RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 93

Čeština pro žáky-cizince: 18 – Počasí

Příspěvek seznamuje žáky-cizince se slovní zásobou na téma počasí, zabývá se metodickým postupem pro výuku a navazuje na slovní zásobu z předchozích lekcí, zejména na téma oblečení a čas. Žáci budou znát změny…

Jana Hlaváčková, publikováno 28.3.2012 12:15, zhlédnuto 12067×

Čeština pro žáky-cizince: 15 ‒ Nakupování

Téma nakupování nebo v obchodě patří mezi nejdůležitější a zároveň nejzábavnější téma ve výuce jazyka. Příspěvek ukazuje různé aktivity a činností dětí a také navrhuje metodické postupy pro práci učitele.…

Jitřenka Malíková, publikováno 23.3.2012 10:31, zhlédnuto 7513×, hodnocení: Hodnocení: 3

Čeština pro žáky-cizince: 20 – Určování času

Cílem příspěvku je přiblížit metody, aktivity a způsoby, kterými učitel zprostředkovává žákům s odlišným mateřským jazykem výrazy z tematického okruhu Určování času. Příspěvek přináší názvy měsíců a…

Jana Vanhees, publikováno 8.2.2012 10:14, zhlédnuto 7871×, hodnocení: Hodnocení: 1

Čeština pro žáky-cizince č. 16 – Výlet

Příspěvek je zaměřen na aktivity, které se vztahují k slovu „výlet“. Žáci-cizinci se zde seznámí se slovesy pohybu a se slovní zásobou k tomuto tématu. V příspěvku je již naznačen minulý čas, tedy je určen již…

Iva Hlůžeová, publikováno 26.1.2012 13:35, zhlédnuto 7569×, hodnocení: Hodnocení: 3

Čeština pro žáky-cizince č. 21 – Kdo co dělá

Příspěvek je ukázkou, jak seznámit žáky-cizince s tvořením podstatných jmen nesoucích názvy povolání. Záměrně jsou zvoleny různé slovotvorné skupiny, k nimž jsou přiřazována tzv. analogická slova – tj. slova…

Iva Hlůžeová, publikováno 16.12.2011 10:05, zhlédnuto 7190×, hodnocení: Hodnocení: 3

Čeština pro žáky-cizince: 14 – Co rád dělám/děláme

Příspěvek seznamuje žáky-cizince s vybranými významovými slovesy vyjadřujícími běžné denní činnosti, zabývá se metodickým postupem pro výuku slovní zásoby na téma „rád/nerad + dané sloveso v jednotlivých osobách…

Terezie Hrubá, publikováno 30.11.2011 13:55, zhlédnuto 7898×, hodnocení: Hodnocení: 3

Začleňování žáků s jazykovou bariérou do výuky s využitím asistenta pedagoga

Asistent pedagoga není stále v našich školách automaticky se vyskytujícím zaměstnancem. Žáků s neznalostí vyučovacího jazyka přicházejících z kulturně odlišných prostředí naopak stále přibývá. Ti potřebují,…

Petra Hlavničková, publikováno 23.11.2011 8:37, zhlédnuto 4402×, hodnocení: Hodnocení: 3

Metodická doporučení k začleňování žáků-cizinců do výuky v českých základních školách

Kdo je žák-cizinec a jak na něj nahlíží školská legislativa? Vydáním vyhlášky č. 147 s účinností od 1. 9. 2011 se mění současné podmínky pro začleňování žáků-cizinců do českých škol. Tento příspěvek…

Jaromíra Šindelářová, publikováno 31.10.2011 10:31, zhlédnuto 18889×, hodnocení: Hodnocení: 4

Zajištění výuky češtiny – organizační, personální a materiální podmínky vzdělávání (individuální plán, doučování, tlumočník, nepovinný předmět)

Zásady, které zde uvádíme, jsme převzali zejména z publikace Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách. Publikaci vydalo sdružení META, o. s. – Sdružení pro příležitosti mladých migrantů a jejím cílem je…

Hana Brožová, publikováno 11.10.2011 10:55, zhlédnuto 5890×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Čeština jako cizí jazyk pro začínající školáky – Kdo to je? Co to je? Ten, ta, to

Obsahem článku je kapitola z publikace Čeština jako cizí jazyk pro začínající školáky: metodika pro učitele. Praha : Portál, 2011. Praktická ukázka se zaměřuje na procvičování tázacích a ukazovacích zájmen a…

Naděžda Gjurová, publikováno 23.9.2011 13:59, zhlédnuto 4486×, hodnocení: Hodnocení: 2

41 — 50 z celkem 93
«« « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
25.9.2020 22:30
Jan Maršák
Zde je vysvětlení od pana docenta Josefa Hubeňáka z University Hradec Králové: Paralyzér…
25.9.2020 12:17
Zveme Vás na 7. minikonferenci odborného panelu digitální gramotnosti s podtitulem…
24.9.2020 15:26
Hybridní vzdělávání je technicky v našich možnostech. Vyžadovalo by to ale úplné…
25.9.2020 10:42
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 22. 9. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
22.9.2020 11:29
zúza
Dobrý den, ráda bych se zeptala, jak to chodí u vás na škole. My poslední dva roky máme…
23.9.2020 18:34
Pravděpodobně takovým způsobem by reagoval robůtek TIO, pokud by nahlédl do příběhů o…
24.9.2020 8:54
Za normálních časů budeme učit hybridně a plně přitom využívat všech výhod osobního…
18.9.2020 12:13
Skupina PPUČ
Společenství praxe tvoří komunity učitelů, odborníků či zástupců neziskového sekturou…
22.9.2020 2:06
A co si prostě udělat nějaký test, který vám potvrdí, že jste na úrovni rodilého…
21.9.2020 18:03
Vyhoření se v naší společnosti stává stále častějším jevem. Je možné tomuto stavu…
23.9.2020 14:49
No, asi dobré. Já s informacemi v článku i celkem dokážu souhlasit. Na naší škole…
14.9.2020 9:29
Skupina PPUČ
Ohlédnutí za společenství praxe Umění a kultura, které se konalo 17.6.2020 a jako…