RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 93

Přijímání žáků s odlišným mateřským jazykem do škol

Příspěvek přináší pár tipů a užitečných odkazů, které se vztahují k procesu přijímání žáků s odlišným mateřským jazykem a jejich počáteční adaptace ve školním prostředí.

Kristýna Titěrová, publikováno 19.9.2011 20:02, zhlédnuto 3012×, hodnocení: Hodnocení: 3

Čeština pro žáky-cizince: 13 – Komunikace

Příspěvek si klade za cíl přiblížit metody, aktivity a způsoby, kterými učitel zprostředkovává žákům s odlišným mateřským jazykem výrazy z tematického okruhu Komunikace. Příspěvek přináší výběr podstatných jmen…

Ivana Černá, publikováno 14.9.2011 13:18, zhlédnuto 8530×, hodnocení: Hodnocení: 3

Čeština pro žáky-cizince: 12 – Denní režim

Příspěvek představuje vyučujícím žáků-cizinců způsoby, aktivity a metody, kterými mohou žákům s odlišným mateřským jazykem pomoci zvládat slovesné tvary tématu Denní režim. Pracovní karty přinášejí řadu sloves,…

Ivana Černá, publikováno 6.9.2011 14:44, zhlédnuto 8015×, hodnocení: Hodnocení: 3

Sociokulturní kompetence pro pracovníky škol a školských zařízení

Cílem příspěvku je představit projekt s názvem Sociokulturní kompetence pro pracovníky škol a školských zařízení, který získala PF UJEP v Ústí nad Labem z Evropského sociálního fondu v operačním programu Vzdělávání…

Jaromíra Šindelářová, publikováno 25.8.2011 14:19, zhlédnuto 8565×

Výuka češtiny z pohledu žáků-cizinců východoslovanského původu

Cílem tohoto příspěvku je ukázat, že typologická klasifikace jazyků má velký význam nejen z teoretického hlediska (odhaluje rozdíly mezi jednotlivými jazyky v rámci slova, tvoření slov a zařazení do gramatických…

Jaromíra Šindelářová, publikováno 25.8.2011 11:09, zhlédnuto 13460×, hodnocení: Hodnocení: 4

Čeština pro žáky-cizince: 11 - Čas

Příspěvek seznamuje žáky-cizince s názvy jednotlivých dnů v týdnu, zabývá se metodickým postupem pro výuku slovní zásoby na téma Čas, určováním hodin a minut a navazuje na slovní zásobu z předchozích lekcí, zejména…

Jana Hlaváčková, publikováno 22.7.2011 13:49, zhlédnuto 12289×, hodnocení: Hodnocení: 3

Administrativní náležitosti vstupu žáka-cizince do školy

Článek se zabývá administrativními náležitostmi, s kterými se vyučující setkává, když přijde do české školy žák-cizinec. Je praktickou ukázkou všech legislativních kroků, které jsou při vstupu žáka-cizince ze…

Petr Vodsloň, publikováno 27.6.2011 15:08, zhlédnuto 7627×, 3 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 3

Podpora tvořivosti žáka-cizince v českém jazyce

Článek ukazuje možnosti, jak podpořit osvojování jazyka žákem-cizincem mimo standardní výuku. Píši o publikování rukopisného textu ve školním literárním časopise. Zajímavá je doba vzniku textu, žák po přistěhování…

Ivana Černá, publikováno 24.6.2011 15:31, zhlédnuto 5043×, hodnocení: Hodnocení: 3

Problémy integrace žáků s odlišným mateřským jazykem

Zařazení žáků s odlišným mateřským jazykem do výuky formou inkluze se setkává s vážnými problémy, ať už ze strany žáka (vyčlenění ze sociální skupiny v důsledku neznalosti vyučovacího jazyka), tak hlavně ze strany…

Terezie Hrubá, publikováno 15.6.2011 14:20, zhlédnuto 4966×, hodnocení: Hodnocení: 3

Tlumočník – pomocník v práci učitele

Rozdělím se o zkušenosti, které jsem během roku nasbírala při práci s žáky-cizinci, popíšu situace, kdy bylo nezbytné zajistit pomoc tlumočníka, ať profesionálního nebo laického. Vesměs jde o konkrétní věci, kdy nešlo…

Ivana Černá, publikováno 23.5.2011 16:09, zhlédnuto 5181×, hodnocení: Hodnocení: 5

51 — 60 z celkem 93
«« « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
26.6.2020 21:24
romne
Dobrý den, dovoluji si Vás poprosit o vyplnění dotazníku k mé bakalářské práci s…
9.7.2020 14:43
v blogu DigiNews
Připravili jsme pro Vás inspiraci do výuky z oblasti uplatně ní digitálních technologií…
6.7.2020 13:20
Vážený pane Keršlágere, když jsem učil na fakultě měl jsem neustále dilema, jestli mám…
7.7.2020 11:02
Skupina PPUČ
Ohlédnutí za společenství praxe Předškolního vzdělávání, které se konalo v Bruntálu…
18.6.2020 21:29
Barbora
Dobrý den, stojím před volbou (pro mě celkem těžkou) výběru specializace. Chtěla bych si…
9.7.2020 11:34
V dnešním digitálním světě existuje mnoho technologií i vzdělávacích zdrojů, které je…
4.7.2020 20:08
Dobrý den, pod obrázkem mluvíte o percentilu (když se umístí na 70. percentilu, je lepší…
7.7.2020 10:18
Skupina PPUČ
Ohlednutí za společenstvím praxe 1. stupně ZŠ, které se konalo 16.6.2020 v Odolene Vodě. …
17.6.2020 23:59
Stralitzia
Odesla bych tam, kde reditel(ka) cti ucitele-kolegy a je objektivni. Drzim palce! Karolina
9.7.2020 8:45
Chtěla bych se žáky vytvářet a zároveň bych k tomu chtěla využít digitální…
1.7.2020 20:23
MŠMT aktuálně zveřejnilo nový Standard studia ICT metodiků včetně samostatného…
30.6.2020 16:31
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 30. 6. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…