Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se


RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 126

Typologie osobnosti u dětí: Řízení třídy a učení žáků s ohledem na diferenciaci podle dimenzí osobnosti

V roce 2010 vyšla v nakladatelství Portál, s. r. o. kniha Šárky Mikové a Jiřiny Stang Typologie osobnosti dítěte s podtitulem Využití ve výchově a vzdělávání. Kniha poskytuje klíč k porozumění dětské osobnosti, ať už…

Šárka Miková, publikováno 19.9.2012 13:30, zhlédnuto 5983×, 1 komentář

Typologie osobnosti u dětí: Roman

Příspěvek nabízí praktickou ukázku z knihy Typologie osobnosti u dětí psycholožek Mikové a Stang. Kniha seznamuje s využitím typologie osobnosti MBTI nejen učitele, ale také poradenské pracovníky, ostatní profese pracující…

Šárka Miková, publikováno 14.9.2012 10:18, zhlédnuto 5936×

Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině: Prevence vzniku konfliktních situací a problémového chování u dětí s ADHD

Ukázka je směřována na přehled znalostí, které nám mohou pomoci předcházet konfliktním situacím a problémovému chování u dětí s ADHD. Kniha se dětmi s ADHD zabývá v širokém měřítku. Hovoří o etiologii poruchy,…

Drahomíra Jucovičová, publikováno 11.7.2012 8:19, zhlédnuto 10514×

Kresba jako nástroj poznání dítěte: Lidská postava

Článek přináší úryvek z knihy Kresba jako nástroj poznání dítěte, která se věnuje dětské kresbě a jejím využití nejen v psychologické praxi. Kniha čtenáře seznamuje s kresbou lidí, rodiny, domu, rukou atd. Jednotlivé…

Roseline Davido, publikováno 3.7.2012 8:42, zhlédnuto 30850×, 1 komentář

Speciální pedagogika: Integrace a inkluze

Stále častěji se potkáváme s handicapovanými osobami v běžném životě i ve školách, a nejen speciálních. Proto by měla být alespoň rámcová znalost oboru speciální pedagogiky běžnou výbavou každého učitele. Tato…

PhDr. Josef Slowík Ph.D., publikováno 26.6.2012 9:40, zhlédnuto 41593×

Vzdělávání žáků se zrakovým postižením – 3. část

Třetí část seriálu Vzdělávání žáků se zrakovým postižením se zabývá podpůrnými opatřeními při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na zřízení pozice asistenta pedagoga.…

Andrea Musilová, publikováno 19.6.2012 9:14, zhlédnuto 6357×

Jak přežít s hyperaktivitou a poruchami pozornosti

Nakladatelstvím Portál, s. r. o. byla v těchto dnech vydána zajímavá kniha autora Johna F. Taylora Jak přežít s hyperaktivitou a poruchami pozornosti. Tento rádce pro děti s ADHD a ADD objasňuje oba pojmy a poskytuje jednuduché…

John F. Taylor, publikováno 7.6.2012 9:41, zhlédnuto 11653×, 17 komentářů

Zpracování a tvorba videa online

Video se stalo jedním z nejrozšířenějších formátů zachycení reality. Téměř každý žák má mobilní telefon nebo fotoaparát, který umí pracovat jako digitální kamera. Proto se jeho využití ve výuce jeví jako velice…

Michal Černý, publikováno 7.6.2012 9:28, zhlédnuto 11498×, hodnocení: Hodnocení: 5

Video a jeho použití ve výuce

Video se stává stále běžnějším a dostupnější médiem, se kterým mohou žáci snadno pracovat, vytvářet jej a publikovat. V následujícím článku se zaměříme na předměty a témata, ve kterých je možné video použít…

Michal Černý, publikováno 6.6.2012 18:53, zhlédnuto 8231×, hodnocení: Hodnocení: 2

Vzdělávání žáků se zrakovým postižením – 2. část

Druhá část seriálu, který se věnuje žákům se zrakovým postižením, popisuje důležité psychosociální podmínky jejich vzdělávání. Na tématu se spoluautorsky podíleli svými komentáři nevidomý student a pedagog…

Renata Votavová, publikováno 4.6.2012 16:49, zhlédnuto 5275×

61 — 70 z celkem 126
«« « 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.11.2020 12:23
Zdravíme, záznam webináře je k dispozici zde: https://audiovide o. rv p. cz/video/4381/ON ...…
29.11.2020 10:51
V listopadu jsme se od PhDr. Martiny Černé dozvěděli, jak se může učitel podílet na…
27.11.2020 9:43
Paní Chmelařová, děkuji za pokus ukázat, jak může vypadat současná výuková aplikace.…
2.12.2020 19:09
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 2. 12. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
25.11.2020 20:04
coufalova
Dobrý den, moc jsem se těšila na webinář "Jak podpořit třídu, aby byla fungujícím…
27.11.2020 8:30
Článek se zabývá tvorbou interaktivního herbáře, který tvořili žáci 4. tříd…
27.11.2020 8:14
Děkuji Vám za tuto snahu vnést do covid- terminologického chaosu světlo a ráda bych…
2.12.2020 18:58
Skupina PPUČ
22.11.2020 9:51
Dagmar El-Hmoudová
Dobrý den, připravuje se (neboji existuje) webinář na téma maturitní zkouška (ústní…
25.11.2020 19:08
Jak rozlišovat vzdělávací potřeby žáků v heterogenní třídě a jak je zohledňovat při…
23.11.2020 8:31
Prosím, všimněte si té skutečnosti, že v angličtině má jiný význam „emergency remote…
2.12.2020 12:33
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 1. 12. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…