- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Jak na internet: Doména, IP Adresa, DNS
Jednotlivé uzly internetové sítě, tedy servery, které poskytují určité služby, jsou identifikovány celosvětově unikátní IP adresou. Díky IP adresám lze snadno využít jakoukoliv internetovou službu, najít každou…
Proč by se žáci neměli učit programovat nebo vytvářet webové stránky
Vytváření webových stránek je s nadsázkou řečeno tradiční disciplína, která má své místo ve výukových plánech, rekvalifikačních kurzech nebo mnoha vzdělávacích projektech. S lítostí lze ovšem konstatovat, že v mnoha…
3+1 sady volně dostupných výukových aplikací pro malé děti
Najít kvalitní software pro rozvoj dovedností dětí mladšího věku může být otázka peněz. A těch není nikdy dost. V tomto článku vás seznámíme s volně dostupnými programy, které vás a vaši školu nemusí stát ani…
Ekolibřík
Projektové vyučování na školách má již svou tradici. Lze ho úspěšně doplnit o aktivity v rámci spolupráce s místními domy dětí a mládeže.
Levák a počítač
V průběhu posledního čtvrtstoletí se změnilo ovládání počítače a po letech užívání počítačů se v některých parametrech mění i zvyklosti jejich uživatelů. O tom, jak přeorganizovaly počítače práci v řadě…
ESF projekty a rozvoj ICT dovedností žáků
Článek na příkladu výukové aktivity ukazuje možné postupy rozvoje ICT dovedností žáků, konkrétně při vyhledávání informací.
Jak vyhledávat v patentových databázích?
V článcích, které na Metodickém portálu RVP.CZ již vyšly (viz seriál v závěru článku), pedagogové již ukázali, jak mohou využít příkladů duševního vlastnictví nebo i databáze pro doplnění výuky ve svých…
Sebekvantifikace: fenomén informační společnosti i výzva pro vzdělávání
Sebekvantifikace představuje fenomén měření, shromažďování a analyzování informací o běžných činnostech vlastního života. Fenomén, který je často vnímán jako jedna z výrazných módních vln, mající velký potenciál…
RSS: technologie a online čtečky
RSS (Rich Site Summary) je velmi populární technologie založená na XML. Díky ní je možné snadno získávat aktuální informace z různých zdrojů, aniž by bylo nutné navštěvovat všechny stránky. Hraje také důležitou…
Rubikon – nejlepší škola je život
Rubikon je moderní česká pomůcka pro učitele šestých a sedmých tříd základních škol pro etickou výchovu, občanskou výchovu a zvýšení finanční gramotnosti žáků. Systém Rubikon® ojedinělou formou propojuje prostředí…
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
25.2.2021 9:48
Ivule
fórum Akce
My jsme také začali pomalinku najíždět na takové to školné a děláme ho zdarma, protože…
|
25.2.2021 14:30
v blogu Gramotnosti v praxi
Přihlašte se na první čtyři společenství praxe. Přihlašovací formulář najdete na…
|
25.2.2021 11:29
Velmi zajímavá a podnětná akce. Zajímaví hosté a zajímavé tipy do výuky. Inspirující.
|
16.2.2021 13:12
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, text programu, metodiku a přílohy vzdělávacího…
|
|
24.2.2021 16:44
xhusf001
fórum KLUB
Dobrý den, právě se zabývám bakalářskou prací na téma Reklama. V praktické části se…
|
25.2.2021 8:30
v blogu Gramotnosti v praxi
Aktivita Adama Cvika "Imaginární elektronická tužka" vám napomůže k rozvíjení…
|
12.2.2021 15:56
Webový server zdarma i placený pro Mac: https://www.mamp.i nf o/ Pro výuku a prezentaci…
|
15.2.2021 15:41
Skupina PPUČ
Přinášíme Vám poslední ohlédnutí za podzimním společenstvím praxe 2020. Jako všechny…
|
|
21.2.2021 22:38
Pepen
I my jsme se docela dost nedávno zabývali ve školce ekologií a hledali jsme si i na internetu…
|
24.2.2021 12:34
v blogu Modernizujeme Metodický portál
Téměř každý materiál na Metodickém portálu je možné hodnotit a komentovat. Zakládáme…
|
11.2.2021 15:52
Bořivoji, mockrát Vám děkuji za pozitivní zpětnou vazbu! Já stále vidím nedostatky a…
|
8.2.2021 13:21
Skupina PPUČ
Společenství praxe tvoří komunity učitelů, odborníků či zástupců neziskového sekturou…
|
|