- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Vedení žáka-cizince běžným školním životem
Článkem chci přispět k objasňování problematiky spojené s adaptací žáka-cizince v každodenní školní praxi. Zde nacházíme mnoho situací, kdy je zapotřebí aplikovat vhodnou formou český jazyk zároveň s mateřským…
Využití adaptovaných textů ve výuce češtiny pro cizince – text jako prostředek nácviku čtení s porozuměním
Cílem tohoto příspěvku je ukázat možnosti práce s adaptovaným textem tak, aby sloužil jako prostředek nácviku čtení s porozuměním. Základem pro tuto práci je adaptace klasické pohádky a vytvoření klasifikačních úloh,…
Multimediální nástroje pro výuku
Přehled aktuálně dostupných online nástrojů na zpracování videa a video-prezentací z pohledu využití ve školní praxi.
CLIL – Žáci se neučí cizí jazyk, ale učí se v něm myslet
Článek navazuje na seriál Pojetí CLIL a bilingvní výuky. Je zaměřen na zařazení organizačních forem výuky, kde žáci spolupracují a komunikují. Jazyk a komunikace patří k nejsložitějším aspektům chování, což platí…
Začleňování žáků-cizinců do českých škol
Příspěvek přináší informace o problematice vzdělávání žáků-cizinců. Autorka se věnuje přístupu ke vzdělávání cizinců z hlediska legislativy, upozorňuje na problematické momenty jejich začleňování do českých…
Nástup tabletů je definitivním vítězstvím 1:1
Článek popisuje aktuální situaci v oblasti plošného zavádění tabletů do výuky ve školách i celých školských obvodech vyspělých zemí a předkládá odkazy na důležité materiály s problematikou související.
Činnostní metody jsou účinné i na cestě k abstraktnímu myšlení
Abstraktní myšlení u mladších žáků se postupně vyvíjí. Příspěvek nabízí několik možností, jak přes činnostní aktivity v angličtině přispět k jeho vývoji.
Jak učit sčítání a odčítání
Materiál je určen učitelům především 1. ročníku a zaměřuje se na různé přístupy k výuce sčítání a odčítání na 1. stupni ZŠ.
Jak zapojit technologie do výukových projektů
Zkrácená verze článku anglického experta na vzdělávací technologie, bývalého učitele, ředitele a inspektora Terryho Freedmana, jež předkládá osobní doporučení pro realizaci technologiemi podporovaných výukových projektů.
Žena v řídicí funkci – řešení konfliktů
Řešení konfliktů na pracovišti bývá velmi často prubířským kamenem manažerské dovednosti. Muži i ženy ve vedoucí pozici obvykle neradi řeší konflikty, zejména konflikty mezi pracovníky, případně se svými kolegy.…
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
25.2.2021 9:48
Ivule
fórum Akce
My jsme také začali pomalinku najíždět na takové to školné a děláme ho zdarma, protože…
|
25.2.2021 14:30
v blogu Gramotnosti v praxi
Přihlaste se na první čtyři společenství praxe. Přihlašovací formulář najdete na…
|
25.2.2021 11:29
Velmi zajímavá a podnětná akce. Zajímaví hosté a zajímavé tipy do výuky. Inspirující.
|
16.2.2021 13:12
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, text programu, metodiku a přílohy vzdělávacího…
|
|
24.2.2021 16:44
xhusf001
fórum KLUB
Dobrý den, právě se zabývám bakalářskou prací na téma Reklama. V praktické části se…
|
25.2.2021 8:30
v blogu Gramotnosti v praxi
Aktivita Adama Cvika „Imaginární elektronická tužka“ vám napomůže k rozvíjení…
|
12.2.2021 15:56
Webový server zdarma i placený pro Mac: https://www.mamp.i nf o/ Pro výuku a prezentaci…
|
15.2.2021 15:41
Skupina PPUČ
Přinášíme Vám poslední ohlédnutí za podzimním společenstvím praxe 2020. Jako všechny…
|
|
21.2.2021 22:38
Pepen
I my jsme se docela dost nedávno zabývali ve školce ekologií a hledali jsme si i na internetu…
|
24.2.2021 12:34
v blogu Modernizujeme Metodický portál
Téměř každý materiál na Metodickém portálu je možné hodnotit a komentovat. Zakládáme…
|
11.2.2021 15:52
Bořivoji, mockrát Vám děkuji za pozitivní zpětnou vazbu! Já stále vidím nedostatky a…
|
8.2.2021 13:21
Skupina PPUČ
Společenství praxe tvoří komunity učitelů, odborníků či zástupců neziskového sekturou…
|
|