RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 208

Unikátní stromy za školou

Projekt zaměřený na využití geoinformačních technologií ve výuce v souvislosti s propojením několika vzdělávacích oborů. Žijeme v informační společnosti, ve které vznikají nebo se rozvíjejí nejrůznější technologie.…

Pavel Červený, publikováno 6.9.2011 14:05, zhlédnuto 4521×, hodnocení: Hodnocení: 3

Elektronické poznámky pro žáky i pedagogy

Správa poznámek bývá jak pro pedagogy, tak také pro žáky často poměrně složitá. Mnohdy nebývá lehké se v nich po delším čase vyznat. Jako jedno z možných řešení se nabízí využít software pro tvorbu a správu poznámek.

Michal Černý, publikováno 31.8.2011 12:29, zhlédnuto 7479×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Brouček Péráček s interaktivní tabulí

Námět pro práci s interaktivní tabulí v 1. ročníku ZŠ zaměřený na možnost kombinovat IT se skupinovou, individuální i samostatnou prací ve vyučování českého jazyka – uvolňovací cviky, psaní, čtení.

Růžena Pekařová, publikováno 29.8.2011 16:54, zhlédnuto 7754×, hodnocení: Hodnocení: 3

Využití dynamické geometrie při výuce v 8. ročníku základní školy

V článku dokumentuji svoje zkušenosti se softwarem GeoGebra při výuce matematiky na základní škole. V práci je demonstrováno použití softwaru GeoGebra při výuce matematiky žáků 8. ročníku ZŠ na jednom konkrétním…

Miroslava Huclová, publikováno 23.8.2011 11:06, zhlédnuto 7154×, hodnocení: Hodnocení: 4

Netradiční způsob prezentace informací ve výuce s Prezi

Klasické prezentace v PowerPointu mají nevýhodu ve své linearitě – není možné se nikam vracet, ukazovat vazby mezi tématy nebo mapovat to, jak problém vypadá v globálním pohledu. Jenže lidé myslí různě, jen ne lineárně.…

Monika Černá, publikováno 16.8.2011 10:57, zhlédnuto 6510×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Podpora výtvarné kreativity žáků pomocí ICT

Přesah ICT do výtvarné výchovy patří mezi neprávem opomíjené, a to i přesto, že s rozvojem profesí, jako je grafik, animátor nebo fotograf, je právě schopnost provázání informatiky a umění důležitá. Nástrojů, které…

Michal Černý, publikováno 28.7.2011 14:48, zhlédnuto 10092×, hodnocení: Hodnocení: 4

Využití programu GEOGEBRA pro tvorbu interaktivních aplikací, které nemají s matematikou nic společného

Pro tvorbu interaktivních aplikaci je hojně využívána výuková aplikace GeoGebra. Tuto aplikaci i práci s ní již popisují články na tomto portálu. GeoGebra je vnímána jako nástroj pro matematiku, fyziku. Dovolte, abych se…

Jaroslav Zavadil, publikováno 14.7.2011 15:09, zhlédnuto 6050×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Jak získat zpětnou vazbu od žáků?

V tomto článku ukazuji způsob získání rychlé zpětné vazby od žáků během několika minut včetně vyhodnocení. Článek vychází z mé vlastní zkušenosti.

Petr Němec, publikováno 23.6.2011 13:17, zhlédnuto 8354×, 3 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 2

Časová osa jako interaktivní výuková metoda

Časová osa byla (a stále převážně je) vnímána jako statická úsečka, která je vytištěná v knize a nabízí jen souhrn dat a událostí, které jsou zachyceny v chronologickém sledu. Dnešní on-line nástroje ale dokážou…

Michal Černý, publikováno 15.6.2011 14:56, zhlédnuto 9068×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Neformální vzdělávání učitelů pod taktovkou architekta

Poslední díl ze seriálu Otevřené formy dalšího vzdělávání učitelů věnovaný celkovému pohledu na danou problematiku a zastřešující vizi anglického experta Cliva Shepherda.

Bořivoj Brdička, publikováno 13.6.2011 0:00, zhlédnuto 5803×, 1 komentář

141 — 150 z celkem 208


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
16.10.2019 12:00
fórum Aktuality
- online setkání - čtvrtek 24. 5. 2019, 20:00 Jak vzbudit zájem, zvýšit výkon a zapojit…
18.10.2019 15:31
v blogu peutel
         Ten příběh začal v roce 1995. To jsem už devátým rokem nebyla učitelkou na…
19.10.2019 14:33
výborné
21.10.2019 11:45
Skupina Průvodce RVP PV
Cílem dokumentu je posilovat vědomí pedagogů, že každé dítě je jiné a má jiné…
16.10.2019 11:57
Webinář Čtení, to je zábava odvysíláme 24. 10. 2019. Dotazy můžete psát sem, ale…
18.10.2019 10:34
Na dubnový webinář k matematické gramotnosti navazuje webinář s tématem čtenářské…
19.10.2019 5:00
Autor otevírá problém, o kterém se v Česku mluví více jak 50 let - přiměřenost učiva…
18.10.2019 16:00
Skupina Průvodce RVP PV
13.10.2019 19:06
Vladimír
Potřeboval bych poradit s přehráváním notového záznamu. Kde se to dá v tomto programu…
16.10.2019 9:54
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
15.10.2019 15:21
Dobrý den, osobně učím na osmiletém, tedy více méně navazuji na Vámi popsanou fázi 1.…
18.10.2019 15:58
Skupina Průvodce RVP PV