RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 76

CLIL – Rozvíjení jazykových dovedností v odborném předmětu

Příspěvek je věnován provázanosti cílů CLIL hodiny a rozvoje čtyř dovedností cizího jazyka v odborném předmětu. Týká se jednak dovedností receptivních a jednak produktivních. Jsou nastíněny možnosti, jak tyto dovednosti…

Michaela Hlaváčová, publikováno 9.9.2011 10:54, zhlédnuto 6854×, hodnocení: Hodnocení: 5

CLIL – Výběr učiva pro výuku prostřednictvím cizího jazyka

Článek se věnuje kritériím pro výběr učiva v CLIL výuce, který je v mnohém podobný výběru učiva pro výuku v rodném jazyce, nicméně má svá specifika, která souvisí s tím, že obsah je prezentován prostřednictvím…

Gabriela Klečková, publikováno 30.8.2011 10:08, zhlédnuto 4973×, hodnocení: Hodnocení: 5

Kompetence CLIL učitele

Článek popisuje základní hlediska odbornosti, připravenosti a motivace učitelů pro CLIL výuku.

Gabriela Klečková, publikováno 12.8.2011 15:04, zhlédnuto 7446×, hodnocení: Hodnocení: 5

CLIL - Monitorování výsledků a hodnocení v matematice

Článek navazuje na seriál Pojetí CLIL a bilingvní výuky a nabízí příklad hodnocení a zpětné vazby při metodě integrované výuce cizího jazyka a nejazykového předmětu. Přináší příklad monitorování výsledků žáků…

Jarmila Novotná, publikováno 7.4.2011 16:42, zhlédnuto 6077×, hodnocení: Hodnocení: 4

CLIL – Žáci se neučí cizí jazyk, ale učí se v něm myslet

Článek navazuje na seriál Pojetí CLIL a bilingvní výuky. Je zaměřen na zařazení organizačních forem výuky, kde žáci spolupracují a komunikují. Jazyk a komunikace patří k nejsložitějším aspektům chování, což platí…

Jarmila Novotná, publikováno 16.3.2011 16:12, zhlédnuto 5245×, hodnocení: Hodnocení: 4

Co by mělo předcházet uvedení přístupu CLIL do školy

Článek se snaží nastínit, co by mělo předcházet uvedení přístupu CLIL do školy, a upozorňuje na některé oblasti, které je potřeba před samotnou realizací CLIL promyslet.

Pavlína Jahnová, publikováno 28.2.2011 15:40, zhlédnuto 3721×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 3

CLIL - jazykové roviny a porozumění odbornému předmětu

V integrované výuce (CLIL) je klíčová je dualita cílů, tedy učitel se má vědomě věnovat jak odbornému předmětu a rozvíjení kompetencí v něm, tak cizímu jazyku. Tento článek poukazuje na různé roviny cizího jazyka,…

Lenka Tejkalova, publikováno 17.2.2011 15:59, zhlédnuto 13438×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 5

CLIL – Prohlubování znalostí v daném předmětu a zdokonalování v cizím jazyce

Tento příspěvek se zabývá přístupem CLIL, popisuje jeden z jeho charakteristických rysů, který spočívá v tom, že prostřednictvím CLIL si žáci prohlubují znalosti v daném předmětu a zároveň si osvojují cizí jazyk.…

Pavlína Jahnová, publikováno 8.12.2010 17:03, zhlédnuto 5770×, hodnocení: Hodnocení: 4

CLIL - Neverbální prostředky komunikace a různé formy reprezentace

Článek je věnován využití různých reprezentací při výuce CLIL.

Jarmila Novotná, publikováno 25.11.2010 15:40, zhlédnuto 11856×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 5

Postavte žákům lešení! aneb jak na scaffolding v hodinách CLIL a nejen tam

Každý učitel má svůj ověřený soubor strategií, které fungují, technik, jak vzbudit a udržet zájem žákům, způsobů, jak jim pomoci pochopit a aplikovat probíranou látku. Takovému souboru strategií a jejich použití se…

Lenka Tejkalova, publikováno 3.11.2010 16:34, zhlédnuto 10380×, hodnocení: Hodnocení: 2

51 — 60 z celkem 76
«« « 1 2 3 4 5 6 7 8 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
7.1.2020 18:06
Jiří Kolátor
Dobrý den všem. Velice by mne zajímalo,kdy byla změněna písemná norma pro žáky první…
14.1.2020 14:12
Mobilní telefon se stal během poslední ch deseti let nedílnou součástí našeho života. A…
25.1.2020 19:11
Článek toho moc neřekne - anotace je skoro tak dlouhá (krátká) jako článek. 2 odkazy na…
18.1.2020 0:18
Projekt Kolegiální podpora se zaměřuje na učitele základ ní ch i mateřských škol a…
6.1.2020 21:12
Fórum je uzavřené, je určeno pouze pro ředitele a vedoucí pedagogické pracovníky škol a…
9.1.2020 13:36
Již téměř 20 let učím žáky základních a následně středních škol. Asi jako všichni…
21.1.2020 7:39
Je pravda, že rozporovat se dá opravdu všechno. Také se to stále ve větší míře děje.…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV
 
10.12.2019 22:23
canyla
Dobrý den, mám problém s interaktivní tabulí, ukazatel myši na tabuli se mění v jakoby…
8.1.2020 11:26
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
20.1.2020 16:53
Mohl bych rozporovat každý druhý bod, za všechny jen ten poslední: \"Očekávané výsledky…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV