RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 2848

Interpretace básnických textů inspirovaných díly výtvarnými

Interpretovanými texty jsou básně Jaroslava Seiferta Vrbová píšťalka ze sbírky Šel malíř chudě do světa a Jana Skácela Kulatý svět ze sbírky Kam odešly laně. Oba naši přední lyrici se rozhodli napsat verše k výtvarným…

Bohuslav Hoffmann, publikováno 30.12.2004 0:00, zhlédnuto 21380×

Poslech s porozuměním a mluvení v prvním období výuky NJ na ZŠ

Autorka se soustřeďuje na praktické ukázky výuky německého jazyka v 1. – 3. třídě ZŠ, kdy se ještě učitel u malých dětí nemůže opřít o psaný text. Středem zájmu se tedy stává poslech s porozuměním a mluvení.…

Alena Podepřelová, publikováno 1.12.2004 0:00, zhlédnuto 13686×

Interpretace uměleckého textu a RVP ZV - I

Článek se zabývá interpretací a pochopením textu a základním směřováním literární výchovy.

Vladimír Nezkusil, publikováno 15.9.2004 0:00, zhlédnuto 8561×

Interpretace uměleckého textu a RVP ZV - II

Na příkladu konkrétních literárních děl je demonstrována práce učitele při interpretaci uměleckého textu.

Vladimír Nezkusil, publikováno 15.9.2004 0:00, zhlédnuto 8437×

Společný evropský referenční rámec pro jazyky a Cizí jazyk v RVP ZV

Text objasňuje vztah Společného evropského referenčního rámce pro jazyky a pojetí vzdělávacího oboru cizí jazyky (Cizí jazyk a Další cizí jazyk) v RVP ZV. Oba vzdělávací dokumenty mají některé společné priority a…

Jitka Tůmová, publikováno 4.8.2004 0:00, zhlédnuto 13200×

Pojetí oboru Český jazyk a literatura v RVP ZV

Materiál podává přehled o pojetí a postavení oboru Český jazyk a literatura v RVP ZV. Vzdělávací obsah oboru je rozdělen na komunikační, jazykovou a literární část. Toto pojetí dává pedagogům při naplňování…

Táňa Holasová, publikováno 29.7.2004 0:00, zhlédnuto 13336×

Vybrané didaktické problémy výuky prvopočátečního čtení

Dnešní pojetí vychází z obecného cíle primární školy, kterým je otevření vzdělávacích možností každého jedince. Rozvoj počátečního čtení je vnímán jako rozvoj počáteční etapy tzv. čtenářské gramotnosti,…

Radka Wildová, publikováno 28.7.2004 0:00, zhlédnuto 21471×, 1 komentář

Některé didaktické problémy výuky prvopočátečního čtení

V současné době probíhá výuka počátečního čtení v prvních ročnících ZŠ metodou analyticko-syntetickou hláskovou a genetickou. Dnes se tedy učitelé, ale i rodiče, rozhodují mezi dvěma metodami.

Radka Wildová, publikováno 28.7.2004 0:00, zhlédnuto 13797×

2841 — 2848 z celkem 2848


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
23.10.2020 9:41
Martin Šujan
Dobrý den, v distanční výuce často používáme obrázky z https://obrazky.rv p.c z/. Právě…
23.10.2020 14:33
Setkání se bude věnovat zkušenostem učitelů se vzdálenou výukou. Seznámíme se s tím,…
23.10.2020 8:27
No dobře, tedy malá oprava. Je nepředstavitelné, aby "to bylo legální". V Anglii si…
21.10.2020 19:10
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 21. 10. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
22.10.2020 17:28
Martin
Ahoj, jdu na s.š zemědělskou a nevím se rozhodnout mezi oborem přírodovědné lyceum nebo…
22.10.2020 8:30
Jak moc jsou aktivní učitelé na sociálních sítích? Je mezioborová spolupráce možná? To…
22.10.2020 22:31
...je pro nás dnes nepředstavitelné, aby někdo měl 16hodinovou pracovní dobu a…
20.10.2020 17:43
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 20. 10. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
22.10.2020 8:57
Škola Online- nedoporučuji Pomalá Na telefonu nepoužitelná Nesrozumitelný interface
19.10.2020 17:05
Letošní Učitel In byl výjimečný. Stejně jako mnoho jiných workshopů a kurzů, které se…
22.10.2020 13:45
Dobrý den, děkujeme za Vaší reakci na obsah webináře. Stávající technické možnosti…
20.10.2020 17:39
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 20. 10. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…