RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 93

Přijímání žáků s odlišným mateřským jazykem do škol

Příspěvek přináší pár tipů a užitečných odkazů, které se vztahují k procesu přijímání žáků s odlišným mateřským jazykem a jejich počáteční adaptace ve školním prostředí.

Kristýna Titěrová, publikováno 19.9.2011 20:02, zhlédnuto 3143×, hodnocení: Hodnocení: 3

Čeština pro žáky-cizince: 13 – Komunikace

Příspěvek si klade za cíl přiblížit metody, aktivity a způsoby, kterými učitel zprostředkovává žákům s odlišným mateřským jazykem výrazy z tematického okruhu Komunikace. Příspěvek přináší výběr podstatných jmen…

Ivana Černá, publikováno 14.9.2011 13:18, zhlédnuto 8906×, hodnocení: Hodnocení: 3

Čeština pro žáky-cizince: 12 – Denní režim

Příspěvek představuje vyučujícím žáků-cizinců způsoby, aktivity a metody, kterými mohou žákům s odlišným mateřským jazykem pomoci zvládat slovesné tvary tématu Denní režim. Pracovní karty přinášejí řadu sloves,…

Ivana Černá, publikováno 6.9.2011 14:44, zhlédnuto 8436×, hodnocení: Hodnocení: 3

Sociokulturní kompetence pro pracovníky škol a školských zařízení

Cílem příspěvku je představit projekt s názvem Sociokulturní kompetence pro pracovníky škol a školských zařízení, který získala PF UJEP v Ústí nad Labem z Evropského sociálního fondu v operačním programu Vzdělávání…

Jaromíra Šindelářová, publikováno 25.8.2011 14:19, zhlédnuto 8997×

Výuka češtiny z pohledu žáků-cizinců východoslovanského původu

Cílem tohoto příspěvku je ukázat, že typologická klasifikace jazyků má velký význam nejen z teoretického hlediska (odhaluje rozdíly mezi jednotlivými jazyky v rámci slova, tvoření slov a zařazení do gramatických…

Jaromíra Šindelářová, publikováno 25.8.2011 11:09, zhlédnuto 14121×, hodnocení: Hodnocení: 4

Čeština pro žáky-cizince: 11 - Čas

Příspěvek seznamuje žáky-cizince s názvy jednotlivých dnů v týdnu, zabývá se metodickým postupem pro výuku slovní zásoby na téma Čas, určováním hodin a minut a navazuje na slovní zásobu z předchozích lekcí, zejména…

Jana Hlaváčková, publikováno 22.7.2011 13:49, zhlédnuto 12931×, hodnocení: Hodnocení: 3

Administrativní náležitosti vstupu žáka-cizince do školy

Článek se zabývá administrativními náležitostmi, s kterými se vyučující setkává, když přijde do české školy žák-cizinec. Je praktickou ukázkou všech legislativních kroků, které jsou při vstupu žáka-cizince ze…

Petr Vodsloň, publikováno 27.6.2011 15:08, zhlédnuto 7947×, 3 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 3

Podpora tvořivosti žáka-cizince v českém jazyce

Článek ukazuje možnosti, jak podpořit osvojování jazyka žákem-cizincem mimo standardní výuku. Píši o publikování rukopisného textu ve školním literárním časopise. Zajímavá je doba vzniku textu, žák po přistěhování…

Ivana Černá, publikováno 24.6.2011 15:31, zhlédnuto 5238×, hodnocení: Hodnocení: 3

Problémy integrace žáků s odlišným mateřským jazykem

Zařazení žáků s odlišným mateřským jazykem do výuky formou inkluze se setkává s vážnými problémy, ať už ze strany žáka (vyčlenění ze sociální skupiny v důsledku neznalosti vyučovacího jazyka), tak hlavně ze strany…

Terezie Hrubá, publikováno 15.6.2011 14:20, zhlédnuto 5167×, hodnocení: Hodnocení: 3

Tlumočník – pomocník v práci učitele

Rozdělím se o zkušenosti, které jsem během roku nasbírala při práci s žáky-cizinci, popíšu situace, kdy bylo nezbytné zajistit pomoc tlumočníka, ať profesionálního nebo laického. Vesměs jde o konkrétní věci, kdy nešlo…

Ivana Černá, publikováno 23.5.2011 16:09, zhlédnuto 5456×, hodnocení: Hodnocení: 5

51 — 60 z celkem 93
«« « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.11.2020 12:23
Zdravíme, záznam webináře je k dispozici zde: https://audiovide o. rv p. cz/video/4381/ON ...…
27.11.2020 8:30
Článek se zabývá tvorbou interaktivního herbáře, který tvořili žáci 4. tříd…
27.11.2020 9:43
Paní Chmelařová, děkuji za pokus ukázat, jak může vypadat současná výuková aplikace.…
26.11.2020 11:49
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje souhrnný soubor vzdělávacího programu projektu Cesta k…
25.11.2020 20:04
coufalova
Dobrý den, moc jsem se těšila na webinář "Jak podpořit třídu, aby byla fungujícím…
25.11.2020 19:08
Jak rozlišovat vzdělávací potřeby žáků v heterogenní třídě a jak je zohledňovat při…
27.11.2020 8:14
Děkuji Vám za tuto snahu vnést do covid- terminologického chaosu světlo a ráda bych…
26.11.2020 10:06
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, metodiku a přílohy vzdělávacího modulu…
22.11.2020 9:51
Dagmar El-Hmoudová
Dobrý den, připravuje se (neboji existuje) webinář na téma maturitní zkouška (ústní…
23.11.2020 10:14
EMA je především skvělý KATALOG, shromažďující informace o otevřených materiálech,…
23.11.2020 8:31
Prosím, všimněte si té skutečnosti, že v angličtině má jiný význam „emergency remote…
25.11.2020 11:00
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 25. 11. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…