RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 93

Přijímání žáků s odlišným mateřským jazykem do škol

Příspěvek přináší pár tipů a užitečných odkazů, které se vztahují k procesu přijímání žáků s odlišným mateřským jazykem a jejich počáteční adaptace ve školním prostředí.

Kristýna Titěrová, publikováno 19.9.2011 20:02, zhlédnuto 2881×, hodnocení: Hodnocení: 3

Čeština pro žáky-cizince: 13 – Komunikace

Příspěvek si klade za cíl přiblížit metody, aktivity a způsoby, kterými učitel zprostředkovává žákům s odlišným mateřským jazykem výrazy z tematického okruhu Komunikace. Příspěvek přináší výběr podstatných jmen…

Ivana Černá, publikováno 14.9.2011 13:18, zhlédnuto 8211×, hodnocení: Hodnocení: 3

Čeština pro žáky-cizince: 12 – Denní režim

Příspěvek představuje vyučujícím žáků-cizinců způsoby, aktivity a metody, kterými mohou žákům s odlišným mateřským jazykem pomoci zvládat slovesné tvary tématu Denní režim. Pracovní karty přinášejí řadu sloves,…

Ivana Černá, publikováno 6.9.2011 14:44, zhlédnuto 7599×, hodnocení: Hodnocení: 3

Sociokulturní kompetence pro pracovníky škol a školských zařízení

Cílem příspěvku je představit projekt s názvem Sociokulturní kompetence pro pracovníky škol a školských zařízení, který získala PF UJEP v Ústí nad Labem z Evropského sociálního fondu v operačním programu Vzdělávání…

Jaromíra Šindelářová, publikováno 25.8.2011 14:19, zhlédnuto 8212×

Výuka češtiny z pohledu žáků-cizinců východoslovanského původu

Cílem tohoto příspěvku je ukázat, že typologická klasifikace jazyků má velký význam nejen z teoretického hlediska (odhaluje rozdíly mezi jednotlivými jazyky v rámci slova, tvoření slov a zařazení do gramatických…

Jaromíra Šindelářová, publikováno 25.8.2011 11:09, zhlédnuto 12840×, hodnocení: Hodnocení: 4

Čeština pro žáky-cizince: 11 - Čas

Příspěvek seznamuje žáky-cizince s názvy jednotlivých dnů v týdnu, zabývá se metodickým postupem pro výuku slovní zásoby na téma Čas, určováním hodin a minut a navazuje na slovní zásobu z předchozích lekcí, zejména…

Jana Hlaváčková, publikováno 22.7.2011 13:49, zhlédnuto 11492×, hodnocení: Hodnocení: 3

Administrativní náležitosti vstupu žáka-cizince do školy

Článek se zabývá administrativními náležitostmi, s kterými se vyučující setkává, když přijde do české školy žák-cizinec. Je praktickou ukázkou všech legislativních kroků, které jsou při vstupu žáka-cizince ze…

Petr Vodsloň, publikováno 27.6.2011 15:08, zhlédnuto 7281×, 3 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 3

Podpora tvořivosti žáka-cizince v českém jazyce

Článek ukazuje možnosti, jak podpořit osvojování jazyka žákem-cizincem mimo standardní výuku. Píši o publikování rukopisného textu ve školním literárním časopise. Zajímavá je doba vzniku textu, žák po přistěhování…

Ivana Černá, publikováno 24.6.2011 15:31, zhlédnuto 4849×, hodnocení: Hodnocení: 3

Problémy integrace žáků s odlišným mateřským jazykem

Zařazení žáků s odlišným mateřským jazykem do výuky formou inkluze se setkává s vážnými problémy, ať už ze strany žáka (vyčlenění ze sociální skupiny v důsledku neznalosti vyučovacího jazyka), tak hlavně ze strany…

Terezie Hrubá, publikováno 15.6.2011 14:20, zhlédnuto 4815×, hodnocení: Hodnocení: 3

Tlumočník – pomocník v práci učitele

Rozdělím se o zkušenosti, které jsem během roku nasbírala při práci s žáky-cizinci, popíšu situace, kdy bylo nezbytné zajistit pomoc tlumočníka, ať profesionálního nebo laického. Vesměs jde o konkrétní věci, kdy nešlo…

Ivana Černá, publikováno 23.5.2011 16:09, zhlédnuto 5004×, hodnocení: Hodnocení: 3

51 — 60 z celkem 93
«« « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
7.1.2020 18:06
Jiří Kolátor
Dobrý den všem. Velice by mne zajímalo,kdy byla změněna písemná norma pro žáky první…
14.1.2020 14:12
Mobilní telefon se stal během poslední ch deseti let nedílnou součástí našeho života. A…
21.1.2020 7:39
Je pravda, že rozporovat se dá opravdu všechno. Také se to stále ve větší míře děje.…
18.1.2020 0:18
Projekt Kolegiální podpora se zaměřuje na učitele základ ní ch i mateřských škol a…
6.1.2020 21:12
Fórum je uzavřené, je určeno pouze pro ředitele a vedoucí pedagogické pracovníky škol a…
9.1.2020 13:36
Již téměř 20 let učím žáky základních a následně středních škol. Asi jako všichni…
20.1.2020 16:53
Mohl bych rozporovat každý druhý bod, za všechny jen ten poslední: \"Očekávané výsledky…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV
 
10.12.2019 22:23
canyla
Dobrý den, mám problém s interaktivní tabulí, ukazatel myši na tabuli se mění v jakoby…
8.1.2020 11:26
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
20.1.2020 10:08

Děkujeme za upozornění, poznámka byla podlněna do zadání dotyčného úkolu. Tým…

15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV