RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 1789

Netradiční vyučování slohu na ZŠ

Příspěvek je praktickým námětem na oživení hodin slohové výuky v netradičním pojetí, v tzv. vyučování slohu s prvky tvůrčího psaní, obsahuje řadu konkrétních příkladů coby výsledků takové formy vyučování.

Květa Rysová, publikováno 10.1.2005 0:00, zhlédnuto 34149×

Interpretace básnického textu

Interpretovaným textem je báseň Emanuela Frynty Jelikož a Tudíž z knížky Písničky bez muziky, oblíbené u dětí i dospělých. Frynta je nejen klasikem literatury pro děti, ale i autorem, který umí při tvorbě svých básní…

Bohuslav Hoffmann, publikováno 10.1.2005 0:00, zhlédnuto 22714×

Interpretace básnických textů inspirovaných díly výtvarnými

Interpretovanými texty jsou básně Jaroslava Seiferta Vrbová píšťalka ze sbírky Šel malíř chudě do světa a Jana Skácela Kulatý svět ze sbírky Kam odešly laně. Oba naši přední lyrici se rozhodli napsat verše k výtvarným…

Bohuslav Hoffmann, publikováno 30.12.2004 0:00, zhlédnuto 20907×

Sonet - královský žánr lyrické poezie

Na konkrétních sonetech F. Petrarky, W. Shakespeara, J. Hiršala, J. Žáčka a L. Nováka chce příspěvek ukázat podstatu znělky a naznačit její vývojové obměny od dob renesance po současnost.

Bohuslav Hoffmann, publikováno 30.12.2004 0:00, zhlédnuto 41120×, 1 komentář

Interpretace uměleckého textu a RVP ZV - I

Článek se zabývá interpretací a pochopením textu a základním směřováním literární výchovy.

Vladimír Nezkusil, publikováno 15.9.2004 0:00, zhlédnuto 8391×

Interpretace uměleckého textu a RVP ZV - II

Na příkladu konkrétních literárních děl je demonstrována práce učitele při interpretaci uměleckého textu.

Vladimír Nezkusil, publikováno 15.9.2004 0:00, zhlédnuto 8301×

Pojetí oboru Český jazyk a literatura v RVP ZV

Materiál podává přehled o pojetí a postavení oboru Český jazyk a literatura v RVP ZV. Vzdělávací obsah oboru je rozdělen na komunikační, jazykovou a literární část. Toto pojetí dává pedagogům při naplňování…

Táňa Holasová, publikováno 29.7.2004 0:00, zhlédnuto 13017×

Některé didaktické problémy výuky prvopočátečního čtení

V současné době probíhá výuka počátečního čtení v prvních ročnících ZŠ metodou analyticko-syntetickou hláskovou a genetickou. Dnes se tedy učitelé, ale i rodiče, rozhodují mezi dvěma metodami.

Radka Wildová, publikováno 28.7.2004 0:00, zhlédnuto 13607×

Vybrané didaktické problémy výuky prvopočátečního čtení

Dnešní pojetí vychází z obecného cíle primární školy, kterým je otevření vzdělávacích možností každého jedince. Rozvoj počátečního čtení je vnímán jako rozvoj počáteční etapy tzv. čtenářské gramotnosti,…

Radka Wildová, publikováno 28.7.2004 0:00, zhlédnuto 21255×, 1 komentář

1781 — 1789 z celkem 1789


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
28.5.2020 16:28
Alena Vysilová
Podle mě je tvoření hlavně u malých dětí nesmírně důležité! My například docela…
27.5.2020 19:30
Jak podporovat pozitivní klima v třídním kolektivu prostřednictvím zážitkových…
26.5.2020 18:55
Jemné, moc hezké, měl by si to poslechnout i každý rodič...děkuji za citlivost.Janků
27.5.2020 16:34
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 27. 5. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
28.5.2020 15:06
Ondřej Vytra
Naprosto klíčová je podle mě kvalitní kancelářská židle. Já jsem si dovezl svou a když…
27.5.2020 11:58
Cílem materiálu je prostřednictvím robůtka, jehož jméno v sobě nese nejen jeho oblíbené…
25.5.2020 12:04
Dobrý den, Pojetí asistentů pedagoga od 1.1.2020 a jejich financování je pro mne…
27.5.2020 16:27
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 26. 5. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
28.5.2020 13:26
Vysma
Jak je to s cestovními doklady pro děti, když se pořádá hromadný výlet třídy?
20.5.2020 11:21
Paní učitelka 1. stupně Jana Rohová nám představí dlouhodobý projekt pro rozvoj…
25.5.2020 9:44
Jako pokračování tohoto tematu nabízím čtenáři recenzi: 'Mezi teorií a praxí v českém…
26.5.2020 11:14
Skupina Společné vzdělávání