RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 93

Čeština pro žáky-cizince: 18 – Počasí

Příspěvek seznamuje žáky-cizince se slovní zásobou na téma počasí, zabývá se metodickým postupem pro výuku a navazuje na slovní zásobu z předchozích lekcí, zejména na téma oblečení a čas. Žáci budou znát změny…

Jana Hlaváčková, publikováno 28.3.2012 12:15, zhlédnuto 11246×

Čeština pro žáky-cizince: 15 ‒ Nakupování

Téma nakupování nebo v obchodě patří mezi nejdůležitější a zároveň nejzábavnější téma ve výuce jazyka. Příspěvek ukazuje různé aktivity a činností dětí a také navrhuje metodické postupy pro práci učitele.…

Jitřenka Malíková, publikováno 23.3.2012 10:31, zhlédnuto 7023×, hodnocení: Hodnocení: 3

Čeština pro žáky-cizince: 20 – Určování času

Cílem příspěvku je přiblížit metody, aktivity a způsoby, kterými učitel zprostředkovává žákům s odlišným mateřským jazykem výrazy z tematického okruhu Určování času. Příspěvek přináší názvy měsíců a…

Jana Vanhees, publikováno 8.2.2012 10:14, zhlédnuto 7481×, hodnocení: Hodnocení: 1

Čeština pro žáky-cizince č. 16 – Výlet

Příspěvek je zaměřen na aktivity, které se vztahují k slovu „výlet“. Žáci-cizinci se zde seznámí se slovesy pohybu a se slovní zásobou k tomuto tématu. V příspěvku je již naznačen minulý čas, tedy je určen již…

Iva Hlůžeová, publikováno 26.1.2012 13:35, zhlédnuto 7235×, hodnocení: Hodnocení: 3

Čeština pro žáky-cizince č. 21 – Kdo co dělá

Příspěvek je ukázkou, jak seznámit žáky-cizince s tvořením podstatných jmen nesoucích názvy povolání. Záměrně jsou zvoleny různé slovotvorné skupiny, k nimž jsou přiřazována tzv. analogická slova – tj. slova…

Iva Hlůžeová, publikováno 16.12.2011 10:05, zhlédnuto 6808×, hodnocení: Hodnocení: 3

Čeština pro žáky-cizince: 14 – Co rád dělám/děláme

Příspěvek seznamuje žáky-cizince s vybranými významovými slovesy vyjadřujícími běžné denní činnosti, zabývá se metodickým postupem pro výuku slovní zásoby na téma „rád/nerad + dané sloveso v jednotlivých osobách…

Terezie Hrubá, publikováno 30.11.2011 13:55, zhlédnuto 7442×, hodnocení: Hodnocení: 3

Začleňování žáků s jazykovou bariérou do výuky s využitím asistenta pedagoga

Asistent pedagoga není stále v našich školách automaticky se vyskytujícím zaměstnancem. Žáků s neznalostí vyučovacího jazyka přicházejících z kulturně odlišných prostředí naopak stále přibývá. Ti potřebují,…

Petra Hlavničková, publikováno 23.11.2011 8:37, zhlédnuto 4175×, hodnocení: Hodnocení: 3

Metodická doporučení k začleňování žáků-cizinců do výuky v českých základních školách

Kdo je žák-cizinec a jak na něj nahlíží školská legislativa? Vydáním vyhlášky č. 147 s účinností od 1. 9. 2011 se mění současné podmínky pro začleňování žáků-cizinců do českých škol. Tento příspěvek…

Jaromíra Šindelářová, publikováno 31.10.2011 10:31, zhlédnuto 17991×, hodnocení: Hodnocení: 4

Zajištění výuky češtiny – organizační, personální a materiální podmínky vzdělávání (individuální plán, doučování, tlumočník, nepovinný předmět)

Zásady, které zde uvádíme, jsme převzali zejména z publikace Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách. Publikaci vydalo sdružení META, o. s. – Sdružení pro příležitosti mladých migrantů a jejím cílem je…

Hana Brožová, publikováno 11.10.2011 10:55, zhlédnuto 5669×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Čeština jako cizí jazyk pro začínající školáky – Kdo to je? Co to je? Ten, ta, to

Obsahem článku je kapitola z publikace Čeština jako cizí jazyk pro začínající školáky: metodika pro učitele. Praha : Portál, 2011. Praktická ukázka se zaměřuje na procvičování tázacích a ukazovacích zájmen a…

Naděžda Gjurová, publikováno 23.9.2011 13:59, zhlédnuto 4293×, hodnocení: Hodnocení: 2

41 — 50 z celkem 93
«« « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
3.4.2020 20:08
Anonymák
tenká homogenní tyč o délce h=3,7m a hmotností m=1kg je postavena kolmo k zemi. Po…
4.4.2020 14:47
Chtěli bychom Vás pozvat na webinář, který se bude konat v úterý 7. 4. 2020 od 13:00.…
6.4.2020 13:01
Ad Miroslav Melichar: Myslím pane doktore, že to není zase tak málo. Jednak jsou žáci…
6.4.2020 12:25
Skupina PPUČ
Společenství praxe tvoří komunity učitelů, odborníků či zástupců neziskového sekturou…
1.4.2020 20:22
fórum Aktuality
- online setkání - středa 8. 4. 2019, 20:00 Webinář prezentuje nejrůznější hry a…
2.4.2020 12:05
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
5.4.2020 21:19
Pane doktore, souhlasím s Vámi v tom, že vlastní pozorování skutečných buněk je úplně…
2.4.2020 14:37
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Webová stránka ČT edu od dnešního dne nabízí přes 3 000 krátkých vzdělávacích…
1.4.2020 20:19
Středa 8. 4. 2019, 20:00 Pohybové hry a aktivity v přírodě pro děti předškolního věku…
2.4.2020 11:51
Mgr., Bc. Michael Novotný nám nabídne nejrůznější hry a činnosti, které lze aplikovat v…
2.4.2020 8:21
Mám takový dojem, že ve skutečnosti zde nejsou žádné rozpory. Je zřejmé, že ne všechny…
1.4.2020 19:32
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 1. 4. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…