Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se


RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 1785

Zapomenutá historie vzdělávacích technologií

Článek se snaží na základě popisu vlastností vzdělávacích technologií z přelomu 50. a 60. let minulého století a tehdejších názorů s jejich využitím spojených hledat souvislosti s děním současným. Odhaluje existenci…

Bořivoj Brdička, publikováno 27.4.2015 0:00, zhlédnuto 4535×, 4 komentáře

18 let Spomocníka

Zhodnocení výsledků práce modulu portálu RVP Spomocník při příležitosti jeho 18. narozenin.

Bořivoj Brdička, publikováno 22.4.2015 0:00, zhlédnuto 2890×, 3 komentáře

Neviditelné hodnocení

Článek se zabývá využitím technologií k průběžnému formativnímu hodnocení žáků a popisuje experimentální projekt profesorky Florida State University Valerie Shute, která tuto metodu nazývá "neviditelným hodnocením".

Bořivoj Brdička, publikováno 20.4.2015 0:00, zhlédnuto 3509×

Ve většině států je domácí vzdělávání povoleno

Jaký je přístup k domácímu vzdělávání v zahraničí, ukazuje srovnávací analýza vydaná v roce 2012 v NÚV. Její autoři Markéta Pastorová, Jitka Altmanová a Petr Koubek v ní vystihují, jak je domácí vzdělávání…

M. Pastorová, J. Altmanová, P. Koubek, publikováno 16.4.2015 9:36, zhlédnuto 2918×

Mandaly nejen na interaktivní tabuli

Slovo mandala pochází ze staroindického jazyka sanskrtu. Znamená kruh či oblouk. Mandala jako kruhový ornament se však vyskytuje ve všech dobách a kulturách. Je to nadčasový symbol jednoty a rovnováhy. Neexistují žádná…

Ivana Hrubá Eliášová, publikováno 13.4.2015 8:54, zhlédnuto 2596×

Jak podpořit inovace ve vzdělávání?

Příspěvek na příkladu crowdfundingu ukazuje, jak mohou vypadat nové formy podpory vzdělávacích aktivit realizované online a snažící se přitáhnout zájem veřejnosti i žáků.

Bořivoj Brdička, publikováno 13.4.2015 0:00, zhlédnuto 4285×, 2 komentáře

K adaptivním výukovým aplikacím

Zamyšlení nad aktuálně značně populárními adaptivními výukovými aplikacemi pracujícími s daty generovanými uživateli se zvláštním zřetelem na testování a nový portál ČŠI InspIS SET.

Milan Žemlička, publikováno 9.4.2015 0:00, zhlédnuto 2965×, 2 komentáře

Aféra se sledováním žáků během testů PARCC v New Jersey

Článek popisuje problémy zavádění nového plošného hodnocení žáků v USA včetně související analýzy výukových výsledků a ochrany osobních údajů.

Bořivoj Brdička, publikováno 7.4.2015 0:00, zhlédnuto 3735×, 2 komentáře

Dnešní svět vzdělávání ovlivňuje přístup k informacím

Zamyšlení nad změnami, které ve školství vyvolává současná snadná dostupnost informací včetně výukových materiálů a celých kurzů.

Vladimír Doležal, publikováno 2.4.2015 0:00, zhlédnuto 3122×

Děti si samy plánovaly výuku

O domácím vzdělávání vlastních dětí jsme mluvili s PhDr. Kateřinou Jančaříkovou, Ph.D., která vyučuje na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy a její děti se doma vzdělávaly jak na prvním, tak na druhém stupni…

Zoja Franklová, publikováno 1.4.2015 9:14, zhlédnuto 3398×

581 — 590 z celkem 1785


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.11.2020 12:23
Zdravíme, záznam webináře je k dispozici zde: https://audiovide o. rv p. cz/video/4381/ON ...…
4.12.2020 8:30
Pojďte se společně s námi ohlédnout za proběhlou minikonferencí digitální gramotnosti. V…
27.11.2020 9:43
Paní Chmelařová, děkuji za pokus ukázat, jak může vypadat současná výuková aplikace.…
3.12.2020 16:28
Skupina NPI | Inspirace pro předškolní vzdělávání
25.11.2020 20:04
coufalova
Dobrý den, moc jsem se těšila na webinář "Jak podpořit třídu, aby byla fungujícím…
2.12.2020 14:27
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
27.11.2020 8:14
Děkuji Vám za tuto snahu vnést do covid- terminologického chaosu světlo a ráda bych…
2.12.2020 19:09
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 2. 12. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
22.11.2020 9:51
Dagmar El-Hmoudová
Dobrý den, připravuje se (neboji existuje) webinář na téma maturitní zkouška (ústní…
30.11.2020 8:30
„Cože? To jsem asi špatně slyšela. Tomu fakt nerozumím. Jak oddřít? A od čeho má…
23.11.2020 8:31
Prosím, všimněte si té skutečnosti, že v angličtině má jiný význam „emergency remote…
2.12.2020 18:58
Skupina PPUČ