RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 190

Rozvoj čtenářské gramotnosti v praxi

Ukázka aktivit práce s textem, které vedou k rozvoji čtenářské gramotnosti.

Jan Hoštička, publikováno 15.7.2011 9:41, zhlédnuto 6667×, hodnocení: Hodnocení: 3

Jak učit násobení a dělení

Příspěvek popisuje vývoj metodických přístupů k vyučování násobení a dělení.

Marie Janků, publikováno 28.6.2011 14:59, zhlédnuto 28609×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 5

Nástroje hodnocení podporující objevování a učení

Článek shrnuje hodnoticí nástroje využitelné ve školách s partnerským přístupem k žákům (využívajících např. Montessori metodu, program RWCT ad.), které podporují touhu učit se a přispívají k celoživotnímu učení.…

Táňa Kadlecová, publikováno 22.6.2011 14:17, zhlédnuto 6594×, hodnocení: Hodnocení: 2

Časová osa jako interaktivní výuková metoda

Časová osa byla (a stále převážně je) vnímána jako statická úsečka, která je vytištěná v knize a nabízí jen souhrn dat a událostí, které jsou zachyceny v chronologickém sledu. Dnešní on-line nástroje ale dokážou…

Michal Černý, publikováno 15.6.2011 14:56, zhlédnuto 9106×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Integrace ve výuce

Jaké možnosti pro integrovanou výuku přinesly rámcové vzdělávací programy? Co všechno je spjato s integrovanými vyučovacími předměty? Jak na integraci nahlížejí sami učitelé?

Alena Hesová, publikováno 27.5.2011 14:54, zhlédnuto 14477×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 3

Proč a k čemu taxonomie vzdělávacích cílů?

Proč se zabývat taxonomiemi? Jsou k něčemu užitečné? Taxonomie vzdělávacích cílů jsou známé a používají se od konce 50. let 20. století. Jsou vítané, ale i zatracované, a také často kritizované. Mohou napomoci učiteli…

Jaroslav Vávra, publikováno 5.5.2011 14:36, zhlédnuto 37193×, 7 komentářů, hodnocení: Hodnocení: 4

Informační gramotnost, co a jak vlastně učit?

Článek pojednává o dlouholeté osobní zkušenosti s využíváním výpočetní techniky nejen ve vzdělávání, ale v životě vůbec. O tom, co jsme se učili, naučili a co bychom se učit měli. O dynamicky se rozvíjející…

Mira Friedrichová, publikováno 22.4.2011 12:49, zhlédnuto 6477×, 12 komentářů, hodnocení: Hodnocení: 3

O možnostech rozvíjení myšlení

Autorka v článku hovoří o metodách kritického myšlení. Zabývá se současnou potřebou systematického rozvoje poznávacích dovedností, vysvětluje rozdíly mezi souvisejícími pojmy myšlení nižšího a vyššího řádu,…

PaedDr. Zuzana Majstrová, publikováno 24.3.2011 12:42, zhlédnuto 6311×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Angličtina Činnostní metody jsou účinné i na cestě k abstraktnímu myšlení

Abstraktní myšlení u mladších žáků se postupně vyvíjí. Příspěvek nabízí několik možností, jak přes činnostní aktivity v angličtině přispět k jeho vývoji.

Helena Havlíčková, publikováno 11.3.2011 13:54, zhlédnuto 5686×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 3

Jak učit sčítání a odčítání

Materiál je určen učitelům především 1. ročníku a zaměřuje se na různé přístupy k výuce sčítání a odčítání na 1. stupni ZŠ.

PaedDr. Marie Janků, publikováno 10.3.2011 13:42, zhlédnuto 19343×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

131 — 140 z celkem 190


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
17.11.2019 18:20
Milá kolegyně, doufejme, že ti odpovědní projdou sebereflexí a konečně si přiznají, že…
15.11.2019 11:23
Gramotnosti – v našem případě schopnosti číst, počítat a využívat ICT techniku –…
14.11.2019 15:55
Analogie mezi (biologickou) buňkou a městem je velmi formální a pro žáky může být i…
19.11.2019 9:15
Skupina Společné vzdělávání
Výuka českého jazyka pro žáky se sluchovým postižením – čeština jako druhý jazyk…
17.11.2019 18:10
host
Michale, mluvíte mi z duše. Mám ve třídě podobné dítě a toto dítě má navíc…
14.11.2019 9:32
I když děti předškolního věku ještě neučíme číst, neznamená to, že je pro nás…
14.11.2019 9:21
Odkazy nefungují
15.11.2019 11:12
Skupina Nakladatelství Dr. Josef Raabe
Dovednost dobře komunikovat a spolupracovat s dětmi, kolegy, rodiči, dalšími partnery…
14.11.2019 21:25
matka
Proč se pořad brání je ty děti co jsou problémoví a co naše děti, proč mám odvádět…
14.11.2019 9:26
Zajímá vás propojení více dějepisných událostí jednotnou metodikou? Martin Vonášek si…
12.11.2019 22:24

Tleskám, perfektně zpracováno. :-)

14.11.2019 12:56
Skupina Dům Ignáce Stuchlého
V tomto nahraném pohledu najdete kompletní konečnou verzi programu Život online. Jsou zde…