RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 130

Oběti svých nálepek - etiketizační teorie v kontextu inkluzivního vzdělávání

Článek se zabývá procesy identifikace rozdílů u studentů v prostředí inkluzivních škol. Je zde nastolena otázka, nakolik skutečně označujeme faktické rozdíly a kolik z nich si spíše jen částečně domýšlíme na…

Lucie Hrdličková, publikováno 6.11.2013 9:26, zhlédnuto 5871×, hodnocení: Hodnocení: 3

Překonávání antagonismů v oblasti multikulturního vzdělávání

Článek se zaměřuje na problematiku antagonistických pojmů a jejich užívání v oblasti multikulturního vzdělávání a výchovy. Upozorňuje na zúženost pohledu, který nám poskytuje duální chápání reality a společnosti.…

Lucie Hrdličková, publikováno 4.11.2013 9:44, zhlédnuto 5205×, hodnocení: Hodnocení: 3

Odlišnost ve vědomostních strukturách jako projev odlišných kultur

V článku se věnuji problému, který představují rozdíly ve vědomostních strukturách dětí pocházejících z jiných kultur. Blíže se zaměřuji na riziko vzájemného neporozumění během výuky, které z těchto rozdílu…

Lucie Hrdličková, publikováno 31.10.2013 9:26, zhlédnuto 6475×, hodnocení: Hodnocení: 3

Metodika práce s žáky-cizinci v základní škole - závěr

Naším cílem bylo předložit pedagogům v praxi metodický návod k začleňování žáků-cizinců do ZŠ a vyložit interkulturní komunikaci jako nový fenomén dnešní moderní evropské společnosti, který výrazně zasahuje do…

J. Šindelářová, S. Škodová, publikováno 24.6.2013 10:47, zhlédnuto 4429×

Práce s korpusy ve výuce žáků-cizinců

Využití korpusů se jeví jako jeden z moderních technologických prostředků, které dobře vyhovují jednak měnícímu se výukovému paradigmatu. Článek byl vytvořen na základě příručky Metodika práce s žáky-cizinci v…

J. Šindelářová, S. Škodová, publikováno 20.6.2013 9:58, zhlédnuto 5806×

Práce s chybou ve výuce žáků-cizinců

V soudobém přístupu k osvojování si cizího jazyka je chyba považována za velmi cennou informaci o vyvíjejícím systému cílového jazyka v mysli žáka. Jednotlivé teorie se částečně liší akceptovanými důvody, proč a jak…

J. Šindelářová, S. Škodová, publikováno 18.6.2013 9:41, zhlédnuto 5848×

Metody práce s žáky-cizinci ve výuce: využití diferenciačních znaků jazyků ve výuce - problematické jevy lexikální roviny

Článek byl vytvořen na základě příručky Metodika práce s žáky-cizinci v základní škole, která vznikla v roce 2012 pod patronací MŠMT. Všechny kapitoly z příručky budou součástí uceleného seriálu článků.…

J. Šindelářová, S. Škodová, publikováno 17.6.2013 11:42, zhlédnuto 4102×

Metody práce s žáky-cizinci ve výuce: využití diferenciačních znaků jazyků ve výuce - problematické jevy morfo-syntaktické roviny

Článek byl vytvořen na základě příručky Metodika práce s žáky-cizinci v základní škole, která vznikla v roce 2012 pod patronací MŠMT. Všechny kapitoly z příručky budou součástí uceleného seriálu článků.…

J. Šindelářová, S. Škodová, publikováno 13.6.2013 9:12, zhlédnuto 4049×

Metody práce s žáky-cizinci ve výuce: využití diferenciačních znaků jazyků ve výuce - problematické jevy ortografické roviny

Článek byl vytvořen na základě příručky Metodika práce s žáky-cizinci v základní škole, která vznikla v roce 2012 pod patronací MŠMT. Všechny kapitoly z příručky budou součástí uceleného seriálu článků.…

J. Šindelářová, S. Škodová, publikováno 12.6.2013 8:41, zhlédnuto 4307×

Metody práce s žáky-cizinci ve výuce: využití diferenciačních znaků jazyků ve výuce - problematické jevy zvukové roviny

Článek byl vytvořen na základě příručky Metodika práce s žáky-cizinci v základní škole, která vznikla v roce 2012 pod patronací MŠMT. Všechny kapitoly z příručky budou součástí uceleného seriálu článků.…

J. Šindelářová, S. Škodová, publikováno 11.6.2013 9:15, zhlédnuto 5085×

31 — 40 z celkem 130
«« « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
16.10.2019 12:00
fórum Aktuality
- online setkání - čtvrtek 24. 5. 2019, 20:00 Jak vzbudit zájem, zvýšit výkon a zapojit…
16.10.2019 9:54
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
15.10.2019 15:21
Dobrý den, osobně učím na osmiletém, tedy více méně navazuji na Vámi popsanou fázi 1.…
17.10.2019 10:22
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV
+                                                               …
16.10.2019 11:57
Webinář Čtení, to je zábava odvysíláme 24. 10. 2019. Dotazy můžete psát sem, ale…
14.10.2019 18:59
JUDr. Hana Poláková, dlouholetá a zkušená lektorka v oblasti školských právních…
15.10.2019 10:30

Dobrý den, služba pro generování náhladů přestala správně fungovat, proto jsme ji…

16.10.2019 11:58
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Informace a závěry diskusních setkání s učiteli a dalšími zájemci o vzdělávání o…
13.10.2019 19:06
Vladimír
Potřeboval bych poradit s přehráváním notového záznamu. Kde se to dá v tomto programu…
10.10.2019 14:08
Širokou škálu her a činností napříč všemi výchovami, které lze využít při práci s…
12.10.2019 8:18
Hezké vysvětlení stylů:Learning styles & the importance of critical self-reflection | Tesia…
16.10.2019 11:51
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 16. 10. 2019.   Metodický portál RVP.CZ využívá…