Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se


RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 131

Řečové dovednosti žáků – cizinců a jejich diagnostika

V současné době se v problematice výuky žáků-cizinců stává jednou z hlavních otázek diagnostika žáků-cizinců, nastavení vhodné jazykové podpory a jejich zařazování do běžné výuky.

Jitka Altmanová, publikováno 30.4.2014 10:03, zhlédnuto 4562×

Oběti svých nálepek - etiketizační teorie v kontextu inkluzivního vzdělávání

Článek se zabývá procesy identifikace rozdílů u studentů v prostředí inkluzivních škol. Je zde nastolena otázka, nakolik skutečně označujeme faktické rozdíly a kolik z nich si spíše jen částečně domýšlíme na…

Lucie Hrdličková, publikováno 6.11.2013 9:26, zhlédnuto 7062×, hodnocení: Hodnocení: 3

Překonávání antagonismů v oblasti multikulturního vzdělávání

Článek se zaměřuje na problematiku antagonistických pojmů a jejich užívání v oblasti multikulturního vzdělávání a výchovy. Upozorňuje na zúženost pohledu, který nám poskytuje duální chápání reality a společnosti.…

Lucie Hrdličková, publikováno 4.11.2013 9:44, zhlédnuto 5899×, hodnocení: Hodnocení: 3

Odlišnost ve vědomostních strukturách jako projev odlišných kultur

V článku se věnuji problému, který představují rozdíly ve vědomostních strukturách dětí pocházejících z jiných kultur. Blíže se zaměřuji na riziko vzájemného neporozumění během výuky, které z těchto rozdílu…

Lucie Hrdličková, publikováno 31.10.2013 9:26, zhlédnuto 8541×, hodnocení: Hodnocení: 3

Metodika práce s žáky-cizinci v základní škole - závěr

Naším cílem bylo předložit pedagogům v praxi metodický návod k začleňování žáků-cizinců do ZŠ a vyložit interkulturní komunikaci jako nový fenomén dnešní moderní evropské společnosti, který výrazně zasahuje do…

J. Šindelářová, S. Škodová, publikováno 24.6.2013 10:47, zhlédnuto 4911×

Práce s korpusy ve výuce žáků-cizinců

Využití korpusů se jeví jako jeden z moderních technologických prostředků, které dobře vyhovují jednak měnícímu se výukovému paradigmatu. Článek byl vytvořen na základě příručky Metodika práce s žáky-cizinci v…

J. Šindelářová, S. Škodová, publikováno 20.6.2013 9:58, zhlédnuto 6700×

Práce s chybou ve výuce žáků-cizinců

V soudobém přístupu k osvojování si cizího jazyka je chyba považována za velmi cennou informaci o vyvíjejícím systému cílového jazyka v mysli žáka. Jednotlivé teorie se částečně liší akceptovanými důvody, proč a jak…

J. Šindelářová, S. Škodová, publikováno 18.6.2013 9:41, zhlédnuto 6725×

Metody práce s žáky-cizinci ve výuce: využití diferenciačních znaků jazyků ve výuce - problematické jevy lexikální roviny

Článek byl vytvořen na základě příručky Metodika práce s žáky-cizinci v základní škole, která vznikla v roce 2012 pod patronací MŠMT. Všechny kapitoly z příručky budou součástí uceleného seriálu článků.…

J. Šindelářová, S. Škodová, publikováno 17.6.2013 11:42, zhlédnuto 4699×

Metody práce s žáky-cizinci ve výuce: využití diferenciačních znaků jazyků ve výuce - problematické jevy morfo-syntaktické roviny

Článek byl vytvořen na základě příručky Metodika práce s žáky-cizinci v základní škole, která vznikla v roce 2012 pod patronací MŠMT. Všechny kapitoly z příručky budou součástí uceleného seriálu článků.…

J. Šindelářová, S. Škodová, publikováno 13.6.2013 9:12, zhlédnuto 4594×

Metody práce s žáky-cizinci ve výuce: využití diferenciačních znaků jazyků ve výuce - problematické jevy ortografické roviny

Článek byl vytvořen na základě příručky Metodika práce s žáky-cizinci v základní škole, která vznikla v roce 2012 pod patronací MŠMT. Všechny kapitoly z příručky budou součástí uceleného seriálu článků.…

J. Šindelářová, S. Škodová, publikováno 12.6.2013 8:41, zhlédnuto 4882×

31 — 40 z celkem 131
«« « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
24.1.2021 21:57
Ivulínek
No, my také u nás v MŠ budeme dělat kompletně nová plastová okna a tak mě napadlo, že…
23.1.2021 18:00
Gramotnosti s UčíTelkou Možná jste na jaře zaznamenali projekt UčíTelka. Jeho cílem bylo…
22.1.2021 17:14
Pane Tišle,vše, co píšete, je pravda a já naprosto souhlasím. Jen mě udivuje, že teď, v…
15.1.2021 19:37
Skupina PPUČ
Dne 8. 12. 2020 se konalo online setkání společenství praxe projektu PPUČ, zaměřené na…
24.1.2021 15:43
Kamilka
Ahoj, já sama se připravuji na přijímačky na vysokou školu a zároveň na maturitu. Je to…
21.1.2021 8:00
Jak využít pohádku v práci s dětmi v předškolním vzděláváním vám může ukázat…
22.1.2021 15:52
Digitální optimismus pana Brdičky je bezbřehý. Ale pokud jsme ochotní vzdát se i tak…
15.1.2021 10:44
Skupina PPUČ
1. 12. 2020 se konalo online společenství praxe Umění a kultura. Setkáním nás provázel…
24.1.2021 10:07
Monča. F.
Za mě i mé kolegy teda teambuilding ANO! Byl to překvapivě skvěle strávený den. Šéf je…
20.1.2021 11:56
Projekt PPUČ (P od po ra práce učitelů) se zabývá rozvojem gramotností ve vzdělávání v…
18.1.2021 16:34
Tak s tímhle tedy rozhodně nemohu souhlasit! Já jsem velkým fanouškem různých výletů a…
14.1.2021 14:30
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, text programu, metodiku a přílohy vzdělávacího…