RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 193

Výukové metody tradičního vyučování

Text seznamuje čtenáře s výukovými metodami, popisuje ty výukové metody, které mohou nalézt uplatnění ve výuce na ZŠ a SŠ.

Lucie Zormanová, publikováno 1.2.2012 19:21, zhlédnuto 55915×, hodnocení: Hodnocení: 1

Výukové metody - úvod

Tento text je určen pro studenty učitelských oborů, učitele na základních, středních a vysokých školách.

Lucie Zormanová, publikováno 1.2.2012 9:02, zhlédnuto 16389×, hodnocení: Hodnocení: 1

Aktivizující metody: hry ve vyučování

Předložené hry lze využít na třídnických hodinách, při plnění průřezových témat. Pedagog zváží vhodnou situaci, kdy hru zařadí. U každé hry uvádíme časový rozsah pro splnění jednotlivých her.

Prof. PhDr. Josef Maňák, CSc., publikováno 16.12.2011 11:48, zhlédnuto 14487×, hodnocení: Hodnocení: 5

Vyučování mluvnice a komunikační výchova v historickém kontextu II

Autor seznamuje čtenáře s názory na vyučování českého jazyka po r. 1989 a upozorňuje na některé tendence v oblasti komunikační výchovy a jejího pojetí.

Milan Polák, publikováno 15.12.2011 19:44, zhlédnuto 5835×, 1 komentář

Učit se jak se učit

RVP pro základní i gymnaziální vzdělávání považuje za jednu z klíčových kompetencí kompetenci k učení. Článek shrnuje problematiku učení, možnosti rozvoje učebních dovedností žáků v běžné vzdělávací praxi a…

Lenka Valentová, publikováno 15.12.2011 13:28, zhlédnuto 12594×, hodnocení: Hodnocení: 4

Inventář znaků rozvojetvorného učení – Příběh

Základním smyslem seriálu je poskytnout učitelům psychodidaktický rámec pro tvorbu postupů vedoucích k rozvoji myšlení, učení a poznání v procesu školního učení tak, aby žáci v konkrétních úkolových situacích dostali…

Hana Krykorková, publikováno 13.12.2011 14:08, zhlédnuto 5076×, hodnocení: Hodnocení: 4

Inventář znaků rozvojetvorného učení – Kooperace

Základním smyslem seriálu je poskytnout učitelům psychodidaktický rámec pro tvorbu postupů vedoucích k rozvoji myšlení, učení a poznání v procesu školního učení tak, aby žáci v konkrétních úkolových situacích dostali…

Hana Krykorková, publikováno 13.12.2011 8:34, zhlédnuto 5634×, hodnocení: Hodnocení: 4

Expertní skupiny ve výuce: Co víme o slavících?

Článek představuje aktivizující výukovou metodu Expertní skupiny, její cíle, klady i zápory. Následně nabízí praktickou ukázku textů, které byly využity při zařazení této metody v hodině českého jazyka v 8. ročníku…

PhDr. Vladimíra Neužilová, publikováno 5.12.2011 16:12, zhlédnuto 4872×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Metoda I.N.S.E.R.T.: Čokoláda

Článek představuje aktivizující výukovou metodu I.N.S.E.R.T., její cíle, klady i zápory. Následně nabízí praktickou ukázku textu, který byl využit při zařazení této metody v hodině českého jazyka v 6. ročníku ve…

PhDr. Vladimíra Neužilová, publikováno 29.11.2011 12:37, zhlédnuto 14792×, hodnocení: Hodnocení: 3

Třída jako ekosystém?

V souvislosti s českým školstvím se často mluví o tom, že je stále více zaměřené na encyklopedické znalosti než na kreativitu a divergentní myšlení. Klima třídy a její ekosystém mohou v tomto procesu hrát velmi…

Bc. Monika Černá, publikováno 24.11.2011 8:48, zhlédnuto 4568×, hodnocení: Hodnocení: 3

111 — 120 z celkem 193


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
28.9.2020 20:53
Snad Budoucí Učitel
Zdravím, chtěl bych se zeptat na několik důležitých věcí. Chtěl bych, až vystuduji…
29.9.2020 18:48
Co umožňuje tzv. plánování pozpátku, kdy od jasného cílového stavu plánujeme postupné…
30.9.2020 9:56
Kde je ČŠI se svým Moodle? (InspIS E-learning).  Pouze nevyužitá šance ČŠI pozitivně…
29.9.2020 17:29
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 29. 9. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
26.9.2020 10:05
Olga Svátavská
Dobrý den, obracím se na vás jelikož už jsem zoufalá a nevím si rady. Na internetu ani…
28.9.2020 9:00
Článek představuje inspiraci, jak zapojit téma osobností do výuky o sociálně…
27.9.2020 7:09
Nejnovější vývoj popisuje osobně Musk: Neuralink Progress Update, Summer 2020. Přesto, že…
25.9.2020 10:42
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 22. 9. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
25.9.2020 22:30
Jan Maršák
Zde je vysvětlení od pana docenta Josefa Hubeňáka z University Hradec Králové: Paralyzér…
28.9.2020 8:00
Článek přináší ohlédnutí za sedmou minikonferencí odborného panelu pro matematickou…
24.9.2020 15:26
Hybridní vzdělávání je technicky v našich možnostech. Vyžadovalo by to ale úplné…
18.9.2020 12:13
Skupina PPUČ
Společenství praxe tvoří komunity učitelů, odborníků či zástupců neziskového sekturou…