RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 93

Přijímání žáků s odlišným mateřským jazykem do škol

Příspěvek přináší pár tipů a užitečných odkazů, které se vztahují k procesu přijímání žáků s odlišným mateřským jazykem a jejich počáteční adaptace ve školním prostředí.

Kristýna Titěrová, publikováno 19.9.2011 20:02, zhlédnuto 2919×, hodnocení: Hodnocení: 3

Čeština pro žáky-cizince: 13 – Komunikace

Příspěvek si klade za cíl přiblížit metody, aktivity a způsoby, kterými učitel zprostředkovává žákům s odlišným mateřským jazykem výrazy z tematického okruhu Komunikace. Příspěvek přináší výběr podstatných jmen…

Ivana Černá, publikováno 14.9.2011 13:18, zhlédnuto 8336×, hodnocení: Hodnocení: 3

Čeština pro žáky-cizince: 12 – Denní režim

Příspěvek představuje vyučujícím žáků-cizinců způsoby, aktivity a metody, kterými mohou žákům s odlišným mateřským jazykem pomoci zvládat slovesné tvary tématu Denní režim. Pracovní karty přinášejí řadu sloves,…

Ivana Černá, publikováno 6.9.2011 14:44, zhlédnuto 7750×, hodnocení: Hodnocení: 3

Sociokulturní kompetence pro pracovníky škol a školských zařízení

Cílem příspěvku je představit projekt s názvem Sociokulturní kompetence pro pracovníky škol a školských zařízení, který získala PF UJEP v Ústí nad Labem z Evropského sociálního fondu v operačním programu Vzdělávání…

Jaromíra Šindelářová, publikováno 25.8.2011 14:19, zhlédnuto 8330×

Výuka češtiny z pohledu žáků-cizinců východoslovanského původu

Cílem tohoto příspěvku je ukázat, že typologická klasifikace jazyků má velký význam nejen z teoretického hlediska (odhaluje rozdíly mezi jednotlivými jazyky v rámci slova, tvoření slov a zařazení do gramatických…

Jaromíra Šindelářová, publikováno 25.8.2011 11:09, zhlédnuto 13057×, hodnocení: Hodnocení: 4

Čeština pro žáky-cizince: 11 - Čas

Příspěvek seznamuje žáky-cizince s názvy jednotlivých dnů v týdnu, zabývá se metodickým postupem pro výuku slovní zásoby na téma Čas, určováním hodin a minut a navazuje na slovní zásobu z předchozích lekcí, zejména…

Jana Hlaváčková, publikováno 22.7.2011 13:49, zhlédnuto 11769×, hodnocení: Hodnocení: 3

Administrativní náležitosti vstupu žáka-cizince do školy

Článek se zabývá administrativními náležitostmi, s kterými se vyučující setkává, když přijde do české školy žák-cizinec. Je praktickou ukázkou všech legislativních kroků, které jsou při vstupu žáka-cizince ze…

Petr Vodsloň, publikováno 27.6.2011 15:08, zhlédnuto 7424×, 3 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 3

Podpora tvořivosti žáka-cizince v českém jazyce

Článek ukazuje možnosti, jak podpořit osvojování jazyka žákem-cizincem mimo standardní výuku. Píši o publikování rukopisného textu ve školním literárním časopise. Zajímavá je doba vzniku textu, žák po přistěhování…

Ivana Černá, publikováno 24.6.2011 15:31, zhlédnuto 4908×, hodnocení: Hodnocení: 3

Problémy integrace žáků s odlišným mateřským jazykem

Zařazení žáků s odlišným mateřským jazykem do výuky formou inkluze se setkává s vážnými problémy, ať už ze strany žáka (vyčlenění ze sociální skupiny v důsledku neznalosti vyučovacího jazyka), tak hlavně ze strany…

Terezie Hrubá, publikováno 15.6.2011 14:20, zhlédnuto 4845×, hodnocení: Hodnocení: 3

Tlumočník – pomocník v práci učitele

Rozdělím se o zkušenosti, které jsem během roku nasbírala při práci s žáky-cizinci, popíšu situace, kdy bylo nezbytné zajistit pomoc tlumočníka, ať profesionálního nebo laického. Vesměs jde o konkrétní věci, kdy nešlo…

Ivana Černá, publikováno 23.5.2011 16:09, zhlédnuto 5050×, hodnocení: Hodnocení: 3

51 — 60 z celkem 93
«« « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.3.2020 13:31
Maminka
Dobrý den, přečetla jsem si příspěvky učitelů, a konečně pochopila, proč teď, během…
28.3.2020 11:10
Umí mé děti psát výpisky? Tato otázka se objevila na sociální síti a posléze v jedné…
28.3.2020 6:53
Téma je velice zajímavé. Některá doporučení a tvrzení jsou přinejmenším diskutabilní.…
26.3.2020 17:40
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Chceme podpořit žáky, studenty a učitele v této nelehké situaci, a proto jsme se rozhodli…
26.3.2020 7:19
Ano, vedení může určit, kde nepřímá činnost bude prováděná, pracovní doba je 8 hodin…
27.3.2020 18:37
Vážení kolegové, vážené kolegyně, milí učitelé a učitelky z mateřských i…
25.3.2020 22:04
To jestli zvolit vývoj v nativním jazyce či hybridu je dobře popsáno zde v tomto…
26.3.2020 12:23
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Pomoc při organizaci zápisů do 1. ročníků ZŠ (nebo zápisů do MŠ).
25.3.2020 21:21
fórum Aktuality
v systému inkluzivního vzdělávání - online setkání - středa 1. 4. 2020, 20:00…
26.3.2020 16:55
Víte, jaký je rozdíl mezi předmětem speciálně pedagogické péče a pedagogickou…
25.3.2020 16:25
Existují dva nesouvisející odborné pojmy entropie: termodynamická entropie a entropie…
26.3.2020 12:16
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Už více než 10 let vyvíjíme metody výuky moderních dějin založené na digitálních…