RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 24

Experimentování s termovizní kamerou

Článek, který je primárně určen pro učitele, případně žáky s hlubším zájmem o fyziku, stručně shrnuje fyzikální princip termovizního zobrazování. Součástí článku je návrh čtyř žákovských aktivit, které…

RNDr. Petr Kácovský, Ph.D., publikováno 24.6.2020 12:11, zhlédnuto 981×

Figurková školička aneb Proč aktualizovat RVP?

Mezinárodní šachová mistryně referuje o výukovém programu Figurková školička, který integruje šachové principy do výuky na 1. stupni ZŠ, a zamýšlí se nad možnostmi úprav RVP.

Mgr. Martina Kořenová, publikováno 18.10.2010 17:03, zhlédnuto 6512×, 2 komentáře

Druhý cizí jazyk v Evropě

V době, kdy u nás začíná diskuze o postavení dalšího cizího jazyka (DCJ) v RVP ZV od školního roku 2012/2013 a kdy byly uveřejněny reakce škol na zvažované zavedení dalšího cizího jazyka jako povinného, je vhodné se…

Kamila Sladkovská, publikováno 21.9.2010 16:02, zhlédnuto 10163×, hodnocení: Hodnocení: 3

ICT gramotnost

Článek předkládá k diskuzi definici ICT gramotnosti. Cílem ICT panelu při Výzkumném ústavu pedagogickém v Praze bylo vymezit základní kompetence z oblasti ICT, kterými by člověk měl být vybaven, aby mohl úspěšně…

Daniela Růžičková, publikováno 20.9.2010 16:23, zhlédnuto 16777×, 6 komentářů, hodnocení: Hodnocení: 5

Jak a proč v budoucnu měnit rámcové vzdělávací programy

Příspěvek nabízí odborný pohled na budoucí revize rámcových vzdělávacích programů. Úpravy RVP mohou být z pohledu autora, člena koncepčního odboru MŠMT, šancí na to, aby obsah vzdělávání neustále jen nepřibýval.…

Jindřich Kitzberger, publikováno 23.7.2010 10:03, zhlédnuto 17445×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Rámcové vzdělávací programy a jejich úpravy

RNDr. Jindřich Kitzberger, člen koncepčního odboru MŠMT, nabízí v rozhovoru odborný pohled na otázky, jak se v rámcových vzdělávacích programech vyrovnávat s rychlými změnami ve vědách i ve společnosti, kdy se už po…

Jindřich Kitzberger, publikováno 22.7.2010 10:16, zhlédnuto 27013×, hodnocení: Hodnocení: 4

Finanční gramotnost – nový prvek ve výuce

Článek se týká problematiky finanční gramotnosti. Uvádí její definici, tematizuje ji v základních a středních školách. Rámcovým způsobem představuje všechny důležité dokumenty, které jsou s problematikou finanční…

Eva Rathouská Grmelová, publikováno 26.5.2010 13:19, zhlédnuto 8919×, hodnocení: Hodnocení: 4

Jak na průřezová témata

Autor se ve svém teoretickém příspěvku zabývá otázkou, jak realizovat průřezová témata v rámci ŠVP. Komentuje a hodnotí tři hlavní způsoby takových realizací na základě analýz z 11. ZŠ Plzeň.

Mgr. Pavel Červený, publikováno 9.3.2010 13:05, zhlédnuto 17862×, hodnocení: Hodnocení: 5

Cizí jazyky ve ŠVP ZŠ Terezín

Autorka ve svém příspěvku seznamuje čtenáře se způsobem zapracování výuky cizích jazyků do ŠVP ZŠ Terezín. Přístup je originální zejména díky projektu Angličtina napříč předměty a jazykovému vzdělávání…

Hana Bažantová, publikováno 8.3.2010 12:34, zhlédnuto 8138×, 2 komentáře

Jak jsme ve Švédsku vytvářeli společně sdílenou představu

Rozsáhlý teoretický článek podrobně mapuje a hodnotí kurikulární reformu švédského školství započatou v 1. polovině 90. let, zejména se zřetelem k jejím úskalím.

Joakim Lövgren, publikováno 8.3.2010 11:12, zhlédnuto 4758×, hodnocení: Hodnocení: 4

1 — 10 z celkem 24
1 2 3 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.11.2020 12:23
Zdravíme, záznam webináře je k dispozici zde: https://audiovide o. rv p. cz/video/4381/ON ...…
27.11.2020 8:30
Článek se zabývá tvorbou interaktivního herbáře, který tvořili žáci 4. tříd…
27.11.2020 9:43
Paní Chmelařová, děkuji za pokus ukázat, jak může vypadat současná výuková aplikace.…
26.11.2020 11:49
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje souhrnný soubor vzdělávacího programu projektu Cesta k…
25.11.2020 20:04
coufalova
Dobrý den, moc jsem se těšila na webinář "Jak podpořit třídu, aby byla fungujícím…
25.11.2020 19:08
Jak rozlišovat vzdělávací potřeby žáků v heterogenní třídě a jak je zohledňovat při…
27.11.2020 8:14
Děkuji Vám za tuto snahu vnést do covid- terminologického chaosu světlo a ráda bych…
26.11.2020 10:06
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, metodiku a přílohy vzdělávacího modulu…
22.11.2020 9:51
Dagmar El-Hmoudová
Dobrý den, připravuje se (neboji existuje) webinář na téma maturitní zkouška (ústní…
23.11.2020 10:14
EMA je především skvělý KATALOG, shromažďující informace o otevřených materiálech,…
23.11.2020 8:31
Prosím, všimněte si té skutečnosti, že v angličtině má jiný význam „emergency remote…
25.11.2020 11:00
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 25. 11. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…