Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se


RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 1048

MŠ - Komplexní aktivity

Mnohostní, množinové a geometrické představy lze rozvíjet prostřednictvím komplexních aktivit, v nichž se jednotlivé oblasti prolínají.

Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs, publikováno 11.3.2014 8:55, zhlédnuto 15771×

MŠ - Geometrie v rovině

Geometrické představy. Dítě se seznamuje se základními geometrickými tvary a jejich reálnými reprezentacemi. Skládáním tvarů rozvíjíme u dítěte analyticko-syntetické myšlení a prostorové vnímání.

Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs, publikováno 10.3.2014 12:01, zhlédnuto 17924×

MŠ - Rytmus a kombinatorika

Množinové představy. Vytvářením pravidelností a opakováním téhož úseku vzniká rytmus. Dítě učíme vnímat a odhalit pravidelnosti v řadě i na ploše. Dítě vytváří vzory a tak si rozvíjí kombinační a alternativní myšlení.

H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs, publikováno 6.3.2014 9:12, zhlédnuto 14237×

MŠ - Kvantita

Mnohostní představy. Dítě vnímá a určuje množství (včetně „málo“, „nic“, „hromada“), využívá různé modely a reálné reprezentace včetně různých konfigurací (nejen lineárních).

H. Lišková,E. Zelendová, E. Fuchs, publikováno 5.3.2014 13:13, zhlédnuto 14085×

MŠ - Shodnost

Geometrické představy. Díky vnímání shodnosti může dítě postřehnout odlišnosti, učí se rozlišovat. Spontánně rozvíjí odhad.

H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs, publikováno 4.3.2014 9:55, zhlédnuto 12931×

MŠ - Uspořádání

Množinové představy. Při procesu uspořádání dítě vnímá dva a více objektů. Nastupuje tak vztahové vnímání (podpora kauzálního myšlení).

H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs, publikováno 3.3.2014 11:15, zhlédnuto 13261×

MŠ - Párování

Množinové představy. Dítě přiřazuje jeden objekt k druhému, tvoří dvojice – páruje.

H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs, publikováno 27.2.2014 9:30, zhlédnuto 13934×

MŠ - Třídění

Množinové představy. Dítě třídí na základě stejné vlastnosti (charakteristiky), např. má stejnou barvu, tvar, velikost jako ten druhý nebo další.

H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs, publikováno 26.2.2014 9:36, zhlédnuto 15203×

MŠ - Řady a postupy

Množinové představy. Dítě manipuluje s objekty, odhaluje a respektuje jejich vzájemné vztahy (včetně početních i geometrických). Využívá úsudek, při němž pracuje i se skupinovými podmínkami.

H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs, publikováno 25.2.2014 9:33, zhlédnuto 16562×

Kouká Mína do komína: práce s říkankou

Článek nabízí několik básniček pro děti v předškolním věku, které se učí právě vyvozovat a rozpoznávat ve slově samohlásku „A“, souhlásku „M“, skupiny slabik „BĚ, PĚ, VĚ“ a skupinu souhlásek „Ď, Ť, Ň…

J. Havlíčková, I. Eichlerová, publikováno 17.2.2014 10:04, zhlédnuto 12947×

211 — 220 z celkem 1048


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.7.2021 16:08
Jan Tomsa
Vážení kolegové, stojíte o to, aby vyšla nová knihy pro studenty, která jim studium…
15.7.2021 16:38
Jak mohou spolupracovat učitelé hudební výchovy a informatiky? Jaké digitální kompetence…
21.7.2021 8:13
Vyrážíme často s přáteli na túry po celé ČR. Ne vždy spoléháme na to, že si budeme…
12.7.2021 20:11
V příloze pdf najdete metodický postup + přílohy, jak realizovat toto téma, Toto téma je…
23.7.2021 10:46
Yannis
Ahoj, Moji studenti byli infikováni (14 studentů z 18). Tak jsem se o ně bál. Online lekce…
14.7.2021 17:57
V kontextu uvedených vzdělávacích modulů jsou v rámci projektu APIV A, a ve spolupráci…
20.7.2021 11:34
Otázka posluchače: Najdu někde přehledný soupis technik formativního hodnocení?…
12.7.2021 20:10
Projekt Programy pro školy – ROZVOJ KOMPETENCÍ PRO DEMOKRATICKOU KULTURU   Operační…
14.7.2021 12:11
silvie113@seznam.cz
Dobrý den, my to ve škole bohužel s kolegyněmi také museli nedávno řešit a zejména v…
13.7.2021 17:20
V rámci systémového projektu APIV A vznikají také 3 výcvikové vzdělávací moduly…
10.7.2021 22:56
Na tý škole... um, parodii na školu je vás škoda.
12.7.2021 10:44
V příloze pdf najdete metodický postup + přílohy, jak realizovat toto téma. Toto téma je…