Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se


RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 479

Vyhledávání faktografických informací

Faktografické systémy uživateli pomohou nalézt jednoznačné odpovědi na jím jednoznačně specifikované dotazy. To samozřejmě předpokládá jisté porozumění zadanému dotazu. Článek je obohacen o odkazy na systémy, které…

Zdeněk Jonák, publikováno 19.5.2005 0:00, zhlédnuto 6447×

Inteligentní systémy pro vyhledávání a zpracování informací

Průběžně doplňovaný cyklus článků.

Zdeněk Jonák, publikováno 14.2.2005 0:00, zhlédnuto 6758×

Systémy vyhledávání a zpracování dokumentografických informací

Principy dokumentografických systémů.

Zdeněk Jonák, publikováno 14.2.2005 0:00, zhlédnuto 8538×

Práce s grafickými informacemi - hledání podobností

Jaké možnosti nabízí práce žáků s grafickými, vizuálními informacemi na dostupných editorech, a jaký je vliv těchto činností na rozvoj komunikativních kompetencí? Článek v tomto duchu poukazuje na zdánlivě jednoduchý…

Zdeněk Jonák, publikováno 9.12.2004 0:00, zhlédnuto 7607×

Příznaky nevěrohodných informačních zdrojů

V mnohých diskurzech se setkáváme s argumenty, jejichž podloženost lze s úspěchem zpochybnit.

Zdeněk Jonák, publikováno 24.11.2004 0:00, zhlédnuto 11317×

Jak rozpoznat věrohodnost, relevanci, spolehlivost informací a informačních pramenů

Nárůst objemu informací vyžaduje schopnost rozlišování jejich hodnoty (věrohodnosti, relevance, spolehlivosti). Tomuto účelu mohou posloužit i postupy, které tento článek zmiňuje.

Zdeněk Jonák, publikováno 18.10.2004 0:00, zhlédnuto 27478×, 1 komentář

Uplatňování kritického myšlení

Průběžně doplňovaný cyklus článků o kritickém myšlení v kontextu vzdělávacího oboru ICT.

Zdeněk Jonák, publikováno 15.10.2004 0:00, zhlédnuto 16434×

Co rozumíme pojmem informace?

Text naznačuje problémové okruhy a pojmy oblasti ICT, se kterými se mohou absolventi škol setkat v rozvinuté informační společnosti. Zvláštní pozornost je věnována mnohoznačnosti a neurčitosti pojmů, která je demonstrována…

Zdeněk Jonák, publikováno 13.9.2004 0:00, zhlédnuto 13184×

Pojetí vzdělávací oblasti ICT v RVP ZV

Cílem školního vzdělávání v oblasti informačních a komunikačních technologií je integrace počítačové a funkční gramotnosti v celek tzv. informační gramotnosti.

Zdeňek Jonák, publikováno 3.8.2004 0:00, zhlédnuto 8835×

471 — 479 z celkem 479


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.11.2020 12:23
Zdravíme, záznam webináře je k dispozici zde: https://audiovide o. rv p. cz/video/4381/ON ...…
29.11.2020 10:51
V listopadu jsme se od PhDr. Martiny Černé dozvěděli, jak se může učitel podílet na…
27.11.2020 9:43
Paní Chmelařová, děkuji za pokus ukázat, jak může vypadat současná výuková aplikace.…
2.12.2020 19:09
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 2. 12. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
25.11.2020 20:04
coufalova
Dobrý den, moc jsem se těšila na webinář "Jak podpořit třídu, aby byla fungujícím…
27.11.2020 8:30
Článek se zabývá tvorbou interaktivního herbáře, který tvořili žáci 4. tříd…
27.11.2020 8:14
Děkuji Vám za tuto snahu vnést do covid- terminologického chaosu světlo a ráda bych…
2.12.2020 18:58
Skupina PPUČ
22.11.2020 9:51
Dagmar El-Hmoudová
Dobrý den, připravuje se (neboji existuje) webinář na téma maturitní zkouška (ústní…
25.11.2020 19:08
Jak rozlišovat vzdělávací potřeby žáků v heterogenní třídě a jak je zohledňovat při…
23.11.2020 8:31
Prosím, všimněte si té skutečnosti, že v angličtině má jiný význam „emergency remote…
2.12.2020 12:33
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 1. 12. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…