RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 193

Jak podpořit kreativní myšlení žáků?

Intenzivně se v poslední době mluví o tom, že by škola měla ve žácích probouzet kreativitu nebo kreativní myšlení. To se projevuje ve všech oblastech lidské činnosti – od vědy až po umění. Ač dříve těmto pojmům…

Bc. Monika Černá, publikováno 14.9.2011 15:38, zhlédnuto 8472×, hodnocení: Hodnocení: 3

7 tipů, jak použít myšlenkové mapy

Myšlenkové mapy jsou nesporným fenoménem v učení i osobním rozvoji, o kterém se stále více mluví a píše. V následujícím článku se pokusíme ukázat sedm zajímavých možností, jak využít myšlenkové mapy ve výuce –…

Monika Černá, publikováno 29.8.2011 9:04, zhlédnuto 18626×, 3 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Činnosti učitele a žáka ve výuce

Příspěvek popisuje pedagogický výzkum, který je svým obsahem orientován na oblast pedagogické komunikace. Ve výzkumu se jedná o pozorování a vyhodnocování komunikace ve školní třídě. Celý pedagogický výzkum vychází ze…

Lucie Zormanová, publikováno 17.8.2011 15:47, zhlédnuto 11738×, hodnocení: Hodnocení: 3

Rozvoj čtenářské gramotnosti v praxi

Ukázka aktivit práce s textem, které vedou k rozvoji čtenářské gramotnosti.

Jan Hoštička, publikováno 15.7.2011 9:41, zhlédnuto 7176×, hodnocení: Hodnocení: 3

Jak učit násobení a dělení

Příspěvek popisuje vývoj metodických přístupů k vyučování násobení a dělení.

Marie Janků, publikováno 28.6.2011 14:59, zhlédnuto 32138×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 5

Nástroje hodnocení podporující objevování a učení

Článek shrnuje hodnoticí nástroje využitelné ve školách s partnerským přístupem k žákům (využívajících např. Montessori metodu, program RWCT ad.), které podporují touhu učit se a přispívají k celoživotnímu učení.…

Táňa Kadlecová, publikováno 22.6.2011 14:17, zhlédnuto 7314×, hodnocení: Hodnocení: 2

Časová osa jako interaktivní výuková metoda

Časová osa byla (a stále převážně je) vnímána jako statická úsečka, která je vytištěná v knize, a nabízí jen souhrn dat a událostí, které jsou zachyceny v chronologickém sledu. Dnešní on-line nástroje ale dokážou…

Michal Černý, publikováno 15.6.2011 14:56, zhlédnuto 10122×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Integrace ve výuce

Jaké možnosti pro integrovanou výuku přinesly rámcové vzdělávací programy? Co všechno je spjato s integrovanými vyučovacími předměty? Jak na integraci nahlížejí sami učitelé?

Alena Hesová, publikováno 27.5.2011 14:54, zhlédnuto 16215×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 3

Proč a k čemu taxonomie vzdělávacích cílů?

Proč se zabývat taxonomiemi? Jsou k něčemu užitečné? Taxonomie vzdělávacích cílů jsou známé a používají se od konce 50. let 20. století. Jsou vítané, ale i zatracované, a také často kritizované. Mohou napomoci učiteli…

Jaroslav Vávra, publikováno 5.5.2011 14:36, zhlédnuto 41380×, 7 komentářů, hodnocení: Hodnocení: 4

Informační gramotnost, co a jak vlastně učit?

Článek pojednává o dlouholeté osobní zkušenosti s využíváním výpočetní techniky nejen ve vzdělávání, ale v životě vůbec. O tom, co jsme se učili, naučili a co bychom se učit měli. O dynamicky se rozvíjející…

Mira Friedrichová, publikováno 22.4.2011 12:49, zhlédnuto 6985×, 12 komentářů, hodnocení: Hodnocení: 3

131 — 140 z celkem 193


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
16.10.2020 9:06
Lenka
Dobrý den, mohu odpovědět jen ze své zkušenosti technika BOZP. Ředitel může vydávat pro…
19.10.2020 17:05
Letošní Učitel In byl výjimečný. Stejně jako mnoho jiných workshopů a kurzů, které se…
19.10.2020 13:39
Vážený pane Krobote, zde máte přehled zásadních nedostatků. Stačí? 1. Notebooky a…
14.10.2020 19:24
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 14. 10. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
8.10.2020 12:10
Jana
Vím, že diskuse už není aktuální, ale náhodou jsem na ní narazila, tak zkusím předat…
19.10.2020 8:00
proč bychom na 1. stupni základní školy měli věnovat pozornost čtení elektronických…
19.10.2020 12:28
Vážený pane Wagnere, vážíme si Vašeho názoru, nicméně bez konkrétní podložené…
14.10.2020 10:35
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 13. 10. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
7.10.2020 2:00
tvoje R?
Ahoj, k tomu prvnímu dotazu - ono asi hodně záleží, jak to R vyslovuješ nebo jestli ho…
17.10.2020 13:40
Na úvod chci napsat, že máme bezvadnou školu a děkuji za to, že máme děti tam. Supr…
18.10.2020 11:26
Prosím o stažení tohoto zcela diletantského a zavádějícího článku se spoustou věcných…
30.9.2020 18:37
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 30. 9. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…