RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 459

Vyhledávání faktografických informací

Faktografické systémy uživateli pomohou nalézt jednoznačné odpovědi na jím jednoznačně specifikované dotazy. To samozřejmě předpokládá jisté porozumění zadanému dotazu. Článek je obohacen o odkazy na systémy, které…

Zdeněk Jonák, publikováno 19.5.2005 0:00, zhlédnuto 6351×

Inteligentní systémy pro vyhledávání a zpracování informací

Průběžně doplňovaný cyklus článků.

Zdeněk Jonák, publikováno 14.2.2005 0:00, zhlédnuto 6547×

Systémy vyhledávání a zpracování dokumentografických informací

Principy dokumentografických systémů.

Zdeněk Jonák, publikováno 14.2.2005 0:00, zhlédnuto 8078×

Práce s grafickými informacemi - hledání podobností

Jaké možnosti nabízí práce žáků s grafickými, vizuálními informacemi na dostupných editorech, a jaký je vliv těchto činností na rozvoj komunikativních kompetencí? Článek v tomto duchu poukazuje na zdánlivě jednoduchý…

Zdeněk Jonák, publikováno 9.12.2004 0:00, zhlédnuto 7364×

Příznaky nevěrohodných informačních zdrojů

V mnohých diskurzech se setkáváme s argumenty, jejichž podloženost lze s úspěchem zpochybnit.

Zdeněk Jonák, publikováno 24.11.2004 0:00, zhlédnuto 10798×

Jak rozpoznat věrohodnost, relevanci, spolehlivost informací a informačních pramenů

Nárůst objemu informací vyžaduje schopnost rozlišování jejich hodnoty (věrohodnosti, relevance, spolehlivosti). Tomuto účelu mohou posloužit i postupy, které tento článek zmiňuje.

Zdeněk Jonák, publikováno 18.10.2004 0:00, zhlédnuto 25783×, 1 komentář

Uplatňování kritického myšlení

Průběžně doplňovaný cyklus článků o kritickém myšlení v kontextu vzdělávacího oboru ICT.

Zdeněk Jonák, publikováno 15.10.2004 0:00, zhlédnuto 15990×

Co rozumíme pojmem informace?

Text naznačuje problémové okruhy a pojmy oblasti ICT, se kterými se mohou absolventi škol setkat v rozvinuté informační společnosti. Zvláštní pozornost je věnována mnohoznačnosti a neurčitosti pojmů, která je demonstrována…

Zdeněk Jonák, publikováno 13.9.2004 0:00, zhlédnuto 12594×

Pojetí vzdělávací oblasti ICT v RVP ZV

Cílem školního vzdělávání v oblasti informačních a komunikačních technologií je integrace počítačové a funkční gramotnosti v celek tzv. informační gramotnosti.

Zdeňek Jonák, publikováno 3.8.2004 0:00, zhlédnuto 8564×

451 — 459 z celkem 459


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
17.2.2020 12:30
makinka lidunka
https://docs.googl e. co m/forms/d/1XHW3GZ ... kNYo4/edit
14.2.2020 15:35
Na tuto otázku určitě přikyvují v září učitelé prvních tříd základní školy, ale…
16.2.2020 21:01
Kreacionismus a české školy:…
12.2.2020 18:54
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 12. 2. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
13.2.2020 14:29
Jak je to s mobilními telefony ve škole? Názor A: „Neřízené používání mobilů a…
12.2.2020 17:08
Mgr. Helena Kumperová nás provede zamyšlením nad potřebami žáků s ADHD které vychází z…
14.2.2020 12:28
Zdravíme, prezentaci naleznete zde. Děkujeme za Váš zájem. Tým Metodického portálu RVP.CZ
9.2.2020 21:21
Srdečně vás zveme na 17. ročník konference Počít ač ve škole, která se koná od 2.…
12.2.2020 12:34
fórum Aktuality
- online setkání - úterý 18. 2. 2020, 20:00 ADHD - vymezení pojmu a medicínské…
6.2.2020 9:33
Mgr. Jiří Hruška nám nabídne porovnání hodnocení žáků vzhledem k cílům (sumativní…
14.2.2020 9:50
Dobrý den, je možné najít ještě někde prezentaci ke stažení? Děkuji :)
5.2.2020 17:13
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 5. 2. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…