- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Jak by měla vypadat ideální škola a učitel
Z některých otázek výzkumu STEM/MARK pro MŠMT (duben 2009) vyplynulo, jak si rodiče a žáci představují ideální školu. Jejich odpovědi se kupodivu příliš neliší, rozdíl je pouze v pořadí kritérií.
Jak rodiče vidí dnešní školu
MŠMT letos zadalo v rámci analýzy tzv. Bílé knihy několik výzkumů. Jeden z nich se týkal postojů rodičů a žáků ke vzdělávání. Zajímavé jsou názory rodičů na dnešní školu ve srovnání se školou, do které sami chodili.
Prostředí
V rubrice jsou zveřejněny příspěvky zabývající se řešením tří oblastí podmínek, které spoluurčují kvalitu atmosféry školního prostředí.
Výuka
Rubrika nabízí různé názory a zkušenosti s řešením kvality pracovní atmosféry v průběhu vyučovacího procesu.
Partnerství
Rubrika se zabývá řešením podmínek, kterými škola působí jako instituce na kvalitu života všech, kteří v ní žijí.
Vykázání z výuky: zamyšlení a příklad z anglického prostředí
Příspěvek k aktuálně diskutovanému záměru umožnit učitelům vykázat z výuky problematicky se chovající osoby představuje fungování opatření v Anglii a zamýšlí se nad některými aspekty, které jsou součástí českého…
Koláž: Problém nekázně se netýká jen školství
Výtah z monitorovaných textů týkajících se problematiky nekázně ve školství.
Kdo dnes slaví?
Popis jedné aktivity, která byla realizována na ZŠ v Plaňanech. Narušení zažitých stereotypů touto drobnou aktivitou může u žáků vzbudit zájem a pozitivní ohlas.
Adaptační kurzy - první krok na cestě k vytváření pozitivního klimatu ve třídě
Práce zpracovaná jako závěrečná práce v rámci absolvování studia k výkonu specializovaných činností Koordinátor školního vzdělávacího programu se zabývá adaptačními kurzy a jejich vlivem na tvorbu klimatu ve třídě.
Setkání s rodiči – výukové metody
Čas od času je dobré narušit školní stereotyp a žákům zpestřit výuku různými aktivitami, na které nejsou zcela zvyklí. Cíle přitom můžeme mít různé – odbourat dětský stres, zvětšit zájem dětí o výuku,…
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
18.4.2021 22:20
Samson
fórum KLUB
Dobrý den, prosím Vás touto cestou o vyplnění dotazníku na téma Omezení práce z domova…
|
19.4.2021 8:30
v blogu Gramotnosti v praxi
Podzimní běh Společenství praxe přinesl i setkání nad tématem Českého jazyka a…
|
15.4.2021 16:59
Zdravíme, vstup do místnosti se otevře zhruba 15 minut před začátkem na stránce daného…
|
13.4.2021 9:18
Skupina PPUČ
Ohlédnutí za společenstvím praxe Český jazyk a literatura, které proběhlo online 7. 4.…
|
|
9.4.2021 10:09
fórum KLUB
Modul odkazy má svého zástupce v podobě postavičky, kterou můžete nyní vidět například…
|
15.4.2021 8:30
v blogu Gramotnosti v praxi
Jak pracovat s podcasty jako s novým médiem ve výuce vám ukáže Vanda Vaníčková. Její…
|
15.4.2021 15:55
Dobry den. Chcem se zeptat, či sa na webináře musí přihlašovat, či je to tak, že se v…
|
8.4.2021 9:41
Skupina PPUČ
Společenství praxe i nadále rozšiřují svojí popularitu jak dokazuje setkání…
|
|
8.4.2021 20:26
fórum Tipy do výuky
Dovolila bych si rozšířit o tip na cvičebnici "Vyjmenovaná slova s čertíkem Kvítkem"[…
|
12.4.2021 8:30
v blogu Gramotnosti v praxi
Co je nového na metodickém portálu RVP.CZ, jak využít produkt Učitel 21 pro zhodnocení…
|
14.4.2021 8:19
Stříbrná nit úspěšně pokračuje dodnes. Hezký přehled nejzajímavější ch epizod…
|
7.4.2021 13:08
Skupina PPUČ
Setkání ve společenství praxe pro učitelky a učitele českého jazyka a literární…
|
|