- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Použití synonym v mluvených i psaných projevech
Synonyma obohacují projev. Důležitá jsou v běžné komunikaci, ne vždy vhodně používaná při odborném vyjadřování. Příspěvek předkládá náměty pro práci se synonymy a upozorňuje na některé nepřesnosti, jichž bychom…
Inspirace v tvořivém myšlení
Příspěvek vymezuje základní výklad tvořivosti a připomíná roli inspirace při tvořivém myšlení. Přináší příklady osobitého napětí, tvůrčího vzplanutí významných kreativních osobností. Interpretace krásné…
Práce se slovníkem – úvod
Úvodní článek pro seriál Práce se slovníkem v hodinách angličtiny pro 8. a 9. ročník ZŠ. Představuje teoretický úvod k tématu, zabývá se otázkou, proč učit dovednost pracovat se slovníkem, a předkládá stručný…
Tradiční i netradiční práce s antonymy
Problematice antonym a jejich uplatnění v kontextu se obvykle věnuje malá pozornost. Upozorňujeme na některé zajímavosti i na nevhodné použití některých výrazů. Doporučujeme postupně si vytvořit vlastní databázi antonym,…
Popis pracovního postupu na téma Příprava jídla, recepty a „ujeté“ recepty
Cílem vyučovací hodiny je realizovat se žáky atraktivní a zábavnou formou nácvik popisu pracovního postupu. Učitel naváže na vyučovací hodinu, v níž se již se žáky této problematice věnoval.
Práce se slovníkem – začínáme
První praktický článek ze seriálu Práce se slovníkem v hodinách angličtiny pro 8. a 9. ročník ZŠ. Aktivity popsané v tomto článku jsou určeny k seznámení se se základní terminologií používanou v souvislosti s prací se…
Inspirace v lidovém jazyce
Lidový jazyk přináší inspiraci pro nácvik spisovné výslovnosti, využití zvukového kontrastu, tvoření rýmů, kombinace lexikálních jednotek a jejich významů, obrazných přirovnání, pro rozvoj fantazie a představ. Náměty…
Komunikace s využitím tradice a mezipředmětových vztahů
Netradiční metody a formy práce s využitím tradice. Náměty pro rozvoj slovní zásoby a kreativity žáků i studentů. Podpora mezipředmětových vztahů a tvořivé práce.
Informace pro základní školy k Čítance pro druhý ročník, kterou vydalo nakladatelství Alter
Informace pro základní školy k Čítance pro druhý ročník, kterou vydalo nakladatelství Alter, platná schvalovací doložka č.j. 22058/2006-22.
Návrat domů
Příspěvek představuje možnost využití nenásilného začlenění problematiky Romů a vůbec romství do výuky, ukazuje se zde silné citové pouto k domovu.
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
4.3.2021 17:01
sonirazad71
Jsem učitel prvního ročníku a hodně si dělám starosti s tím, jak budu hodnocen. Když tu…
|
7.3.2021 9:37
v blogu Vzdělavatel
Text se zaměřuje na škrt jednoho očekávaného výstupu v RVP ZV v rámci „malé“ revize.…
|
5.3.2021 10:35
Zdravíme, vzhledem k datu publikace příspěvku je zřejmé, že si jej vyučující…
|
1.3.2021 15:51
Skupina Revize RVP v ICT / 2021
|
|
4.3.2021 10:03
Nika stimulant.cz
fórum Maturity
Ja mám velice dobrou skusenost s produktem Ashwagandha BIO 300 mg. Během zkouškového…
|
4.3.2021 8:30
v blogu Gramotnosti v praxi
V ZŠ Hranice – Struhlovsko se dlouhodobě věnují rozvíjení čtenářské gramotnosti a…
|
5.3.2021 9:17
Pracovní list obsahuje obecný úvod k tématu, což hodnotím jako kladné. Bohužel pracuje s…
|
27.2.2021 12:07
Skupina Revize RVP v ICT / 2021
|
|
3.3.2021 19:55
bradacovaj
fórum Online setkávání
Dobrý den. Nedostala jsem se na seminář nedirektivní komunikace, prosím vás, budete ho…
|
2.3.2021 14:51
v blogu Metodický portál RVP.CZ
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
|
4.3.2021 12:58
Nejen výborná akce, ale i výborné zpracování do záznamu – rozdělení na jednotlivé…
|
16.2.2021 13:12
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, text programu, metodiku a přílohy vzdělávacího…
|
|