RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 131

Metody práce s žáky-cizinci ve výuce: využití diferenciačních znaků jazyků ve výuce - problematické jevy zvukové roviny

Článek byl vytvořen na základě příručky Metodika práce s žáky-cizinci v základní škole, která vznikla v roce 2012 pod patronací MŠMT. Všechny kapitoly z příručky budou součástí uceleného seriálu článků.…

J. Šindelářová, S. Škodová, publikováno 11.6.2013 9:15, zhlédnuto 5571×

Metody práce s žáky-cizinci ve výuce: využití diferenciačních znaků jazyků ve výuce

Cílem článku je charakterizovat z hlediska češtiny jako cílového jazyka vybrané jevy jednotlivých rovin systému jazyka, v kterých žáci-cizinci v základní škole při osvojování si češtiny nejčastěji chybují a které jim…

J. Šindelářová, S. Škodová, publikováno 10.6.2013 10:24, zhlédnuto 3124×

Metodické pokyny k začleňování žáků-cizinců do výuky

Následující pokyny pro práci pedagogů na základních školách vycházejí z Metodického listu k vyučování českému jazyku pro učitele žáků-imigrantů autorek M. Čechové a L. Zimové, a rozšiřujeme je o další postupy a…

J. Šindelářová, S. Škodová, publikováno 6.6.2013 9:49, zhlédnuto 6231×

Vliv interkulturních rozdílů na edukační klima ve školní třídě

Začleňování žáků-cizinců různého původu do základní školy působí pedagogům značné problémy, a proto bychom chtěli stručně popsat interkulturní rozdíly a odlišnosti, jež mají vliv na chování žáků těchto…

J. Šindelářová, S. Škodová, publikováno 5.6.2013 9:22, zhlédnuto 5853×

Současný stav interkulturního vzdělávání žáků-cizinců

Článek byl vytvořen na základě příručky Metodika práce s žáky-cizinci v základní škole, která vznikla v roce 2012 pod patronací MŠMT. Všechny kapitoly z příručky budou součástí uceleného seriálu článků.…

J. Šindelářová, S. Škodová, publikováno 30.5.2013 10:10, zhlédnuto 4320×

Interkulturní komunikace jako dobový fenomén

V posledních desetiletích nabývá na důležitosti interkulturní komunikace (intercultural communication), a to zejména z důvodů ekonomických, hospodářských a politických, se vznikem a postupným rozšiřováním států Evropské…

J. Šindelářová, S. Škodová, publikováno 29.5.2013 8:50, zhlédnuto 8875×

Metodika práce s žáky-cizinci v základní škole - metodologická východiska

Předmětem této kapitoly je téma interkulturní komunikace v multikulturní třídě v základní škole, zejména rozvoj komunikačních kompetencí žáků-cizinců v nemateřském jazyce se zřetelem na profesionální…

J. Šindelářová, S. Škodová, publikováno 28.5.2013 9:14, zhlédnuto 4737×

Metodika práce s žáky-cizinci v základní škole - úvod

Článek byl vytvořen na základě příručky Metodika práce s žáky-cizinci v základní škole, která vznikla v roce 2012 pod patronací MŠMT. Metodiku najdete v závěru příspěvku jako soubor ke stažení. Všechny kapitoly z…

J. Šindelářová, S. Škodová, publikováno 22.5.2013 8:32, zhlédnuto 4638×, 1 komentář

Víkendový adaptační pobyt žáků 1. tříd, jejich rodičů a učitelů

Projekt zapadá do dlouhodobé koncepce školy v oblasti integrace žáků - cizinců do prostředí české školy, přičemž proces integrace je chápán "obousměrně". To představuje nejen vytvářet podmínky pro začlenění nově…

Petr Vodsloň, publikováno 7.5.2013 10:38, zhlédnuto 4668×

Jak správně pracovat se třídou: Co dělat, když do třídy přijímáme cizince

V publikaci naleznete vybrané materiály, které propojují činnosti výchovného poradce a metodika prevence se školní třídou. Publikace obsahuje texty, pomocí kterých získáte informace o tom, jak správně vést třídní…

Mgr. Zdenka Ženatová, publikováno 12.3.2013 9:09, zhlédnuto 5482×

41 — 50 z celkem 131
«« « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
28.9.2020 20:53
Snad Budoucí Učitel
Zdravím, chtěl bych se zeptat na několik důležitých věcí. Chtěl bych, až vystuduji…
29.9.2020 18:48
Co umožňuje tzv. plánování pozpátku, kdy od jasného cílového stavu plánujeme postupné…
30.9.2020 9:56
Kde je ČŠI se svým Moodle? (InspIS E-learning).  Pouze nevyužitá šance ČŠI pozitivně…
29.9.2020 17:29
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 29. 9. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
26.9.2020 10:05
Olga Svátavská
Dobrý den, obracím se na vás jelikož už jsem zoufalá a nevím si rady. Na internetu ani…
28.9.2020 9:00
Článek představuje inspiraci, jak zapojit téma osobností do výuky o sociálně…
27.9.2020 7:09
Nejnovější vývoj popisuje osobně Musk: Neuralink Progress Update, Summer 2020. Přesto, že…
25.9.2020 10:42
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 22. 9. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
25.9.2020 22:30
Jan Maršák
Zde je vysvětlení od pana docenta Josefa Hubeňáka z University Hradec Králové: Paralyzér…
28.9.2020 8:00
Článek přináší ohlédnutí za sedmou minikonferencí odborného panelu pro matematickou…
24.9.2020 15:26
Hybridní vzdělávání je technicky v našich možnostech. Vyžadovalo by to ale úplné…
18.9.2020 12:13
Skupina PPUČ
Společenství praxe tvoří komunity učitelů, odborníků či zástupců neziskového sekturou…