RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 76

CLIL – Rozvíjení jazykových dovedností v odborném předmětu

Příspěvek je věnován provázanosti cílů CLIL hodiny a rozvoje čtyř dovedností cizího jazyka v odborném předmětu. Týká se jednak dovedností receptivních a jednak produktivních. Jsou nastíněny možnosti, jak tyto dovednosti…

Michaela Hlaváčová, publikováno 9.9.2011 10:54, zhlédnuto 7204×, hodnocení: Hodnocení: 5

CLIL – Výběr učiva pro výuku prostřednictvím cizího jazyka

Článek se věnuje kritériím pro výběr učiva v CLIL výuce, který je v mnohém podobný výběru učiva pro výuku v rodném jazyce, nicméně má svá specifika, která souvisí s tím, že obsah je prezentován prostřednictvím…

Gabriela Klečková, publikováno 30.8.2011 10:08, zhlédnuto 5164×, hodnocení: Hodnocení: 5

Kompetence CLIL učitele

Článek popisuje základní hlediska odbornosti, připravenosti a motivace učitelů pro CLIL výuku.

Gabriela Klečková, publikováno 12.8.2011 15:04, zhlédnuto 7836×, hodnocení: Hodnocení: 5

CLIL - Monitorování výsledků a hodnocení v matematice

Článek navazuje na seriál Pojetí CLIL a bilingvní výuky a nabízí příklad hodnocení a zpětné vazby při metodě integrované výuce cizího jazyka a nejazykového předmětu. Přináší příklad monitorování výsledků žáků…

Jarmila Novotná, publikováno 7.4.2011 16:42, zhlédnuto 6398×, hodnocení: Hodnocení: 4

CLIL – Žáci se neučí cizí jazyk, ale učí se v něm myslet

Článek navazuje na seriál Pojetí CLIL a bilingvní výuky. Je zaměřen na zařazení organizačních forem výuky, kde žáci spolupracují a komunikují. Jazyk a komunikace patří k nejsložitějším aspektům chování, což platí…

Jarmila Novotná, publikováno 16.3.2011 16:12, zhlédnuto 5468×, hodnocení: Hodnocení: 4

Co by mělo předcházet uvedení přístupu CLIL do školy

Článek se snaží nastínit, co by mělo předcházet uvedení přístupu CLIL do školy, a upozorňuje na některé oblasti, které je potřeba před samotnou realizací CLIL promyslet.

Pavlína Jahnová, publikováno 28.2.2011 15:40, zhlédnuto 3861×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 3

CLIL - jazykové roviny a porozumění odbornému předmětu

V integrované výuce (CLIL) je klíčová je dualita cílů, tedy učitel se má vědomě věnovat jak odbornému předmětu a rozvíjení kompetencí v něm, tak cizímu jazyku. Tento článek poukazuje na různé roviny cizího jazyka,…

Lenka Tejkalova, publikováno 17.2.2011 15:59, zhlédnuto 14065×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 5

CLIL – Prohlubování znalostí v daném předmětu a zdokonalování v cizím jazyce

Tento příspěvek se zabývá přístupem CLIL, popisuje jeden z jeho charakteristických rysů, který spočívá v tom, že prostřednictvím CLIL si žáci prohlubují znalosti v daném předmětu a zároveň si osvojují cizí jazyk.…

Pavlína Jahnová, publikováno 8.12.2010 17:03, zhlédnuto 6030×, hodnocení: Hodnocení: 4

CLIL - Neverbální prostředky komunikace a různé formy reprezentace

Článek je věnován využití různých reprezentací při výuce CLIL.

Jarmila Novotná, publikováno 25.11.2010 15:40, zhlédnuto 12469×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 5

Postavte žákům lešení! aneb jak na scaffolding v hodinách CLIL a nejen tam

Každý učitel má svůj ověřený soubor strategií, které fungují, technik, jak vzbudit a udržet zájem žákům, způsobů, jak jim pomoci pochopit a aplikovat probíranou látku. Takovému souboru strategií a jejich použití se…

Lenka Tejkalova, publikováno 3.11.2010 16:34, zhlédnuto 11065×, hodnocení: Hodnocení: 2

51 — 60 z celkem 76
«« « 1 2 3 4 5 6 7 8 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
22.9.2020 11:29
zúza
Dobrý den, ráda bych se zeptala, jak to chodí u vás na škole. My poslední dva roky máme…
21.9.2020 18:03
Vyhoření se v naší společnosti stává stále častějším jevem. Je možné tomuto stavu…
21.9.2020 17:51
Odpovědi z chatu, na které se nedostalo v době webináře, nabízíme v blogovém příspěvku…
18.9.2020 12:13
Skupina PPUČ
Společenství praxe tvoří komunity učitelů, odborníků či zástupců neziskového sekturou…
22.9.2020 2:06
A co si prostě udělat nějaký test, který vám potvrdí, že jste na úrovni rodilého…
21.9.2020 17:57
Vymezíme si pojmy pedagogická diagnostika, sumativní hodnocení, formativní hodnocení a…
20.9.2020 10:08
Skutečnost, že znevýhodnění žáci nevystačí s rovným přístupem ke vzdělání bývá v…
14.9.2020 9:29
Skupina PPUČ
Ohlédnutí za společenství praxe Umění a kultura, které se konalo 17.6.2020 a jako…
22.9.2020 1:55
Dobrý den, nechci kvůli tomu zakládat nové téma. Je toto dobrý překladač…
21.9.2020 9:00
Článek se zaměřuje na rozvoj čtenářské gramotnosti v hodinách Literární výchovy…
14.9.2020 10:16

Paní Havířová, děkujeme za upozornění, víme o tom, s problematikou typografie x…

13.9.2020 22:01
Skupina Pokusné ověřování „Hodina pohybu navíc"
  Portfolio turistického kroužku SVČ Všenory.