RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 77

Hodnocení žáků-cizinců

Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí…

Alice Kourkzi, publikováno 2.2.2018 9:28, zhlédnuto 4111×

Co nevíme o bramborách?

Text popisuje realizaci aktivity zaměřené na využití formativního hodnocení ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 5. ročníku základní školy. Ověření uvedené aktivity proběhlo ve třídě 5. M v Základní škole…

Mgr. Hana Havlínová, Ph.D., publikováno 31.1.2018 9:55, zhlédnuto 3603×

Co nevíme o ...?

Výuková aktivita pro 1. stupeň základní školy, jejímž cílem je rozvoj schopností efektivně pracovat ve skupině, ukazuje jeden ze způsobů, jak lze přistupovat k formativnímu hodnocení žáků. Kromě podrobného popisu…

Mgr. Simona Šedá, publikováno 31.1.2018 9:51, zhlédnuto 5370×

Šestiúhelníky v 5. ročníku základní školy

Text představuje jednu z možností využití sebehodnocení žáků v hodině matematiky. Pro ilustraci postupu byla vybrána aktivita šestiúhelníky, při jejímž plánování a realizaci bylo sledováno více cílů. Z hlediska…

Mgr. Hana Havlínová, Ph.D., publikováno 30.1.2018 9:39, zhlédnuto 3736×, 1 komentář

Možnosti hodnocení žáků

Článek a odkazy pod ním nabídnou pedagogům vyučujícím na základní škole možné návrhy hodnocení žáků včetně ilustrativních úloh, které se odpilotovaly, v běžné pedagogické praxi odzkoušely. Úlohy, jejich hodnocení…

Mgr. Hana Havlínová Ph.D., publikováno 30.1.2018 9:35, zhlédnuto 4217×

Slovní hodnocení na 1. stupni ZŠ

Hodnocení žáka je v procesu vzdělávání velmi důležité. Jednou z jeho možných forem je slovní hodnocení. Autorka článku se zamýšlí nad různými otázkami: Proč a jak slovně hodnotit? Čemu se vyhnout? Na co naopak při…

PaedDr. Zuzana Maťašová, publikováno 19.2.2014 9:15, zhlédnuto 25580×, 1 komentář

Školní hodnocení žáků a studentů: Zvládací učení

Kladete si otázku, zda je vhodnější hodnotit slovně, či známkovat? Možná, že pro nalezení odpovědi je třeba položit otázku jinak: co skutečně hodnotíme? A co od hodnocení práce žáků očekáváme? V moderně pojaté…

Hana Košťálová, Šárka Miková, Jiřina Stang, publikováno 12.12.2012 10:46, zhlédnuto 7211×, 1 komentář

Pedagogika pro učitele: Současné tendence ve vývoji hodnocení

Základní učební text Pedagogika pro učitele je nepostradatelný pro všechny studenty pedagogických oborů na pedagogických, filozofických, přírodovědeckých fakultách a na ČVUT v jejich praktické vzdělávací činnosti s…

prof. PhDr. Alena Vališová CSc., publikováno 2.7.2012 8:58, zhlédnuto 6242×

The Rainbow of English aneb sebehodnocení ve výuce angličtiny

Příklad dobré praxe je zaměřen na využití vlastních sebehodnoticích deskriptorů na 1. stupni ZŠ hravou formou. Cílem je, aby si žák uvědomil dosažení znalosti a dovednosti při výuce angličtiny a posílil sebevědomí při…

Mgr. Eva Voborníková, publikováno 16.3.2012 15:23, zhlédnuto 6731×

Zpětná vazba

Článek přináší kapitolu z knihy Komunikace ve školní třídě autorů Kláry Šeďové, Romana Švaříčka a Zuzany Šalamounové. Kapitola je věnována třetímu prvku v IRF struktuře – zpětné vazbě, již učitel formuluje v…

Klára Šeďová, publikováno 6.3.2012 9:58, zhlédnuto 10612×

21 — 30 z celkem 77
«« « 1 2 3 4 5 6 7 8 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
6.12.2019 18:34
Vanesa
Zdravím, chtěla bych se zeptat kam mám jít po základní škole, když bych v budoucnu…
9.12.2019 11:01
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
9.12.2019 9:59
Mám z toho pocit, že Vám, pane Černý, při psaní uniklo ještě pár dalších podstatných…
8.12.2019 17:03
Skupina PPUČ
Byl pátek 22. listopadu 2019 a v odpoledních hodinách se sešli v ZŠ a MŠ Besednice lidé se…
4.12.2019 19:46
fórum Aktuality
- online setkání - středa 11. 12. 2019, 20:00 Ochutnávka kurzu Školy bez poražených –…
6.12.2019 12:00
Spoustu zajímavých nápadů týkajících se digitálních technologií lze načerpat na…
4.12.2019 9:29
Pokračování: Středa 11. 12. 2019, 20:00 - Škola bez poražených II.
8.12.2019 16:16
Skupina PPUČ
V pátek 15.11. 2019 se kromě společenství praxe v oblasti Cizí jazyky konalo v ZŠ a MŠ…
4.12.2019 19:40
Středa 11. 12. 2019, 20:00 Škola bez poražených II. Respektující komunikace je pro mě…
5.12.2019 13:28
Respektující komunikace je pro mě základním stavebním kamenem jakýchkoliv aktivit ve…
28.11.2019 20:13
Jestli můžu něco vytknout, tak použití QR kódu. V principu QR kód může spustit téměř…
8.12.2019 13:20
Skupina Čtenářská gramotnost
Podpora práce učitelů (PPUČ) Podpora budování kapacit pro rozvoj základních…