RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 131

Jak nevidomý žák vidí chemické reakce

Články s touto problematikou na Metodickém portále chybí a je nutno říci, že zrakově postižených žáků integrovaných do běžných škol je možná více, než bychom si asi mysleli.

Jiří Fuksa, publikováno 6.12.2011 8:25, zhlédnuto 7004×, hodnocení: Hodnocení: 3

Čeština pro žáky-cizince: 14 – Co rád dělám/děláme

Příspěvek seznamuje žáky-cizince s vybranými významovými slovesy vyjadřujícími běžné denní činnosti, zabývá se metodickým postupem pro výuku slovní zásoby na téma „rád/nerad + dané sloveso v jednotlivých osobách…

Terezie Hrubá, publikováno 30.11.2011 13:55, zhlédnuto 8096×, hodnocení: Hodnocení: 3

Začleňování žáků s jazykovou bariérou do výuky s využitím asistenta pedagoga

Asistent pedagoga není stále v našich školách automaticky se vyskytujícím zaměstnancem. Žáků s neznalostí vyučovacího jazyka přicházejících z kulturně odlišných prostředí naopak stále přibývá. Ti potřebují,…

Petra Hlavničková, publikováno 23.11.2011 8:37, zhlédnuto 4517×, hodnocení: Hodnocení: 3

Metodická doporučení k začleňování žáků-cizinců do výuky v českých základních školách

Kdo je žák-cizinec a jak na něj nahlíží školská legislativa? Vydáním vyhlášky č. 147 s účinností od 1. 9. 2011 se mění současné podmínky pro začleňování žáků-cizinců do českých škol. Tento příspěvek…

Jaromíra Šindelářová, publikováno 31.10.2011 10:31, zhlédnuto 19285×, hodnocení: Hodnocení: 4

Výuka k různosti - Zpravodaj č. 4

Zpravodaj č. 4 projektu „Výuka k různosti jako součást multikulturní výchovy a vzdělávání“.

Centrum vizualizace a interaktivity vzdělávání, publikováno 12.10.2011 13:34, zhlédnuto 6469×

Zajištění výuky češtiny – organizační, personální a materiální podmínky vzdělávání (individuální plán, doučování, tlumočník, nepovinný předmět)

Zásady, které zde uvádíme, jsme převzali zejména z publikace Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách. Publikaci vydalo sdružení META, o. s. – Sdružení pro příležitosti mladých migrantů a jejím cílem je…

Hana Brožová, publikováno 11.10.2011 10:55, zhlédnuto 6007×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Čeština jako cizí jazyk pro začínající školáky – Kdo to je? Co to je? Ten, ta, to

Obsahem článku je kapitola z publikace Čeština jako cizí jazyk pro začínající školáky: metodika pro učitele. Praha : Portál, 2011. Praktická ukázka se zaměřuje na procvičování tázacích a ukazovacích zájmen a…

Naděžda Gjurová, publikováno 23.9.2011 13:59, zhlédnuto 4602×, hodnocení: Hodnocení: 2

Přijímání žáků s odlišným mateřským jazykem do škol

Příspěvek přináší pár tipů a užitečných odkazů, které se vztahují k procesu přijímání žáků s odlišným mateřským jazykem a jejich počáteční adaptace ve školním prostředí.

Kristýna Titěrová, publikováno 19.9.2011 20:02, zhlédnuto 3146×, hodnocení: Hodnocení: 3

Čeština pro žáky-cizince: 13 – Komunikace

Příspěvek si klade za cíl přiblížit metody, aktivity a způsoby, kterými učitel zprostředkovává žákům s odlišným mateřským jazykem výrazy z tematického okruhu Komunikace. Příspěvek přináší výběr podstatných jmen…

Ivana Černá, publikováno 14.9.2011 13:18, zhlédnuto 8908×, hodnocení: Hodnocení: 3

Čeština pro žáky-cizince: 12 – Denní režim

Příspěvek představuje vyučujícím žáků-cizinců způsoby, aktivity a metody, kterými mohou žákům s odlišným mateřským jazykem pomoci zvládat slovesné tvary tématu Denní režim. Pracovní karty přinášejí řadu sloves,…

Ivana Černá, publikováno 6.9.2011 14:44, zhlédnuto 8442×, hodnocení: Hodnocení: 3

61 — 70 z celkem 131
«« « 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.11.2020 12:23
Zdravíme, záznam webináře je k dispozici zde: https://audiovide o. rv p. cz/video/4381/ON ...…
27.11.2020 8:30
Článek se zabývá tvorbou interaktivního herbáře, který tvořili žáci 4. tříd…
27.11.2020 9:43
Paní Chmelařová, děkuji za pokus ukázat, jak může vypadat současná výuková aplikace.…
26.11.2020 11:49
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje souhrnný soubor vzdělávacího programu projektu Cesta k…
25.11.2020 20:04
coufalova
Dobrý den, moc jsem se těšila na webinář "Jak podpořit třídu, aby byla fungujícím…
25.11.2020 19:08
Jak rozlišovat vzdělávací potřeby žáků v heterogenní třídě a jak je zohledňovat při…
27.11.2020 8:14
Děkuji Vám za tuto snahu vnést do covid- terminologického chaosu světlo a ráda bych…
26.11.2020 10:06
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, metodiku a přílohy vzdělávacího modulu…
22.11.2020 9:51
Dagmar El-Hmoudová
Dobrý den, připravuje se (neboji existuje) webinář na téma maturitní zkouška (ústní…
23.11.2020 10:14
EMA je především skvělý KATALOG, shromažďující informace o otevřených materiálech,…
23.11.2020 8:31
Prosím, všimněte si té skutečnosti, že v angličtině má jiný význam „emergency remote…
25.11.2020 11:00
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 25. 11. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…