RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 1078

Němčina Gramatika ve výuce německého jazyka na 2. stupni ZŠ

Žáci by měli odhalit, že gramatika opravdu pomáhá mluvit i psát, že ulehčuje život, protože napomáhá porozumění. Žáci by si měli být vědomi toho, že zvládnutím každého gramatického jevu se rozšiřuje jejich…

Alena Podepřelová, publikováno 10.5.2005 0:00, zhlédnuto 13913×

Domluvit se v každodenních situacích

Cílem výuky cizího jazyka je schopnost žáků komunikovat . V rámci této výuky je třeba klást důraz na její reálnost v běžných situacích, kdy je potřeba překlenout i komunikačních mezery.

Jana Jílková, publikováno 9.5.2005 0:00, zhlédnuto 6424×

Využití podobnosti

Výhodou při komunikaci v cizím jazyce je znalost jiného příbuzného jazyka. Svou roli hraje i znalost mezinárodně známých výrazů.

Jana Jílková, publikováno 9.5.2005 0:00, zhlédnuto 8427×

Písemný a ústní projev

Většina lidí se písemnou podobu jazyka učí až ve škole, zatímco ústní formu si osvojuje již v časném věku. Při porovnání těchto forem jsou patrné rozdíly, které je třeba ve škole při práci s jazykem respektovat.

Jana Jílková, publikováno 9.5.2005 0:00, zhlédnuto 21404×

Začátek jazykové výuky

Každý věk má určité přednosti i deficity, což platí i při jazykové výuce. Kromě jejich přehledu je součástí tohoto článku i několik námětů na počáteční hodiny výuky němčiny.

Milena Zbranková, publikováno 26.4.2005 0:00, zhlédnuto 6733×

Aspekty výuky cizích jazyků v raném věku

Při výuce cizího jazyka je třeba děti správně motivovat a klást důraz na správné počáteční návyky. Jednou z variant, která se při výuce cizích jazyků využívá je audio-orální metoda.

Jana Jílková, publikováno 15.3.2005 0:00, zhlédnuto 12485×

Gramatika - jazykový prostředek k ústní i písemné komunikaci na 1. stupni ZŠ

Gramatika je prostředkem vedoucím k řečovým dovednostem, z něhož se nesmí stát hrozba. Na I. stupni ZV se musí zprostředkovat nenásilně, zejména v těsné souvislosti s poslechem, mluvením i psaním. Text je doplněn…

Alena Podepřelová, publikováno 14.3.2005 0:00, zhlédnuto 10908×

Poslech s porozuměním a mluvení v prvním období výuky NJ na ZŠ

Autorka se soustřeďuje na praktické ukázky výuky německého jazyka v 1. – 3. třídě ZŠ, kdy se ještě učitel u malých dětí nemůže opřít o psaný text. Středem zájmu se tedy stává poslech s porozuměním a mluvení.…

Alena Podepřelová, publikováno 1.12.2004 0:00, zhlédnuto 13314×

1071 — 1078 z celkem 1078


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
26.5.2020 17:41
Jana Dostálová
Přitom vštípit dětem nějaké základní principy zdravého stravování by nemělo být nic…
27.5.2020 11:58
Cílem materiálu je prostřednictvím robůtka, jehož jméno v sobě nese nejen jeho oblíbené…
26.5.2020 18:55
Jemné, moc hezké, měl by si to poslechnout i každý rodič...děkuji za citlivost.Janků
26.5.2020 11:14
Skupina Společné vzdělávání
26.5.2020 17:12
Franta Doletěl
Když lidé pravidelně jí v restauraci, kde mají možnost vybrat vegetariánská jídla, tak…
20.5.2020 11:21
Paní učitelka 1. stupně Jana Rohová nám představí dlouhodobý projekt pro rozvoj…
25.5.2020 12:04
Dobrý den, Pojetí asistentů pedagoga od 1.1.2020 a jejich financování je pro mne…
23.5.2020 18:35
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, metodiku a přílohy vzdělávacího modulu Rozvoj…
26.5.2020 13:57
Souhlasím s vámí, ve školce je problém, že obyčejnou vodu dostávají minimálně. K…
20.5.2020 11:15
Změny ve výkazech pro rok 2020, legislativa, změna číselníku s podpůrnými opatřeními,…
25.5.2020 9:44
Jako pokračování tohoto tematu nabízím čtenáři recenzi: 'Mezi teorií a praxí v českém…
20.5.2020 16:47
Skupina Gender
Pohled nabízí metodickou podoru pro učitele, kteří chtějí vyučovat tak, aby…