RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 1496

Tiché poznání v online světě

Analýza role měkkých, nekognitivních a tichých složek poznání založená na modelu japonského vědce Kanuky (SECI) a aktuální práci britsko-norského týmu doktorandů, který zkoumá možnosti přenosu tichých poznatků online.…

Bořivoj Brdička, publikováno 8.2.2016 0:00, zhlédnuto 6614×, 7 komentářů

Morrisův červ

Informace o tvůrci jednoho z prvních počítačových virů, který se zasloužil o vznik samostatného odvětví počítačové vědy, jež se zabývá bezpečností počítačových systémů a internetu.

Rudolf Zscherp, publikováno 4.2.2016 0:00, zhlédnuto 3337×

Využití PLC k výuce základů algoritmizace a programování

Článek popisuje možné nasazení programovatelných logických automatů, které se na technických školách nacházejí za účelem výuky zaměřené na automatizaci procesů v reálném čase, pro výuku základů algoritmizace, která…

Jaroslav Žákech, publikováno 1.2.2016 0:00, zhlédnuto 4023×

Knewton jako předzvěst budoucnosti?

Článek shrnuje zprávy i vlastní autorovy zkušenosti s adaptivním personalizovaným výukovým systémem firmy Knewton, která se chlubí schopností číst myšlenky svých uživatelů.

Bořivoj Brdička, publikováno 28.1.2016 0:00, zhlédnuto 5237×, 11 komentářů

Herní výukový systém Games Learning Society

Zpráva o dalším systému řešícím komplexně zařazení her do výukových aktivit žáků tak, aby učitel mohl jejich činnost ovlivňovat a výsledky využívat.

Jakub Pivec, publikováno 25.1.2016 0:00, zhlédnuto 1997×

Propojený učitel

Článek je inspirovaný blogem amerického ICT koordinátora Stevena Andersona. Shrnuje vlastnosti učitele schopného k vlastnímu zdokonalování využívat spojení s kolegy.

Martin Gebhart, publikováno 21.1.2016 0:00, zhlédnuto 3599×

Nástroje pro tvorbu vlastních mobilních aplikací

Přehled existujících systémů pro tvorbu mobilních aplikací z pohledu učitele.

Jan Fojtík, publikováno 18.1.2016 0:00, zhlédnuto 34306×, 4 komentáře

Aplikace podle Globální digitální občanské nadace

Přehled aplikací, které učitelům pro využití ve výuce doporučuje americká Globální digitální občanská nadace.

Martin Jelínek, publikováno 14.1.2016 0:00, zhlédnuto 2464×

5 cyklických chyb profesora Zhao

Informace o nové knize profesora University of Oregon Yonga Zhao (a kol.), která nám ukazuje, jaké chyby při implementaci vzdělávacích technologií děláme a jak bychom je měli eliminovat.

Bořivoj Brdička, publikováno 11.1.2016 0:00, zhlédnuto 1881×

Role technologií na cestě k inkluzi

Přehledová zpráva o tom, jakou roli by měly v procesu zavádění inkluze hrát vzdělávací technologie, doplněná kritikou situace u nás doma.

Bořivoj Brdička, publikováno 7.1.2016 0:00, zhlédnuto 3650×, 1 komentář

331 — 340 z celkem 1496


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.3.2020 13:31
Maminka
Dobrý den, přečetla jsem si příspěvky učitelů, a konečně pochopila, proč teď, během…
30.3.2020 12:08
Jaké to asi je pracovat pro organickou společnost? Společnost, ve které každý nese…
28.3.2020 18:39
Wiki se v článku vyskytuje jen jednou. Pravděpodobně bychom mohli tento fenomén doby…
26.3.2020 17:40
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Chceme podpořit žáky, studenty a učitele v této nelehké situaci, a proto jsme se rozhodli…
26.3.2020 7:19
Ano, vedení může určit, kde nepřímá činnost bude prováděná, pracovní doba je 8 hodin…
28.3.2020 11:10
Umí mé děti psát výpisky? Tato otázka se objevila na sociální síti a posléze v jedné…
28.3.2020 6:53
Téma je velice zajímavé. Některá doporučení a tvrzení jsou přinejmenším diskutabilní.…
26.3.2020 12:23
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Pomoc při organizaci zápisů do 1. ročníků ZŠ (nebo zápisů do MŠ).
25.3.2020 21:21
fórum Aktuality
v systému inkluzivního vzdělávání - online setkání - středa 1. 4. 2020, 20:00…
27.3.2020 18:37
Vážení kolegové, vážené kolegyně, milí učitelé a učitelky z mateřských i…
25.3.2020 22:04
To jestli zvolit vývoj v nativním jazyce či hybridu je dobře popsáno zde v tomto…
26.3.2020 12:16
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Už více než 10 let vyvíjíme metody výuky moderních dějin založené na digitálních…