RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 1748

Tvořivá škola - přípravná početní cvičení

Informace o významu tvz. předpočtářského období, charakteristika základních didaktických metod a postupů činnostního učení.

Čeněk Rosecký, publikováno 15.11.2006 0:00, zhlédnuto 21724×

Čísla jako fascinující symboly

Článek o významu čísel v lidské historii, mýtech a náboženstvích, ale i numerologii, jejích východiscích a (ne)věrohodnosti.

Věra Nosková, publikováno 29.5.2006 0:00, zhlédnuto 14063×

Procenta a jejich užití

Žáci by se měli naučit číst, analyzovat a vyhodnocovat informace z nejrůznějších oblastí života, ve kterých se vyskytují procenta. Příspěvek obsahuje i několik typů praktických úloh.

Oldřich Odvárko, publikováno 12.10.2005 0:00, zhlédnuto 16149×

Geometrické rozcvičky

V příspěvku je popsáno několik rozcviček s geometrickou tematikou. Ke všem rozcvičkám je připojen komentář, jak s úlohami pracovat a jak je při výuce matematiky použít.

Peter Krupka, publikováno 29.8.2005 0:00, zhlédnuto 23388×, hodnocení: Hodnocení: 5

Aritmetické rozcvičky

V příspěvku je popsáno několik rozcviček s aritmetickou a algebraickou tematikou. Ke všem rozcvičkám je připojen komentář, jak s úlohami pracovat a jak je při výuce matematiky použít.

Peter Krupka, publikováno 29.8.2005 0:00, zhlédnuto 20780×, hodnocení: Hodnocení: 5

Matematické rozcvičky

V příspěvku autor popisuje možnosti využití matematických rozcviček při výuce. Na článek navazují další dva příspěvky - Geometrické rozcvičky a Aritmetické rozcvičky, ve kterých jsou uvedeny ukázky již vyzkoušených…

Peter Krupka, publikováno 10.8.2005 0:00, zhlédnuto 17276×, hodnocení: Hodnocení: 3

Několik nestandardních úloh k tematickému okruhu Číslo a proměnná

V následujícím příspěvku je uvedeno několik nestandardních úloh k tematickému okruhu Číslo a proměnná. Uvedené příklady mohou přispívat k rozvíjení paměti žáků prostřednictvím numerických výpočtů, k osvojení…

Růžena Blažková, publikováno 14.3.2005 0:00, zhlédnuto 11890×

Metody práce v geometrii na 1. stupni ZŠ: Úvod

Užití tradiční metody řešení geometrických úloh – rýsování – je u žáka mladšího školního věku omezené. Lze však použít i další metody: kreslení a vybarvování, překládání a stříhání papíru, skládání…

Alena Ošpesová, publikováno 22.9.2004 0:00, zhlédnuto 24754×

1741 — 1748 z celkem 1748


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
17.2.2020 12:30
makinka lidunka
https://docs.googl e. co m/forms/d/1XHW3GZ ... kNYo4/edit
14.2.2020 15:35
Na tuto otázku určitě přikyvují v září učitelé prvních tříd základní školy, ale…
16.2.2020 21:01
Kreacionismus a české školy:…
12.2.2020 18:54
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 12. 2. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
13.2.2020 14:29
Jak je to s mobilními telefony ve škole? Názor A: „Neřízené používání mobilů a…
12.2.2020 17:08
Mgr. Helena Kumperová nás provede zamyšlením nad potřebami žáků s ADHD které vychází z…
14.2.2020 12:28
Zdravíme, prezentaci naleznete zde. Děkujeme za Váš zájem. Tým Metodického portálu RVP.CZ
9.2.2020 21:21
Srdečně vás zveme na 17. ročník konference Počít ač ve škole, která se koná od 2.…
12.2.2020 12:34
fórum Aktuality
- online setkání - úterý 18. 2. 2020, 20:00 ADHD - vymezení pojmu a medicínské…
6.2.2020 9:33
Mgr. Jiří Hruška nám nabídne porovnání hodnocení žáků vzhledem k cílům (sumativní…
14.2.2020 9:50
Dobrý den, je možné najít ještě někde prezentaci ke stažení? Děkuji :)
5.2.2020 17:13
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 5. 2. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…