RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 1078

Němčina Gramatika ve výuce německého jazyka na 2. stupni ZŠ

Žáci by měli odhalit, že gramatika opravdu pomáhá mluvit i psát, že ulehčuje život, protože napomáhá porozumění. Žáci by si měli být vědomi toho, že zvládnutím každého gramatického jevu se rozšiřuje jejich…

Alena Podepřelová, publikováno 10.5.2005 0:00, zhlédnuto 13808×

Domluvit se v každodenních situacích

Cílem výuky cizího jazyka je schopnost žáků komunikovat . V rámci této výuky je třeba klást důraz na její reálnost v běžných situacích, kdy je potřeba překlenout i komunikačních mezery.

Jana Jílková, publikováno 9.5.2005 0:00, zhlédnuto 6395×

Využití podobnosti

Výhodou při komunikaci v cizím jazyce je znalost jiného příbuzného jazyka. Svou roli hraje i znalost mezinárodně známých výrazů.

Jana Jílková, publikováno 9.5.2005 0:00, zhlédnuto 8373×

Písemný a ústní projev

Většina lidí se písemnou podobu jazyka učí až ve škole, zatímco ústní formu si osvojuje již v časném věku. Při porovnání těchto forem jsou patrné rozdíly, které je třeba ve škole při práci s jazykem respektovat.

Jana Jílková, publikováno 9.5.2005 0:00, zhlédnuto 20837×

Začátek jazykové výuky

Každý věk má určité přednosti i deficity, což platí i při jazykové výuce. Kromě jejich přehledu je součástí tohoto článku i několik námětů na počáteční hodiny výuky němčiny.

Milena Zbranková, publikováno 26.4.2005 0:00, zhlédnuto 6662×

Aspekty výuky cizích jazyků v raném věku

Při výuce cizího jazyka je třeba děti správně motivovat a klást důraz na správné počáteční návyky. Jednou z variant, která se při výuce cizích jazyků využívá je audio-orální metoda.

Jana Jílková, publikováno 15.3.2005 0:00, zhlédnuto 12398×

Gramatika - jazykový prostředek k ústní i písemné komunikaci na 1. stupni ZŠ

Gramatika je prostředkem vedoucím k řečovým dovednostem, z něhož se nesmí stát hrozba. Na I. stupni ZV se musí zprostředkovat nenásilně, zejména v těsné souvislosti s poslechem, mluvením i psaním. Text je doplněn…

Alena Podepřelová, publikováno 14.3.2005 0:00, zhlédnuto 10800×

Poslech s porozuměním a mluvení v prvním období výuky NJ na ZŠ

Autorka se soustřeďuje na praktické ukázky výuky německého jazyka v 1. – 3. třídě ZŠ, kdy se ještě učitel u malých dětí nemůže opřít o psaný text. Středem zájmu se tedy stává poslech s porozuměním a mluvení.…

Alena Podepřelová, publikováno 1.12.2004 0:00, zhlédnuto 13138×

1071 — 1078 z celkem 1078


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
23.2.2020 4:52
Martin
Dobry den. Omlouvam se za diakritiku, nemam ceskou klavesnici. Ziji v USA a americke…
21.2.2020 14:21
Je jedno, kde jsi a kolik Ti je, protože snít můžeš všude a za všech okolností! Film jako…
23.2.2020 19:23
Moc děkuji za tak podrobný a důležitý přehled významných osobností a jejich studií ve…
18.2.2020 21:23
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo v úterý 18. 2. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
20.2.2020 11:42
Vytvořili jsme školní vizi a chceme se zaměřit na činnosti, které k ní budou směřovat.…
19.2.2020 10:41
Jak přistupovat k naší historii, aby byla výuka dějepisu zajímavá a aktuální? Již…
22.2.2020 18:51
Ráda jsem se podívala i v sobotu večer, moc děkuji. Jana Janků
12.2.2020 18:54
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 12. 2. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
18.2.2020 11:32
fórum Aktuality
- online setkání - středa 26. 2. 2020, 20:00 Husitství a jeho „druhý život“,…
18.2.2020 14:35
Globální rozvojové vzdělávání je i o aktivním zapojení žáků a my jsme velmi rádi,…
21.2.2020 7:39
Přečtěte si ještě toto: Odpor vůči ovlivňování lidí online podle Williamse.
9.2.2020 21:21
Srdečně vás zveme na 17. ročník konference Počít ač ve škole, která se koná od 2.…