RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 79

Školní parlament - proč ano?

Proč na základních školách vytvářet školní parlamenty? Kterými znalostmi, dovednostmi a postoji můžeme žáky ve školním parlamentu vybavit?

Jan Hoštička, publikováno 15.3.2007 0:00, zhlédnuto 7449×

Žákovská samospráva

Příspěvek se skládá ze dvou částí. V první - obecné části se definují východiska pro možnosti zřízení žákovské samosprávy. Druhá část přináší konkrétní zkušenosti s prací žákovské samosprávy na ZŠ Milady…

PaedDr. Miroslav Kudyvejs, publikováno 13.7.2006 0:00, zhlédnuto 12958×

Komunikující škola, která umí předávat informace - učitel a žák

Je naše škola otevřená? Dokáže komunikovat s žáky a předávat jim informace jakýmkoliv způsobem? Jaké formy komunikace a předávání informací mohou existovat?

Jan Hoštička, publikováno 10.7.2006 0:00, zhlédnuto 7647×

Komunikace mezi školou a rodiči žáků

Pomocí následující článku si můžeme zodpovědět otázku, zda je naše škola dostatečně otevřená veřejnosti a schopná podávat rodičům žáků důležité informace.

Jan Hoštička, publikováno 26.6.2006 0:00, zhlédnuto 12092×

Školní šikanování z různých stran

Autor z různých pohledů na konkrétním příkladu ukazuje, co je šikana. Zároveň upozorňuje na nepřipravenost učitelů tento jev řešit (zejména v pokročilých stadiích).

Michal Kolář, publikováno 2.1.2006 0:00, zhlédnuto 13058×

Nikdo nemá právo ubližovat druhému

Příspěvek se zabývá domácím násilím, upozorňuje na některé jeho varovné signály a uvádí možné formy pomoci dětem, které se staly jeho oběťmi.

Zuzana Fojtíková Fojtíková, publikováno 22.12.2005 0:00, zhlédnuto 7210×

Zkušenosti z výuky v multikulturních třídách v USA

Příspěvek představuje propracovaný systém výuky dětí-imigrantů na americké střední škole. Autorka popisuje své zkušenosti s výukou angličtiny v rámci tzv. ESOL tříd, tj. tříd pro jazykovou přípravu.

Zdenka Mašková, publikováno 6.12.2005 0:00, zhlédnuto 6020×

Výchova demokratického občana - klima školy

Průřezové téma Výchova demokratického občana klade důraz na propojení kognitivní složky s aplikačními schopnostmi žáků. K dosažení tohoto cíle napomáhá koncept otevřené školy s demokratickým klimatem.

Věra Jirásková, publikováno 27.11.2004 0:00, zhlédnuto 12870×

Vliv prostředí školy na její klima

Autorka se ve svém příspěvku věnuje problematice školního klimatu, co na něj působí, které dimenze patří ke školnímu prostředí. Dále autorka popisuje jednotlivé typy školního klimatu. Částečně odpovídá na otázku,…

Helena Grecmanová, publikováno 11.11.2004 0:00, zhlédnuto 40634×

71 — 79 z celkem 79
«« « 1 2 3 4 5 6 7 8


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
13.2.2020 14:29
Jak je to s mobilními telefony ve škole? Názor A: „Neřízené používání mobilů a…
14.2.2020 15:35
Na tuto otázku určitě přikyvují v září učitelé prvních tříd základní školy, ale…
16.2.2020 21:01
Kreacionismus a české školy:…
12.2.2020 18:54
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 12. 2. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
12.2.2020 12:34
fórum Aktuality
- online setkání - úterý 18. 2. 2020, 20:00 ADHD - vymezení pojmu a medicínské…
12.2.2020 17:08
Mgr. Helena Kumperová nás provede zamyšlením nad potřebami žáků s ADHD které vychází z…
14.2.2020 12:28
Zdravíme, prezentaci naleznete zde. Děkujeme za Váš zájem. Tým Metodického portálu RVP.CZ
9.2.2020 21:21
Srdečně vás zveme na 17. ročník konference Počít ač ve škole, která se koná od 2.…
12.2.2020 12:31
Úterý 18. 2. 2020, 20:00 ADHD netradičně Dítě, žák, student, dospělý s ADHD je odrazem…
6.2.2020 9:33
Mgr. Jiří Hruška nám nabídne porovnání hodnocení žáků vzhledem k cílům (sumativní…
14.2.2020 9:50
Dobrý den, je možné najít ještě někde prezentaci ke stažení? Děkuji :)
5.2.2020 17:13
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 5. 2. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…