RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 193

Jak podpořit kreativní myšlení žáků?

Intenzivně se v poslední době mluví o tom, že by škola měla ve žácích probouzet kreativitu nebo kreativní myšlení. To se projevuje ve všech oblastech lidské činnosti – od vědy až po umění. Ač dříve těmto pojmům…

Bc. Monika Černá, publikováno 14.9.2011 15:38, zhlédnuto 8321×, hodnocení: Hodnocení: 3

7 tipů, jak použít myšlenkové mapy

Myšlenkové mapy jsou nesporným fenoménem v učení i osobním rozvoji, o kterém se stále více mluví a píše. V následujícím článku se pokusíme ukázat sedm zajímavých možností, jak využít myšlenkové mapy ve výuce –…

Monika Černá, publikováno 29.8.2011 9:04, zhlédnuto 18232×, 3 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Činnosti učitele a žáka ve výuce

Příspěvek popisuje pedagogický výzkum, který je svým obsahem orientován na oblast pedagogické komunikace. Ve výzkumu se jedná o pozorování a vyhodnocování komunikace ve školní třídě. Celý pedagogický výzkum vychází ze…

Lucie Zormanová, publikováno 17.8.2011 15:47, zhlédnuto 11524×, hodnocení: Hodnocení: 3

Rozvoj čtenářské gramotnosti v praxi

Ukázka aktivit práce s textem, které vedou k rozvoji čtenářské gramotnosti.

Jan Hoštička, publikováno 15.7.2011 9:41, zhlédnuto 7096×, hodnocení: Hodnocení: 3

Jak učit násobení a dělení

Příspěvek popisuje vývoj metodických přístupů k vyučování násobení a dělení.

Marie Janků, publikováno 28.6.2011 14:59, zhlédnuto 31554×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 5

Nástroje hodnocení podporující objevování a učení

Článek shrnuje hodnoticí nástroje využitelné ve školách s partnerským přístupem k žákům (využívajících např. Montessori metodu, program RWCT ad.), které podporují touhu učit se a přispívají k celoživotnímu učení.…

Táňa Kadlecová, publikováno 22.6.2011 14:17, zhlédnuto 7184×, hodnocení: Hodnocení: 2

Časová osa jako interaktivní výuková metoda

Časová osa byla (a stále převážně je) vnímána jako statická úsečka, která je vytištěná v knize a nabízí jen souhrn dat a událostí, které jsou zachyceny v chronologickém sledu. Dnešní on-line nástroje ale dokážou…

Michal Černý, publikováno 15.6.2011 14:56, zhlédnuto 9898×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Integrace ve výuce

Jaké možnosti pro integrovanou výuku přinesly rámcové vzdělávací programy? Co všechno je spjato s integrovanými vyučovacími předměty? Jak na integraci nahlížejí sami učitelé?

Alena Hesová, publikováno 27.5.2011 14:54, zhlédnuto 15890×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 3

Proč a k čemu taxonomie vzdělávacích cílů?

Proč se zabývat taxonomiemi? Jsou k něčemu užitečné? Taxonomie vzdělávacích cílů jsou známé a používají se od konce 50. let 20. století. Jsou vítané, ale i zatracované, a také často kritizované. Mohou napomoci učiteli…

Jaroslav Vávra, publikováno 5.5.2011 14:36, zhlédnuto 40568×, 7 komentářů, hodnocení: Hodnocení: 4

Informační gramotnost, co a jak vlastně učit?

Článek pojednává o dlouholeté osobní zkušenosti s využíváním výpočetní techniky nejen ve vzdělávání, ale v životě vůbec. O tom, co jsme se učili, naučili a co bychom se učit měli. O dynamicky se rozvíjející…

Mira Friedrichová, publikováno 22.4.2011 12:49, zhlédnuto 6865×, 12 komentářů, hodnocení: Hodnocení: 3

131 — 140 z celkem 193


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
28.7.2020 16:09
fórum KLUB
Vyplnene.
4.8.2020 12:09
Příběh nabízí možnost otevřít s dětmi téma využívání i zneužívání moderních…
13.7.2020 10:21
Dobrý den, trvalý odkaz by neměl být problém např. u služby jdem.cz …
17.7.2020 14:39
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 6. 11. 2019.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
27.7.2020 17:29
JulieC
Dobrý den. Chtěla bych dceři koupit klávesy nebo klavír…
28.7.2020 15:26
Pomocí příběhu nahlédnete společně s robůtkem TIO a Michalem do historie. Dozvíte se,…
6.7.2020 13:20
Vážený pane Keršlágere, když jsem učil na fakultě měl jsem neustále dilema, jestli mám…
17.7.2020 14:26
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 6. 5. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
26.6.2020 21:24
romne
fórum KLUB
Dobrý den, dovoluji si Vás poprosit o vyplnění dotazníku k mé bakalářské práci s…
17.7.2020 15:54
 V současné době není úplně jasný pohled na to, jak a kdy odměňovat děti. Některé…
4.7.2020 20:08
Dobrý den, pod obrázkem mluvíte o percentilu (když se umístí na 70. percentilu, je lepší…
7.7.2020 11:02
Skupina PPUČ
Ohlédnutí za společenství praxe Předškolního vzdělávání, které se konalo v Bruntálu…