RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 949

Mimořádně nadané děti s handicapem

Autorka ve svém příspěvku uvádí charakteristiky mimořádně nadaných dětí s postižením. Věnuje se přístupu pedagogů k těmto žákům. Uvádí, že identifikace dvakrát výjimečných je velmi obtížná, pedagogové nejsou…

Lucie Novotná, publikováno 30.6.2004 0:00, zhlédnuto 15215×

Proč by měl být učitel občanské výchovy informován o identifikaci nadání a nadprůměrné inteligenci?

Autorka ve svém příspěvku upozorňuje pedagogy na skutečnost, že se studijní výkony mimořádně nadaných žáků mohou pohybovat v rovině průměru i podprůměru. Dále se věnuje nutnosti změny v přístupu pedagogů k těmto…

Jitka Sejvalová, publikováno 30.6.2004 0:00, zhlédnuto 22496×, hodnocení: Hodnocení: 3

Několik postřehů o vzdělávání mimořádně nadaných a talentovaných žáků v různých zemích

Autorka ve svém příspěvku srovnává přístupy vzdělávacího systému k mimořádně nadaným žákům v různých zemích. Velmi zřetelně lze rozlišit východní a západní koncepci v přístupu k mimořádně nadaným.…

Joan Freemanová, publikováno 30.6.2004 0:00, zhlédnuto 8422×

Klíčové teorie nadání a jejich aplikace v práci s mimořádně nadanými žáky

V úvodu příspěvku se autorka věnuje definici nadaných žáků, způsoby jejich identifikace, charakterovými specifiky (v pozitivním i negativním ohledu). Dále se zabývá přístupem pedagogů k těmto žákům, jakým způsobem je…

Jitka Sejvalová, publikováno 30.6.2004 0:00, zhlédnuto 24183×, hodnocení: Hodnocení: 5

Definice a projevy nadaných žáků

Autorka se ve svém příspěvku zabývá problematikou nadaných žáků, způsoby jejich identifikace, charakterovými specifiky (v pozitivním i negativním ohledu).

Jitka Sejvalová, publikováno 30.6.2004 0:00, zhlédnuto 16473×, hodnocení: Hodnocení: 3

Kdo jsou mimořádně nadaní?

Autorka se ve svém příspěvku zabývá problematikou nadaných žáků, způsoby jejich identifikace, charakterovými specifiky (v pozitivním i negativním ohledu).

Lucie Novotná, publikováno 30.6.2004 0:00, zhlédnuto 11175×

Sociální a emocionální potřeby mimořádně nadaných dětí

Ve svém příspěvku se autorka věnuje sociálním a emocionálním problémům mimořádně nadaných dětí. Odborníci rozlišují dva typy zdrojů problémů – exogenní (vnější) a endogenní (vnitřní). V mnoha případech se u…

Jitka Sejvalová, publikováno 30.6.2004 0:00, zhlédnuto 14194×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 3

Možnosti rozvoje potenciálu mimořádně nadaných ve školním prostředí

Autorka příspěvku popisuje různé možnosti přístupu k mimořádně nadaným žákům. Pedagog může volit mezi dvěma přístupy – akcelerací a enrichmentem. V každém případě je nutné výuku přizpůsobit obsahově,…

Lucie Novotná, publikováno 30.6.2004 0:00, zhlédnuto 15440×, hodnocení: Hodnocení: 5

Vzdělávání v Informační společnosti - Bangemannův projev na semináři Evropského parlamentu

Výtah z přednášky Dr. Martina Bangemanna, člena Evropské komise, přednesené 22. 4. 1997 v Evropském parlamentu v Bruselu na semináři ICL nazvaném: "Podpora evropských kulturních hodnot v informační společnosti."

Ivo Zajíc, publikováno 22.4.1997 0:00, zhlédnuto 4031×

941 — 949 z celkem 949


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
21.11.2019 16:23
fórum Aktuality
- online setkání - čtvrtek 28. 11. 2019, 20:00 Mediální reflexe Palachova činu a její…
21.11.2019 12:54
Jak přistupovat k naší moderní historii, aby byla výuka dějepisu zajímavá a aktuální?…
21.11.2019 22:12
Rozumím, že taková přirovnání mohou být až přílišným zjednodušením reality.…
21.11.2019 16:04
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve čtvrtek 21. 11. 2019.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
21.11.2019 16:14
Čtvrtek 28. 11. 2019, 20:00 Mediální reflexe Jana Palacha během výročí Jak přistupovat k…
21.11.2019 12:50
Anna Babanová a Irena Smetáčková spolu s námi prolistují novou příručku s tématem…
14.11.2019 15:55
Analogie mezi (biologickou) buňkou a městem je velmi formální a pro žáky může být i…
21.11.2019 9:15
Skupina PPUČ
Ohlédnutí za setkáním společenství praxe, které se odehrálo 5.11.2019 na ZŠ a MŠ…
20.11.2019 21:16
fórum Aktuality
- online setkání - čtvrtek 21. 11. 2019, 20:00 Problematika rozvoje čtenářské a…
21.11.2019 9:59
Základním kamenem naší aktivity v projektu PPUČ pro tento školní rok byla tato hesla…
14.11.2019 9:21
Odkazy nefungují
20.11.2019 16:32
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 20. 11. 2019.   Metodický portál RVP.CZ využívá…