RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 131

Vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na ZŠ Bohumila Hrabala

Základní škola Bohumila Hrabala na Praze 8 vzdělává velký počet žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Systém, který škola nastavila, popisuje učitelka prvního stupně a výchovná poradkyně pro cizince Jana Císařová.

Mgr. Jana Císařová, publikováno 12.12.2019 10:58, zhlédnuto 1303×

Hra ve výuce žáků s odlišným mateřským jazykem

Počet žáků s odlišným mateřským jazykem (dále jen žáků s OMJ), kteří přicházejí do základní školy s omezenou znalostí českého jazyka, se zvyšuje a jejich vzdělávání není snadné. Následující text je určen…

Daniela Pavlová, publikováno 20.9.2019 11:34, zhlédnuto 1847×

Tvorba ŠVP na škole při dětském diagnostickém ústavu

Text článku popisuje zkušenosti jedné ze základních škol při dětském diagnostickém ústavu (DDÚ) s tvorbou školního vzdělávacího programu (ŠVP). Poskytuje konkrétní ukázky jednotlivých jeho částí a čtenáři tak…

Mgr. Jana Lanková, publikováno 11.9.2019 10:00, zhlédnuto 929×

Specifika práce s asistovanými žáky – Hodnocení – 4. díl

Každý člověk, každé dítě, každý žák je jiný. Pokud chce škola stát pevně na lidských vztazích, je třeba s vývojem společnosti přehodnotit přístupy k jednotlivým žákům, jejich zákonným zástupcům. Velkou měrou k…

Mgr. Lada Flachsová, publikováno 11.6.2019 9:38, zhlédnuto 1964×

Specifika práce s asistovanými žáky – Intervence a IVP – 3. díl

Každý člověk, každé dítě, každý žák je jiný. Pokud chce škola stát pevně na lidských vztazích, je třeba s vývojem společnosti přehodnotit přístupy k jednotlivým žákům, jejich zákonným zástupcům. Velkou měrou k…

Mgr. Lada Flachsová, publikováno 10.6.2019 10:33, zhlédnuto 1844×

Specifika práce s asistovanými žáky – Asistent pedagoga – 2. díl

Každý člověk, každé dítě, každý žák je jiný. Pokud chce škola stát pevně na lidských vztazích, je třeba s vývojem společnosti přehodnotit přístupy k jednotlivým žákům, jejich zákonným zástupcům. Velkou měrou k…

Mgr. Lada Flachsová, publikováno 3.6.2019 9:56, zhlédnuto 2351×

Vzdělávání bez předsudků

Začleňování dětí se speciálními potřebami ve vzdělávání se stává novým standardem. Zamýšlím se nad touto problematikou, která se postupně zabudovává do způsobu výuky na našich základních školách.

Jan Konopásek, publikováno 3.12.2018 9:40, zhlédnuto 4360×, 3 komentáře

Barnga – možnosti integrace a asimilace do společnosti/skupiny

Jde o simulační hru, ve které dostanou jednotlivé skupinky účastníků různá pravidla (ač o tom neví). Když se mezi skupinami podle určitého klíče přesouvají, zažívají změny, konflikty i nepochopení a musí se s nimi…

Anna Mairingerová, publikováno 8.11.2018 12:55, zhlédnuto 3469×

Působení asistenta pedagoga na základní škole u žáka s ADHD

Tento text pojednává o působení asistenta pedagoga na základní škole u žáka s poruchou pozornosti a hyperaktivitou, známější spíše pod pojmem ADHD. Text je poskytnutím zkušeností a poznatků nejmenovaného asistenta…

Lenka Perglová, publikováno 5.11.2018 9:22, zhlédnuto 4417×

Zametat, či nezametat? Víme skutečně, co potřebují děti se sluchovým postižením?

Článek se zamýšlí nad možnostmi vzdělávání dětí se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí a nabízí řešení pro učitele, kterým do třídy na 1. stupni ZŠ přichází žák s vadou sluchu.

Marína Štibrányiová, publikováno 28.6.2018 12:42, zhlédnuto 2304×

1 — 10 z celkem 131
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.11.2020 12:23
Zdravíme, záznam webináře je k dispozici zde: https://audiovide o. rv p. cz/video/4381/ON ...…
27.11.2020 8:30
Článek se zabývá tvorbou interaktivního herbáře, který tvořili žáci 4. tříd…
27.11.2020 9:43
Paní Chmelařová, děkuji za pokus ukázat, jak může vypadat současná výuková aplikace.…
26.11.2020 11:49
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje souhrnný soubor vzdělávacího programu projektu Cesta k…
25.11.2020 20:04
coufalova
Dobrý den, moc jsem se těšila na webinář "Jak podpořit třídu, aby byla fungujícím…
25.11.2020 19:08
Jak rozlišovat vzdělávací potřeby žáků v heterogenní třídě a jak je zohledňovat při…
27.11.2020 8:14
Děkuji Vám za tuto snahu vnést do covid- terminologického chaosu světlo a ráda bych…
26.11.2020 10:06
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, metodiku a přílohy vzdělávacího modulu…
22.11.2020 9:51
Dagmar El-Hmoudová
Dobrý den, připravuje se (neboji existuje) webinář na téma maturitní zkouška (ústní…
23.11.2020 10:14
EMA je především skvělý KATALOG, shromažďující informace o otevřených materiálech,…
23.11.2020 8:31
Prosím, všimněte si té skutečnosti, že v angličtině má jiný význam „emergency remote…
25.11.2020 11:00
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 25. 11. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…