- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Slova souřadná
Aktivita pro žáky, ve které si procvičí souřadnost slov. Úkolem žáků je vybrat slovo, které mezi ostatní nepatří. Poté by měli žáci určit nadřazené slovo zbylých slov.
Přídavná jména
Aktivita, do které se zapojí všichni žáci a procvičí si skloňování přídavných jmen podle vzoru mladý a jarní. Obsahuje 2 varianty i jejich řešení.
Spodoba znělosti
Prezentace je určena k názornému výkladu a procvičení spodoby znělosti. Je rozdělena podle typu výskytu spodoby v různých druzích slov.
Povídání o pejskovi a kočičce - činnosti ke kapitolám
Pracovní listy, skupinové práce a další aktivity ke knize Josefa Čapka Povídání o pejskovi a kočičce. Materiály jsou zaměřené zejména na porozumění čtenému textu.
Čeština pro žáky-cizince: 14 – Co rád dělám/děláme
Příspěvek seznamuje žáky-cizince s vybranými významovými slovesy vyjadřujícími běžné denní činnosti, zabývá se metodickým postupem pro výuku slovní zásoby na téma „rád/nerad + dané sloveso v jednotlivých osobách…
Vítejte v Písmenkově, písmeno F, G, CH, Ř
Prezentace jsou určeny žákům 1. ročníku. S pomocí obrázků vyvozují písmenka F, G, CH, Ř, hledají slova začínající těmito hláskami. V závěru prezentací čtou slova obsahující tyto hlásky.
Vítejte v Písmenkově, písmena Y, Z, Ž, H, V, C, Č
Prezentace jsou určeny žákům 1. ročníku. S pomocí obrázků vyvozují písmenka Y, Z, Ž, H, V, C, Č, hledají slova začínající těmito hláskami. V závěru prezentací čtou slova obsahující tyto hlásky.
Čtení o bozích a hrdinech
Hodina je součástí bloku vyučovacích hodin v 7. ročníku, který je věnován starým bájím a pověstem. Výukový blok integruje vzdělávací obory Český jazyk a literatura, Dějepis, Výchova k občanství, Výtvarná výchova a…
Jsem pořád Romka
Příspěvek představuje možnost využití nenásilného začlenění problematiky Romů a vůbec romství do výuky.
Metoda I.N.S.E.R.T.: Čokoláda
Článek představuje aktivizující výukovou metodu I.N.S.E.R.T., její cíle, klady i zápory. Následně nabízí praktickou ukázku textu, který byl využit při zařazení této metody v hodině českého jazyka v 6. ročníku ve…
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
22.1.2021 1:08
Uvilínek
fórum Profese učitele
Ahojte, já jsem na tom byla úplně stejně a nebylo to tedy o moc lepší. Myslím si, že…
|
21.1.2021 8:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Jak využít pohádku v práci s dětmi v předškolním vzděláváním vám může ukázat…
|
18.1.2021 16:34
Tak s tímhle tedy rozhodně nemohu souhlasit! Já jsem velkým fanouškem různých výletů a…
|
15.1.2021 19:37
Skupina PPUČ
Dne 8. 12. 2020 se konalo online setkání společenství praxe projektu PPUČ, zaměřené na…
|
|
21.1.2021 23:09
Pepínka
fórum Klíčové kompetence
To je docela dost zajímavá otázka. Já jsem se koukala už na nejeden pracovní portál a…
|
20.1.2021 11:56
v blogu Gramotnosti v praxi
Projekt PPUČ (P od po ra práce učitelů) se zabývá rozvojem gramotností ve vzdělávání v…
|
14.1.2021 21:44
Zdravíme, zřejmě vzhledem k typu některých úloh se autor rozhodl řešení neuvádět a… |
15.1.2021 10:44
Skupina PPUČ
1. 12. 2020 se konalo online společenství praxe Umění a kultura. Setkáním nás provázel…
|
|
21.1.2021 18:40
Dobrý den, jsem studentkou prvního ročníku Spec. pedagogiky se zaměřením na vzdělávání…
|
18.1.2021 8:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Kolega Kamil Bujárek vám ve svém článku ukáže využití Google Classroom v distanční…
|
14.1.2021 17:21
Dobrý den,je zde nějaké řešení? |
14.1.2021 14:30
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, text programu, metodiku a přílohy vzdělávacího…
|
|