- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
3. kapitola - Některé důležité otázky didaktiky/metodiky osobnostní a sociální výchovy
V této kapitole pojednáme o základních principech didaktiky/metodiky OSV, která má ve srovnání s metodikou jiných předmětů svá specifika zejména daná tím, že učivem jsou sami žáci a současně pojednáme též o…
Učit se být
Metodiky a praktické aktivity k poznání sebe sama a kolektivu. Použití konkrétních aktivit není omezeno pouze na školní prostředí či věk školou povinných dětí. Své zde jistě naleznou i dospělí.
Základní obecná východiska – 1. kapitola
V této kapitole nejprve nabídneme přehled základních cílově-obsahových akcentů rámcového vzdělávacího programu a vyložíme jejich vztah k osobnostní a sociální výchově. Dále budeme stručně charakterizovat OSV, jak o ní…
2. kapitola - Tematické okruhy Osobnostní a sociální výchovy
V předchozí kapitole jsme sledovali vztah priorit RVP a OSV a stručně charakterizovali OSV a cíl tohoto textu.V této kapitole pojednáme o tématech pro lekce osobnostní a sociální výchovy rozdělených do tří skupin.
Obrana médií
Masová média a jejich pozitivní role ve společnosti, důsledky meditace (mediatizace) společnosti, vliv médií na náš každodenní život - způsob komunikace, společenskou činnost, instituce, mezilidské vztahy, ekonomické a…
O zpravodajství aneb Proč je to všechno ve zprávách
Zpravodajství je významnou složkou veřejného života, jehož výslednou podobu určují mnohé faktory.
Aspekty výuky cizích jazyků v raném věku
Při výuce cizího jazyka je třeba děti správně motivovat a klást důraz na správné počáteční návyky. Jednou z variant, která se při výuce cizích jazyků využívá je audio-orální metoda.
Člověk v magnetickém poli
Autor se v příspěvku pokouší vyvrátit představy o tom, že má magnetické pole Země vliv na náladu nebo zdravotní stav člověka. Rovněž nesouhlasí s názorem, že se ptáci a někteří další živočichové při svém…
Dialogické jednání jako metoda komunikace
Od devadesátých let minulého století se v pedagogických teoriích, ale i v jejich praktických aplikacích stále více klade důraz na komunikativní chápání výchovy a vzdělávání, na humánní vztah k dětem, na přístupy, v…
Proč astrologie nefunguje?
Autor ve svém příspěvku analyzuje některá tvrzení astrologie z pozice astronomie jako vědy. Zásadně nesouhlasí,že by z okamžitého rozestavení význačných astronomických objektů bylo možné předpovědět např. osud…
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
21.4.2021 11:21
Dobrý den, v pravidlech pro DUM na rvp jsem se dočetla, že není možno vkládat formát pptx.…
|
19.4.2021 8:30
v blogu Gramotnosti v praxi
Podzimní běh Společenství praxe přinesl i setkání nad tématem Českého jazyka a…
|
15.4.2021 16:59
Zdravíme, vstup do místnosti se otevře zhruba 15 minut před začátkem na stránce daného…
|
13.4.2021 9:18
Skupina PPUČ
Ohlédnutí za společenstvím praxe Český jazyk a literatura, které proběhlo online 7. 4.…
|
|
21.4.2021 11:20
Ahoj příteli! Chystám se spustit online kurz, ale jen těžko hledám ty nejlepší…
|
15.4.2021 8:30
v blogu Gramotnosti v praxi
Jak pracovat s podcasty jako s novým médiem ve výuce vám ukáže Vanda Vaníčková. Její…
|
15.4.2021 15:55
Dobry den. Chcem se zeptat, či sa na webináře musí přihlašovat, či je to tak, že se v…
|
8.4.2021 9:41
Skupina PPUČ
Společenství praxe i nadále rozšiřují svojí popularitu jak dokazuje setkání…
|
|
21.4.2021 9:03
Zdravíme, co se týče modulu DUM, formát pptx samozřejmě vkládat lze, s odůvodněným…
|
12.4.2021 8:30
v blogu Gramotnosti v praxi
Co je nového na metodickém portálu RVP.CZ, jak využít produkt Učitel 21 pro zhodnocení…
|
14.4.2021 8:19
Stříbrná nit úspěšně pokračuje dodnes. Hezký přehled nejzajímavější ch epizod…
|
7.4.2021 13:08
Skupina PPUČ
Setkání ve společenství praxe pro učitelky a učitele českého jazyka a literární…
|
|