Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 190

„Božský zpěvu dar“ – 1. část

Pokus o bližší poznání platónského pojetí hudebního vzdělávání může být veden mimo jiné i skrze Platónovo chápání hudební tvořivosti, které je ovlivněno obecným estetickým míněním a postoji filozofovy epochy. Je…

Petr Drkula, publikováno 8.1.2010 11:52, zhlédnuto 5711×, hodnocení: Hodnocení: 3

Kurzy programování .NET/C# od úrovně začátečníka

Informace o kurzech programování v současné technologii .NET/C#, které jsou vhodné pro učitele všech typů škol a jsou přístupné i pro ty, kteří nikdy dříve neprogramovali.

Radek Vystavěl, publikováno 29.10.2009 10:23, zhlédnuto 12303×

Anketa – Jaká školení o technologiích a počítačích učitelům chybí?

ICT panel připravil dotazník, který by měl pomoci vymezit klíčové oblasti vzdělávání pedagogů v oboru informačních a komunikačních technologií.

Daniela Růžičková, publikováno 27.10.2009 17:03, zhlédnuto 11880×

Jakou podporu učitelé potřebují?

Třetí část odpovědí z diskuse ke standardu kvality profese učitele vyjadřuje představu učitelů o tom, jak by měla vypadat odborná podpora jejich profesi a kdo by ji měl poskytovat.

Jana Hrubá, publikováno 23.10.2009 10:43, zhlédnuto 16267×, hodnocení: Hodnocení: 5

První konference Metodického portálu se blíží

Využijte příležitosti seznámit se s novým Metodickým portálem, poslechnout si zajímavé přednášky a setkat se s komunitou uživatel portálu - nejbližší konference (6. 10. v Ústí nad Labem) má uzávěrku přihlášek již 1.…

Alena Černá, publikováno 29.9.2009 12:10, zhlédnuto 8758×

Co brání učitelům ve zlepšování kvality výuky?

Článek shrnuje další odpovědi pedagogů z diskuse ke standardu profese učitele. Tentokrát na otázku: Jaké věci v současné době nejčastěji zbytečně odvádějí pozornost a síly učitelů od toho, aby se mohli věnovat…

Jana Hrubá, publikováno 23.9.2009 18:57, zhlédnuto 13006×

Vizuální gramotnost nebo gramotnostní vizuálnost

Jak se vidění liší od čtení? Není to totéž? Jaké jsou hranice této metafory? Nad otázkami vizuální gramotnosti se zamýšlí autor článku.

W. J. T. Mitchell, publikováno 26.2.2009 15:34, zhlédnuto 14686×

Esteticky založený výzkum

Příspěvek je zamyšlením nad estetikou jako uměleckou zkušeností a informuje o výzkumných cílech empatického porozumění.

Liora Bresler, publikováno 23.2.2009 11:15, zhlédnuto 8748×

Akty výzkumu v umělecké praxi

Autor, který je vědecko-pedagogickým pracovníkem Teachers College, Columbia University, se ve svém příspěvku zamýšlí nad oblastí výzkumu umění.

Graeme Sullivan, publikováno 23.2.2009 11:15, zhlédnuto 8011×

Má výzkum uměním budoucnost?

Úvodní přednáška na první evropské konferenci výzkumu uměním.

Elliot Eisner, publikováno 23.2.2009 11:15, zhlédnuto 5498×

161 — 170 z celkem 190


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.3.2020 13:31
Maminka
Dobrý den, přečetla jsem si příspěvky učitelů, a konečně pochopila, proč teď, během…
28.3.2020 11:10
Umí mé děti psát výpisky? Tato otázka se objevila na sociální síti a posléze v jedné…
28.3.2020 6:53
Téma je velice zajímavé. Některá doporučení a tvrzení jsou přinejmenším diskutabilní.…
26.3.2020 17:40
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Chceme podpořit žáky, studenty a učitele v této nelehké situaci, a proto jsme se rozhodli…
26.3.2020 7:19
Ano, vedení může určit, kde nepřímá činnost bude prováděná, pracovní doba je 8 hodin…
27.3.2020 18:37
Vážení kolegové, vážené kolegyně, milí učitelé a učitelky z mateřských i…
25.3.2020 22:04
To jestli zvolit vývoj v nativním jazyce či hybridu je dobře popsáno zde v tomto…
26.3.2020 12:23
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Pomoc při organizaci zápisů do 1. ročníků ZŠ (nebo zápisů do MŠ).
25.3.2020 21:21
fórum Aktuality
v systému inkluzivního vzdělávání - online setkání - středa 1. 4. 2020, 20:00…
26.3.2020 16:55
Víte, jaký je rozdíl mezi předmětem speciálně pedagogické péče a pedagogickou…
25.3.2020 16:25
Existují dva nesouvisející odborné pojmy entropie: termodynamická entropie a entropie…
26.3.2020 12:16
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Už více než 10 let vyvíjíme metody výuky moderních dějin založené na digitálních…