RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 1078

Němčina Gramatika ve výuce německého jazyka na 2. stupni ZŠ

Žáci by měli odhalit, že gramatika opravdu pomáhá mluvit i psát, že ulehčuje život, protože napomáhá porozumění. Žáci by si měli být vědomi toho, že zvládnutím každého gramatického jevu se rozšiřuje jejich…

Alena Podepřelová, publikováno 10.5.2005 0:00, zhlédnuto 13815×

Využití podobnosti

Výhodou při komunikaci v cizím jazyce je znalost jiného příbuzného jazyka. Svou roli hraje i znalost mezinárodně známých výrazů.

Jana Jílková, publikováno 9.5.2005 0:00, zhlédnuto 8374×

Domluvit se v každodenních situacích

Cílem výuky cizího jazyka je schopnost žáků komunikovat . V rámci této výuky je třeba klást důraz na její reálnost v běžných situacích, kdy je potřeba překlenout i komunikačních mezery.

Jana Jílková, publikováno 9.5.2005 0:00, zhlédnuto 6397×

Písemný a ústní projev

Většina lidí se písemnou podobu jazyka učí až ve škole, zatímco ústní formu si osvojuje již v časném věku. Při porovnání těchto forem jsou patrné rozdíly, které je třeba ve škole při práci s jazykem respektovat.

Jana Jílková, publikováno 9.5.2005 0:00, zhlédnuto 20854×

Začátek jazykové výuky

Každý věk má určité přednosti i deficity, což platí i při jazykové výuce. Kromě jejich přehledu je součástí tohoto článku i několik námětů na počáteční hodiny výuky němčiny.

Milena Zbranková, publikováno 26.4.2005 0:00, zhlédnuto 6669×

Aspekty výuky cizích jazyků v raném věku

Při výuce cizího jazyka je třeba děti správně motivovat a klást důraz na správné počáteční návyky. Jednou z variant, která se při výuce cizích jazyků využívá je audio-orální metoda.

Jana Jílková, publikováno 15.3.2005 0:00, zhlédnuto 12407×

Gramatika - jazykový prostředek k ústní i písemné komunikaci na 1. stupni ZŠ

Gramatika je prostředkem vedoucím k řečovým dovednostem, z něhož se nesmí stát hrozba. Na I. stupni ZV se musí zprostředkovat nenásilně, zejména v těsné souvislosti s poslechem, mluvením i psaním. Text je doplněn…

Alena Podepřelová, publikováno 14.3.2005 0:00, zhlédnuto 10806×

Poslech s porozuměním a mluvení v prvním období výuky NJ na ZŠ

Autorka se soustřeďuje na praktické ukázky výuky německého jazyka v 1. – 3. třídě ZŠ, kdy se ještě učitel u malých dětí nemůže opřít o psaný text. Středem zájmu se tedy stává poslech s porozuměním a mluvení.…

Alena Podepřelová, publikováno 1.12.2004 0:00, zhlédnuto 13146×

1071 — 1078 z celkem 1078


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.2.2020 18:35
Beata
A co teprve, když rodič křičí na ředitele... Před žáky i jinými zaměstnanci školy.
28.2.2020 23:02
Stane se učitel lepším učitelem, když dostane přidáno? To byl jeden z dotazů na Václava…
28.2.2020 21:06
Skvělý článek! Neustále opakujeme, že si mají děti ověřovat zdroj. Ovšem na internetu…
18.2.2020 21:23
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo v úterý 18. 2. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
27.2.2020 13:57
Dobrý den, prosím chtěla bych se zeptat na náplň práce uklízečky a náplň práce…
28.2.2020 19:38
Sdílíme hotový e-book, který zachycuje průběh a aktivity, jež proběhly během 20…
28.2.2020 19:35
Rád bych paní Hesové za článek poděkoval. Je velmi přijatelným přehledem toho, co by…
12.2.2020 18:54
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 12. 2. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
24.2.2020 18:20
Dominik Raška
Vážení kolegové, sem prosím vkládejte Vaše rady, viz úkol. Napište jednu radu, něco, co…
28.2.2020 9:37
Za 15 let své učitelské praxe jsem učila dějepis jen svůj první rok ve školství. Byl to…
23.2.2020 19:23
Moc děkuji za tak podrobný a důležitý přehled významných osobností a jejich studií ve…
9.2.2020 21:21
Srdečně vás zveme na 17. ročník konference Počít ač ve škole, která se koná od 2.…