RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 955

Jak na internet: Edutainment - škola hrou

Přístupy ke vzdělávání a učení se v běhu historie mnohokrát změnily. Byla období, která si žádala přísnou kázeň a dril. V jiných dobách se učitel snažil jít svým žákům naproti – tedy formulovat látku tak, aby…

Akademie CZ.NIC, publikováno 14.4.2016 11:07, zhlédnuto 4573×

Víme, jak využít počítačové hry (2)

Dokončení minulého článku Ivana Ryanta, v němž popsal svou cestu k počítačovým hrám jako nástroji pro výuku informatiky. Zde nabízí několik konkrétních příkladů a shrnuje nasbírané zkušenosti.

Ivan Ryant, publikováno 5.4.2016 9:03, zhlédnuto 3010×

Víme, jak využít počítačové hry (1)

Nejperspektivnější, nejefektivnější a vůbec nejlepší způsob, jak nezprasit povinnou výuku informatiky (viz článek Dana Lessnera na http://goo.gl/p3SWOD), nabízejí podle mého názoru didaktické hry. Nemusí to být nutně hry…

Ivan Ryant, publikováno 4.4.2016 9:10, zhlédnuto 2491×

Konektivistické co-curiculum jako model autonomního učení

Článek představuje základní aspekty modelu vzdělávání, které vychází ze snahy o participativní a autonomní učení – co-curiculum. Klade jej do souvislostí s konektivistickým pojetím vzdělávání.

Michal Černý, publikováno 30.3.2016 9:21, zhlédnuto 5094×, hodnocení: Hodnocení: 3

Jak se proměňuje obsah výtvarné výchovy v důsledku uplatnění nových médií a jak je možné využívat informační a komunikační technologie (ICT) ve výuce VV

Příspěvek se zabývá novými možnostmi, které přineslo do výtvarné výchovy uplatnění nových technologií. Všímá si zejména prohloubení demokratizace tvorby obrazu a rozšíření vizuální gramotnosti, demytizace…

Doc. PhDr. Jaroslav Vančát Ph.D., publikováno 4.2.2016 10:03, zhlédnuto 5405×, 1 komentář

Výuka matematiky v jazykově a kulturně heterogenních třídách

Proces začleňování zvyšujícího počtu žáků-cizinců na českých školách s sebou nese spoustu problémů – jazykových, obsahových i kulturních. Příliv migrantů do vyspělejších částí světa staví vzdělávací…

Jitka Altmanová, publikováno 1.2.2016 8:50, zhlédnuto 3413×

Zuby na draka

Návrh strukturované výukové jednotky pro 1. stupeň ZŠ, vzdělávací obor Člověk a jeho svět, tematický okruh Člověk a jeho zdraví, při níž jsou současně rozvíjeny dovednosti žáků, které souvisí s využíváním…

Mgr. Simona Šedá, publikováno 27.1.2016 8:53, zhlédnuto 7028×

Využití ICT technologií v běžné výuce hudební výchovy na základních školách

Hudební výchova – využití ICT technologií v běžné výuce hudební výchovy na základních školách.

PaedDr. Jan Prchal, Mgr. Martin Grobár, publikováno 27.1.2016 8:51, zhlédnuto 6957×

Výuka místního regionu v zeměpisu ZŠ pomocí informačních technologií

Informace o místním regionu jsou důležitou složkou geografického vzdělání. Přitom učitelé většinou nemají dostatek kvalitních informačních zdrojů pro výuku tohoto tématu. V rámci státní správy a samosprávy území…

doc. RNDr. Marie Novotná CSc., publikováno 26.1.2016 8:56, zhlédnuto 3812×

Využití ICT ve výuce dějepisu

Příspěvek popisuje integraci digitálních technologií do hodin dějepisu. Je určen pro všechny ročníky druhého stupně základní školy a odpovídající ročníky víceletého gymnázia. Prostřednictvím informačních…

Mgr. Lukáš Rada, publikováno 21.1.2016 9:14, zhlédnuto 5212×, 1 komentář

151 — 160 z celkem 955


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
28.1.2020 14:25
Děkuji, kolegové, můžete "odpovídat"; ale můžete také upozornit na něco, co shledáte…
14.1.2020 14:12
Mobilní telefon se stal během poslední ch deseti let nedílnou součástí našeho života. A…
25.1.2020 19:11
Článek toho moc neřekne - anotace je skoro tak dlouhá (krátká) jako článek. 2 odkazy na…
28.1.2020 15:35
Skupina Výchova k občanství/Občanský a společenskovědní základ
Digifolio sdružuje informace o Výchově k občanství, Občanském a společenskovědní m…
27.1.2020 20:08
Dominik Raška
Milí lídři, toto fórum je určené pro sdílení Vašich zkušeností s využíváním…
9.1.2020 13:36
Již téměř 20 let učím žáky základních a následně středních škol. Asi jako všichni…
21.1.2020 7:39
Je pravda, že rozporovat se dá opravdu všechno. Také se to stále ve větší míře děje.…
28.1.2020 15:35
Skupina Výchova k občanství/Občanský a společenskovědní základ
INFORMACE O NOVĚ VZNIKLÉ ASOCIACI UČITELŮ OBČANSKÉ VÝCHOVY A SPOLEČENSKÝCH VĚD.  TO, O…
7.1.2020 18:06
Jiří Kolátor
Dobrý den všem. Velice by mne zajímalo,kdy byla změněna písemná norma pro žáky první…
8.1.2020 11:26
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
20.1.2020 16:53
Mohl bych rozporovat každý druhý bod, za všechny jen ten poslední: \"Očekávané výsledky…
28.1.2020 13:53
Skupina Finanční gramotnost
Cílem pohledu je podat základní informace o dostupném neformálním vzdělávání ve…