RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 190

Vyučování mluvnice a komunikační výchova v historickém kontextu II

Autor seznamuje čtenáře s názory na vyučování českého jazyka po r. 1989 a upozorňuje na některé tendence v oblasti komunikační výchovy a jejího pojetí.

Milan Polák, publikováno 15.12.2011 19:44, zhlédnuto 5538×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 5

Učit se jak se učit

RVP pro základní i gymnaziální vzdělávání považuje za jednu z klíčových kompetencí kompetenci k učení. Článek shrnuje problematiku učení, možnosti rozvoje učebních dovedností žáků v běžné vzdělávací praxi a…

Lenka Valentová, publikováno 15.12.2011 13:28, zhlédnuto 11946×, hodnocení: Hodnocení: 4

Inventář znaků rozvojetvorného učení – Příběh

Základním smyslem seriálu je poskytnout učitelům psychodidaktický rámec pro tvorbu postupů vedoucích k rozvoji myšlení, učení a poznání v procesu školního učení tak, aby žáci v konkrétních úkolových situacích dostali…

Hana Krykorková, publikováno 13.12.2011 14:08, zhlédnuto 4839×, hodnocení: Hodnocení: 4

Inventář znaků rozvojetvorného učení – Kooperace

Základním smyslem seriálu je poskytnout učitelům psychodidaktický rámec pro tvorbu postupů vedoucích k rozvoji myšlení, učení a poznání v procesu školního učení tak, aby žáci v konkrétních úkolových situacích dostali…

Hana Krykorková, publikováno 13.12.2011 8:34, zhlédnuto 5250×, hodnocení: Hodnocení: 4

Expertní skupiny ve výuce: Co víme o slavících?

Článek představuje aktivizující výukovou metodu Expertní skupiny, její cíle, klady i zápory. Následně nabízí praktickou ukázku textů, které byly využity při zařazení této metody v hodině českého jazyka v 8. ročníku…

PhDr. Vladimíra Neužilová, publikováno 5.12.2011 16:12, zhlédnuto 4615×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Metoda I.N.S.E.R.T.: Čokoláda

Článek představuje aktivizující výukovou metodu I.N.S.E.R.T., její cíle, klady i zápory. Následně nabízí praktickou ukázku textu, který byl využit při zařazení této metody v hodině českého jazyka v 6. ročníku ve…

PhDr. Vladimíra Neužilová, publikováno 29.11.2011 12:37, zhlédnuto 14400×, hodnocení: Hodnocení: 3

Třída jako ekosystém?

V souvislosti s českým školstvím se často mluví o tom, že je stále více zaměřené na encyklopedické znalosti než na kreativitu a divergentní myšlení. Klima třídy a její ekosystém mohou v tomto procesu hrát velmi…

Bc. Monika Černá, publikováno 24.11.2011 8:48, zhlédnuto 4404×, hodnocení: Hodnocení: 3

Aktivizující výukové metody

Aktivizující výukové metody uplatňuje učitel ve vzdělávání při učení žáků, kdy žák aktivně, vědomě a uvědoměle třídí data, zařazuje je do poznatkových struktur; analyzuje, srovnává a hodnotí informace, učí se…

Prof. PhDr. Josef Maňák, CSc., publikováno 23.11.2011 8:59, zhlédnuto 58860×, hodnocení: Hodnocení: 5

Model rozvojetvorného školního učení – Diagnostika úkolové situace před jejím zadáním (PRE)

Základním smyslem seriálu je poskytnout učitelům psychodidaktický rámec pro tvorbu postupů vedoucích k rozvoji myšlení, učení a poznání v procesu školního učení tak, aby žáci v konkrétních úkolových situacích dostali…

Hana Krykorková, publikováno 23.11.2011 8:51, zhlédnuto 2875×, hodnocení: Hodnocení: 4

Podněty k výuce efektivního učení

V českém vzdělávacím systému je poměrně velký prostor ve výuce věnovaný předávání vědomostí, znalostí a informací. Naopak malý prostor je věnován rozvoji kreativního myšlení nebo samotnému procesu učení. Přitom…

Bc. Monika Černá, publikováno 11.11.2011 10:24, zhlédnuto 7808×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 3

111 — 120 z celkem 190


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
3.4.2020 20:08
Anonymák
tenká homogenní tyč o délce h=3,7m a hmotností m=1kg je postavena kolmo k zemi. Po…
4.4.2020 14:47
Chtěli bychom Vás pozvat na webinář, který se bude konat v úterý 7. 4. 2020 od 13:00.…
7.4.2020 12:10
Ad Jakub Holec: \"Myslím, že je dobré hledat různé způsoby, kterými se žáci budou lépe…
7.4.2020 14:25
Skupina Čtenářská gramotnost
Během webináře se účastník seznámí s nástrojem didaktický potenciál textu, který mu…
1.4.2020 20:22
fórum Aktuality
- online setkání - středa 8. 4. 2019, 20:00 Webinář prezentuje nejrůznější hry a…
2.4.2020 12:05
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
7.4.2020 11:58
Článek uvádí několik příkladů aplikací pro mobilní zařízení, které je možné…
6.4.2020 12:25
Skupina PPUČ
Společenství praxe tvoří komunity učitelů, odborníků či zástupců neziskového sekturou…
1.4.2020 20:19
Středa 8. 4. 2019, 20:00 Pohybové hry a aktivity v přírodě pro děti předškolního věku…
2.4.2020 11:51
Mgr., Bc. Michael Novotný nám nabídne nejrůznější hry a činnosti, které lze aplikovat v…
7.4.2020 10:52
Dívám se na záznam.První otázka jsem asistent pedagoga a zajímá mě to s profesního…
2.4.2020 14:37
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Webová stránka ČT edu od dnešního dne nabízí přes 3 000 krátkých vzdělávacích…