RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 193

Aktivizující výukové metody

Aktivizující výukové metody uplatňuje učitel ve vzdělávání při učení žáků, kdy žák aktivně, vědomě a uvědoměle třídí data, zařazuje je do poznatkových struktur; analyzuje, srovnává a hodnotí informace, učí se…

Prof. PhDr. Josef Maňák, CSc., publikováno 23.11.2011 8:59, zhlédnuto 62562×, hodnocení: Hodnocení: 5

Model rozvojetvorného školního učení – Diagnostika úkolové situace před jejím zadáním (PRE)

Základním smyslem seriálu je poskytnout učitelům psychodidaktický rámec pro tvorbu postupů vedoucích k rozvoji myšlení, učení a poznání v procesu školního učení tak, aby žáci v konkrétních úkolových situacích dostali…

Hana Krykorková, publikováno 23.11.2011 8:51, zhlédnuto 3075×, hodnocení: Hodnocení: 4

Podněty k výuce efektivního učení

V českém vzdělávacím systému je poměrně velký prostor ve výuce věnovaný předávání vědomostí, znalostí a informací. Naopak malý prostor je věnován rozvoji kreativního myšlení nebo samotnému procesu učení. Přitom…

Bc. Monika Černá, publikováno 11.11.2011 10:24, zhlédnuto 8364×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 3

Vyučování mluvnice a komunikační výchova v historickém kontextu

Autor v historickém kontextu stručně popisuje koncepce jazykového vyučování a zaměřuje se na úlohu gramatiky při ovládání jazyka a komunikaci. Na situaci po r. 1989 dokládá, jak souvisí právě probíhající reforma…

Milan Polák, publikováno 7.11.2011 10:36, zhlédnuto 6107×, 6 komentářů, hodnocení: Hodnocení: 5

Didaktická hra a její význam ve vyučování

Toto téma článku jsem si zvolila proto, abych dokázala odpovědět na otázku, zda didaktická hra, jako jedna z výukových metod, může svým zařazením do vyučování napomoci ke splnění kompetencí a cílů, které vymezuje RVP a…

Libuše Sochorová, publikováno 26.10.2011 10:59, zhlédnuto 76686×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 3

Výuka v kooperativních strukturách

Článek předkládá konkrétní podoby kooperativních struktur jako komplexu organizačních forem výuky, úkolů a aktivit podporujících vytvoření efektivních podmínek pro spolupráci žáků v procesu kooperativního učení.

Hana Kasíková, publikováno 19.10.2011 10:21, zhlédnuto 8818×, 4 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Morální rozvoj v rámci OSV – metody situačně-behaviorální

Text přináší typologii situačně-behaviorálních a dramatických metod využitelných k rozvoji mravního jednání v rámci osobnostní a sociální výchovy. Obsahuje příklady aktivit. Směřuje k popularizaci tohoto typu metod v…

Josef Valenta, publikováno 17.10.2011 15:41, zhlédnuto 9212×, hodnocení: Hodnocení: 4

Možnosti podpůrného distančního vzdělávání

Distanční vzdělávání je velice populární v oblasti vysokoškolského, případně celoživotního vzdělávání, ale na gymnázia ani na druhý stupeň ZŠ se zatím stále ještě příliš neprosadilo. V příspěvku budou…

Jana Vaňková, publikováno 13.10.2011 12:43, zhlédnuto 4079×, hodnocení: Hodnocení: 3

Kooperativní učení: aby to fungovalo…

Článek z pera přední odbornice na kooperativní výuku doc. Kasíkové z Katedry pedagogiky FF UK poskytuje ucelený přehled principů kooperativní výuky a nabízí řadu praktických návodů, jak zajistit ve třídě ty správné…

Hana Kasíková, publikováno 3.10.2011 16:10, zhlédnuto 12699×, hodnocení: Hodnocení: 4

Myšlenkové mapy v edukačním procesu

Myšlenkové mapy představují nezanedbatelný fenomén na všech stupních vzdělávání – od základní školy až po oblast celoživotního vzdělávání. Nabízí snadný přehled problému, zisk schopnosti strukturovat své…

Michal Černý, publikováno 16.9.2011 9:31, zhlédnuto 21221×, 5 komentářů, hodnocení: Hodnocení: 3

121 — 130 z celkem 193


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
23.10.2020 9:41
Martin Šujan
Dobrý den, v distanční výuce často používáme obrázky z https://obrazky.rv p.c z/. Právě…
23.10.2020 14:33
Setkání se bude věnovat zkušenostem učitelů se vzdálenou výukou. Seznámíme se s tím,…
23.10.2020 8:27
No dobře, tedy malá oprava. Je nepředstavitelné, aby "to bylo legální". V Anglii si…
21.10.2020 19:10
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 21. 10. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
22.10.2020 17:28
Martin
Ahoj, jdu na s.š zemědělskou a nevím se rozhodnout mezi oborem přírodovědné lyceum nebo…
22.10.2020 8:30
Jak moc jsou aktivní učitelé na sociálních sítích? Je mezioborová spolupráce možná? To…
22.10.2020 22:31
...je pro nás dnes nepředstavitelné, aby někdo měl 16hodinovou pracovní dobu a…
20.10.2020 17:43
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 20. 10. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
22.10.2020 8:57
Škola Online- nedoporučuji Pomalá Na telefonu nepoužitelná Nesrozumitelný interface
19.10.2020 17:05
Letošní Učitel In byl výjimečný. Stejně jako mnoho jiných workshopů a kurzů, které se…
22.10.2020 13:45
Dobrý den, děkujeme za Vaší reakci na obsah webináře. Stávající technické možnosti…
20.10.2020 17:39
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 20. 10. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…