- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Proč znát Staré řecké báje a pověsti
Pracovní list může sloužit jako doplněk k povinné či doporučené četbě Starých řeckých bájí a pověstí E. Petišky. Podstatu tvoří práce s knihou, dohledávání informací v textu, popř. vyvozování souvislostí apod.…
Čtení s porozuměním – Čas
Materiál obsahuje text, který se týká času, dnů v týdnu atd., a následné úkoly, které prověřují porozumění textu. Materiál je součástí ucelené řady.
Co si koupím v „rohlíkářství“?
Předkládaný text popisuje aktivitu navrženou pro žáky 1.–3. ročníku základní školy s cílem procvičit dovednost čtení, a které zároveň bude motivovat žáky k dalšímu prohlubování této dovednosti. Zároveň ukazuje…
Čtení s porozuměním – Houby
Materiál obsahuje text týkající se sběru hub a následné úkoly, které prověřují porozumění textu. Materiál je součástí ucelené řady.
Porozumění textu – Škola
Materiál obsahuje text týkající se školy, a následné úkoly, které prověřují porozumění textu. Materiál je součástí ucelené řady.
Čtení s porozuměním – Konec prázdnin
Materiál obsahuje text, který se týká konce prázdnin, a následné úkoly, které prověřují porozumění textu. Materiál je součástí ucelené řady.
Mnich a jeptiška
Námět do výuky rozvíjející digitální gramotnost v hodinách českého jazyka. Pomocí dostupných zdrojů žáci získají potřebné informace pro práci s textem. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ).…
Zdravé nebo nezdravé
Aktivita podporuje rozvoj gramotnosti čtenářské, matematické i digitální. Žáci se zamýšlí nad tím, zda se stravují spíš zdravě, nebo spíš nezdravě. Využívají všech dostupných zdrojů – a to jak v tištěné, tak…
Post-it lístečky ve výuce
4 + 1 námět na využití post-it lístečků ve výuce (nejen) na 1. stupni ZŠ – poznámky při/po čtení, anketa, trénink dovednosti hodnocení nebo tzv. Terapie post-it.
Interaktivní procvičování vyjmenovaných slov po P
Žáci si interaktivní formou procvičí vyjmenovaná slova po P. Do textu doplňují y, ý, i, í správným kliknutím na klávesnici. Při správném kliknutí se klávesnice zabarví zeleně, při chybném označení se zabarví…
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
9.4.2021 10:09
fórum KLUB
Modul odkazy má svého zástupce v podobě postavičky, kterou můžete nyní vidět například…
|
12.4.2021 8:30
v blogu Gramotnosti v praxi
Co je nového na metodickém portálu RVP.CZ, jak využít produkt Učitel 21 pro zhodnocení…
|
6.4.2021 14:44
Rozhodně souhlasím. Děti se dnes rodí do světa plného technologií a v takovém světe je…
|
13.4.2021 9:18
Skupina PPUČ
Ohlédnutí za společenstvím praxe Český jazyk a literatura, které proběhlo online 7. 4.…
|
|
8.4.2021 20:26
fórum Tipy do výuky
Dovolila bych si rozšířit o tip na cvičebnici "Vyjmenovaná slova s čertíkem Kvítkem"[…
|
8.4.2021 8:30
v blogu Gramotnosti v praxi
Mnozí z vás znají blog Dejte mi pevný bod a pohnu i českým školstvím Petry Boháčkové a…
|
31.3.2021 9:22
Pánové, zdravíme a děkujeme za podněty. Vyhodnotíme a dáme vědět. Tým Metodického…
|
8.4.2021 9:41
Skupina PPUČ
Společenství praxe i nadále rozšiřují svojí popularitu jak dokazuje setkání…
|
|
1.4.2021 8:30
Zdravíme, můžete nám prosím poslat název konkrétního webináře, nebo odkaz, který Vám…
|
6.4.2021 14:31
v blogu Metodický portál RVP.CZ
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
|
31.3.2021 9:03
Tak je to. Té moderní pedagogice říkáme digitální. Hodně bych se divil, kdyby heutagogika…
|
7.4.2021 13:08
Skupina PPUČ
Setkání ve společenství praxe pro učitelky a učitele českého jazyka a literární…
|
|