RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 213

Volně šiřitelný software: Nástroje pro řízení a dokumentování práce

Existuje dostupný software, který vám může usnadnit organizování práce – své i ostatních. Můžete sledovat zadané, běžící i splněné úkoly, jejich výstupy a související statistiky. Článek představuje software pro…

Vlastimil Ott, publikováno 9.12.2011 9:43, zhlédnuto 8907×, hodnocení: Hodnocení: 4

Metodický portál ve službách vysokoškolské výuky

Příspěvek popisuje pokus přivést skupinu studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě UK v Praze k aktivní práci na Metodickém portálu rvp.cz. Jednalo se o jejich sdílení příprav na výuku a vzájemnou…

PhDr. Jana Stará, Ph.D., publikováno 7.12.2011 13:18, zhlédnuto 6709×, 1 komentář

Nástroje pro vytváření schémat, diagramů a myšlenkových map

Jeden obrázek vydá za tisíc slov, to je známá pravda. Platí také v případě informační a obchodní grafiky. Jak a čím ale obrázek vytvořit, pokud chceme, aby vypadal profesionálně? Článek představí volně šiřitelné…

Vlastimil Ott, publikováno 7.12.2011 8:42, zhlédnuto 36373×, hodnocení: Hodnocení: 4

Volně šiřitelný software: řešení také pro školní web

Volně šiřitelný software můžete použít pro vytvoření webových stránek školy. Redakční systém se postará o vytváření stránek, vy můžete jen psát a publikovat. Přečtěte si o dalších výhodách svobodného softwaru,…

Vlastimil Ott, publikováno 30.11.2011 14:22, zhlédnuto 4865×, hodnocení: Hodnocení: 3

Využití dynamické geometrie při výuce v 9. ročníku základní školy

V článku dokumentuji svoje zkušenosti se softwarem GeoGebra při výuce matematiky na základní škole. V práci je demonstrováno použití softwaru GeoGebra při výuce matematiky žáků 9. ročníku ZŠ na jednom konkrétním…

Miroslava Huclová, publikováno 30.11.2011 8:46, zhlédnuto 5534×, hodnocení: Hodnocení: 3

České školy a svobodný software – konkrétní ohlasy

Používání svobodného softwaru alespoň v učebnách s sebou nese mnoho výhod, ale bylo by krátkozraké předstírat, že nevýhody neexistují. Několikero důvodů, proč školy nemohou FOSS používat, zaznělo v jednom z…

Vlastimil Ott, publikováno 29.11.2011 11:39, zhlédnuto 4725×, hodnocení: Hodnocení: 4

Svobodný software: Proč ho používat, jaké má výhody?

Svobodný software je chápán jako programové vybavení dostupné zdarma. Cena ale není hlavním pozitivním aspektem. Mnohem důležitější je otevřenost zdrojového kódu, možnost úprav na míru nebo přístupnost dat v rozmezí…

Vlastimil Ott, publikováno 28.11.2011 9:21, zhlédnuto 6669×, hodnocení: Hodnocení: 4

Svobodný software: Co to je, kde se bere?

Pod pojmem „svobodný software“ chápeme v tomto článku programové vybavení s takovými licencemi, které umožňují volné (legální) šíření softwaru, jeho úpravy nebo vylepšování. Díky těmto charakteristikám získává…

Vlastimil Ott, publikováno 23.11.2011 8:46, zhlédnuto 5367×, hodnocení: Hodnocení: 3

Pět důvodů, proč školy ve větší míře nepoužívají open-source software

Open-source software má ideální předpoklady pro využití ve školství. Přesto je míra jeho použití nízká a je stále považován za alternativu pro odvážné. Článek shrnuje několik důvodů či příčin, které hrají roli.…

Vlastimil Ott, publikováno 22.11.2011 10:08, zhlédnuto 4908×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 3

Již brzy v našich školách: tablety a elektronické knihy

Po stále pokročilejším a chytřejším využívání internetu, které vyvrcholilo webem druhé generace, komunitními weby a sociálními sítěmi, se do vzdělávání chystají vstoupit další technologické trendy. Mezi ty, které…

Ondřej Neumajer, publikováno 21.11.2011 11:03, zhlédnuto 10201×, hodnocení: Hodnocení: 5

121 — 130 z celkem 213


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.3.2020 13:31
Maminka
Dobrý den, přečetla jsem si příspěvky učitelů, a konečně pochopila, proč teď, během…
28.3.2020 11:10
Umí mé děti psát výpisky? Tato otázka se objevila na sociální síti a posléze v jedné…
28.3.2020 18:39
Wiki se v článku vyskytuje jen jednou. Pravděpodobně bychom mohli tento fenomén doby…
26.3.2020 17:40
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Chceme podpořit žáky, studenty a učitele v této nelehké situaci, a proto jsme se rozhodli…
26.3.2020 7:19
Ano, vedení může určit, kde nepřímá činnost bude prováděná, pracovní doba je 8 hodin…
27.3.2020 18:37
Vážení kolegové, vážené kolegyně, milí učitelé a učitelky z mateřských i…
28.3.2020 6:53
Téma je velice zajímavé. Některá doporučení a tvrzení jsou přinejmenším diskutabilní.…
26.3.2020 12:23
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Pomoc při organizaci zápisů do 1. ročníků ZŠ (nebo zápisů do MŠ).
25.3.2020 21:21
fórum Aktuality
v systému inkluzivního vzdělávání - online setkání - středa 1. 4. 2020, 20:00…
26.3.2020 16:55
Víte, jaký je rozdíl mezi předmětem speciálně pedagogické péče a pedagogickou…
25.3.2020 22:04
To jestli zvolit vývoj v nativním jazyce či hybridu je dobře popsáno zde v tomto…
26.3.2020 12:16
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Už více než 10 let vyvíjíme metody výuky moderních dějin založené na digitálních…