce prosince. Celá kniha je uspořádána právě podle měsíců a doprovází ji jednoduché obrázky.

Ladislava Horová, publikováno 28.1.2014 9:07, zhlédnuto 16591×

181 — 190 z celkem 1015


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
13.2.2020 14:29
Jak je to s mobilními telefony ve škole? Názor A: „Neřízené používání mobilů a…
14.2.2020 15:35
Na tuto otázku určitě přikyvují v září učitelé prvních tříd základní školy, ale…
16.2.2020 21:01
Kreacionismus a české školy:…
12.2.2020 18:54
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 12. 2. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
12.2.2020 12:34
fórum Aktuality
- online setkání - úterý 18. 2. 2020, 20:00 ADHD - vymezení pojmu a medicínské…
12.2.2020 17:08
Mgr. Helena Kumperová nás provede zamyšlením nad potřebami žáků s ADHD které vychází z…
14.2.2020 12:28
Zdravíme, prezentaci naleznete zde. Děkujeme za Váš zájem. Tým Metodického portálu RVP.CZ
9.2.2020 21:21
Srdečně vás zveme na 17. ročník konference Počít ač ve škole, která se koná od 2.…
12.2.2020 12:31
Úterý 18. 2. 2020, 20:00 ADHD netradičně Dítě, žák, student, dospělý s ADHD je odrazem…
6.2.2020 9:33
Mgr. Jiří Hruška nám nabídne porovnání hodnocení žáků vzhledem k cílům (sumativní…
14.2.2020 9:50
Dobrý den, je možné najít ještě někde prezentaci ke stažení? Děkuji :)
5.2.2020 17:13
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 5. 2. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…