RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 959

Kdo jsou mimořádně nadaní?

Autorka se ve svém příspěvku zabývá problematikou nadaných žáků, způsoby jejich identifikace, charakterovými specifiky (v pozitivním i negativním ohledu).

Lucie Novotná, publikováno 30.6.2004 0:00, zhlédnuto 11280×

Několik postřehů o vzdělávání mimořádně nadaných a talentovaných žáků v různých zemích

Autorka ve svém příspěvku srovnává přístupy vzdělávacího systému k mimořádně nadaným žákům v různých zemích. Velmi zřetelně lze rozlišit východní a západní koncepci v přístupu k mimořádně nadaným.…

Joan Freemanová, publikováno 30.6.2004 0:00, zhlédnuto 8505×

Klíčové teorie nadání a jejich aplikace v práci s mimořádně nadanými žáky

V úvodu příspěvku se autorka věnuje definici nadaných žáků, způsoby jejich identifikace, charakterovými specifiky (v pozitivním i negativním ohledu). Dále se zabývá přístupem pedagogů k těmto žákům, jakým způsobem je…

Jitka Sejvalová, publikováno 30.6.2004 0:00, zhlédnuto 24583×, hodnocení: Hodnocení: 5

Sociální a emocionální potřeby mimořádně nadaných dětí

Ve svém příspěvku se autorka věnuje sociálním a emocionálním problémům mimořádně nadaných dětí. Odborníci rozlišují dva typy zdrojů problémů – exogenní (vnější) a endogenní (vnitřní). V mnoha případech se u…

Jitka Sejvalová, publikováno 30.6.2004 0:00, zhlédnuto 14384×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 3

Proč by měl být učitel občanské výchovy informován o identifikaci nadání a nadprůměrné inteligenci?

Autorka ve svém příspěvku upozorňuje pedagogy na skutečnost, že se studijní výkony mimořádně nadaných žáků mohou pohybovat v rovině průměru i podprůměru. Dále se věnuje nutnosti změny v přístupu pedagogů k těmto…

Jitka Sejvalová, publikováno 30.6.2004 0:00, zhlédnuto 22674×, hodnocení: Hodnocení: 3

Mimořádně nadané děti s handicapem

Autorka ve svém příspěvku uvádí charakteristiky mimořádně nadaných dětí s postižením. Věnuje se přístupu pedagogů k těmto žákům. Uvádí, že identifikace dvakrát výjimečných je velmi obtížná, pedagogové nejsou…

Lucie Novotná, publikováno 30.6.2004 0:00, zhlédnuto 15420×

Definice a projevy nadaných žáků

Autorka se ve svém příspěvku zabývá problematikou nadaných žáků, způsoby jejich identifikace, charakterovými specifiky (v pozitivním i negativním ohledu).

Jitka Sejvalová, publikováno 30.6.2004 0:00, zhlédnuto 16855×, hodnocení: Hodnocení: 3

Možnosti rozvoje potenciálu mimořádně nadaných ve školním prostředí

Autorka příspěvku popisuje různé možnosti přístupu k mimořádně nadaným žákům. Pedagog může volit mezi dvěma přístupy – akcelerací a enrichmentem. V každém případě je nutné výuku přizpůsobit obsahově,…

Lucie Novotná, publikováno 30.6.2004 0:00, zhlédnuto 15924×, hodnocení: Hodnocení: 5

Vzdělávání v Informační společnosti - Bangemannův projev na semináři Evropského parlamentu

Výtah z přednášky Dr. Martina Bangemanna, člena Evropské komise, přednesené 22. 4. 1997 v Evropském parlamentu v Bruselu na semináři ICL nazvaném: "Podpora evropských kulturních hodnot v informační společnosti."

Ivo Zajíc, publikováno 22.4.1997 0:00, zhlédnuto 4141×

951 — 959 z celkem 959


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
1.4.2020 11:45
Dolaďuji webinář, který přinesl podobné tipy od tří kolegů. Až bude finalizován i s…
30.3.2020 12:08
Jaké to asi je pracovat pro organickou společnost? Společnost, ve které každý nese…
1.4.2020 13:44
Toto považuji za optimální přístup k výuce tématu, pojednávajícího o buňce. Žáci…
1.4.2020 19:32
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 1. 4. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
31.3.2020 19:19
Děkuji, ano takto jsem si to také přečetla.
28.3.2020 11:10
Umí mé děti psát výpisky? Tato otázka se objevila na sociální síti a posléze v jedné…
1.4.2020 7:34
Vytvořte online kurz, ve kterém naučíte druhé ... Zatímco profesionálnímu učiteli trvá…
31.3.2020 12:53
Skupina Společné vzdělávání
31.3.2020 18:59
Dominik Raška
Milí kolegové, toto fórum rozšiřuje také o téma posledního úkolu, tedy Vaše rady a tipy…
27.3.2020 18:37
Vážení kolegové, vážené kolegyně, milí učitelé a učitelky z mateřských i…
1.4.2020 7:20
Dobré jitro, paní Kovaříková. Předznamenávám, že posuzuji hyperlin ko vé psaní z…
30.3.2020 23:20
Skupina Čtenářská gramotnost
Podpora práce učitelů (PPUČ) Podpora budování kapacit pro rozvoj základních…